یافته‌هایی درباره سلامت روان گیمرها

یافته‌هایی درباره سلامت روان گیمرها

یافته‌های جدید درباره‌ی تاثیر بازی‌های ویدئویی بر سلامت روان. شرکت‌های فن‌آوری از جمله سونی، مایکروسافت و نینتندو داده‌های شش هفته‌ای از رضایت بازیکن‌ها از بازی‌های زیر را ارائه کردند

کد خبر : ۱۰۹۱۳۲
بازدید : ۸۱۴

فرادید | شواهد به دست آمده از مطالعه روی ۳۹۰۰۰ علاقه‌مند به بازی‌های ویدئویی در زمینه‌ی ارتباط زمانِ صرف شده برای بازی و تاثیر آن بر سلامت افراد بسیار اندک و در برخی موارد هیچ بود. بر اساس این مطالعه یک بازیکن بازی‌های ویدئوییِ درجه‌ی متوسط اگر هر روز ۱۰ ساعت بیش از حد معمول بازی کند ممکن است شاهد تغییراتی شود و این دلایلِ بازی است که به احتمال بسیار زیاد بر سلامت او اثر می‌گذارد نه خودِ بازی.

به گزارش فرادید؛ موضوع سلامت از طریق پرسش درباره‌ی رضایت از زندگی و سطوح احساسی از قبیل شادی، غم، خشم و ناامیدی سنجیده شد.

نتایج با مطالعه‌ای که سال ۲۰۲۰ انجام شد تناقض داشت.

نتیجه‌ی مطالعه‌ی سال ۲۰۲۰ که توسط همین بخش از موسسه‌ی اینترنت آکسفورد، اما روی گروه بسیار کوچک‌تری از بازیکنان بازی‌های ویدئویی انجام شد این بود که کسانی که مدت زمان طولانی‌تری بازی می‌کنند شادتر هستند.

به گفته‌ی پروفسور اَندرو پریبیلسکی که در مطالعات هر دو تیم مشارکت داشت: «عقل سلیم میگه اگه وقت آزاد بیشتری برای بازی‌های ویدئویی داری احتمالاً آدم شادتری هستی. اما بر خلاف چیزی که ما درباره‌ی خوب یا بد بودن بازی‌ها برای خودمون تصور می‌کنیم، در این مطالعه‌ی اخیر به شواهد کاملاً قطعی دست یافتیم که میزان بازی کردن شما در واقع هیچ ربطی به هیچ‌گونه تغییری در سلامت نداره. اگه بازیکنا صرفاً با میل خودشون بازی کنن، نه اینکه اجباری در این کار احساس کنن، احساس بهتری هم خواهند داشت.»

این بار شرکت‌های فن‌آوری از جمله سونی، مایکروسافت و نینتندو داده‌های شش هفته‌ای از رضایت بازیکن‌ها از بازی‌های زیر را ارائه کردند:

Animal Crossing: New Horizons
Apex Legends
Eve Online
Forza Horizon ۴
Gran Turismo Sport
The Crew ۲

در جریان مطالعه، فقط یک بازیکن از مطالعه خارج شد. نتایج مطالعه در مجله‌ی Royal Society Open Science منتشر شد.

سلامت روان

در چین، کودکان اجازه دارند فقط یک ساعت در روز‌های جمعه، شنبه و یک‌شنبه بازی کنند. اما به گفته‌ی بسیاری از گیمر‌های دنیا بازی کردن به سلامت روان آن‌ها کمک می‌کند. مایک دِیلی که بازی Lemmings and Grand Theft Auto را ساخته از متنوع بودن مزایای آن می‌گوید: «مطمئن نیستم مزیتش رو با وضعیت سلامت به تنهایی بشه اندازه گرفت. درست مثل همه چیز تو زندگی تعادل اینجا هم صدق میکنه. ۲۴ ساعت روز بازی کردن اصلا چیز خوبی نیست، ۲۴ ساعت روز خوردن یا ورزش کردن هم خوب نیست. در همه چیز باید تعادل وجود داشته باشه حتی در بازی.»

منبع: BBC

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید