قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۲۹ شهریور ماه با ۰.۱۰ درصد کاهش نرخ به ۱۹,۴۵۶ دلار معادل ۶۳۲,۶۱۲,۵۶۸ تومان رسید.

کد خبر : ۱۱۰۷۴۳
بازدید : ۴۸۲

فرادید | حرکت نزولی بیت کوین در کانال ۱۹ هزار همچنان ادامه دارد. امروز ۲۹ شهریور ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۱۰ درصد به ۱۹,۴۵۶ دلار معادل ۶۳۲,۶۱۲,۵۶۸ تومان رسید.

این درحالیست که افت قیمت اتریوم در مقایسه با بیت کوین بسیار شدیدتر بوده است. قیمت دومین رمزارز جهان طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۸ درصد کاهش یافته و با قیمت ۱.۳۴ هزار دلار معامله می‌شود.

قابل ذکر است که چشم انداز تداوم سیاست‌های پولی انقباضی در جهان در هفته جاری بازار‌های مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نتیجه آن دیروز بیت کوین به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر سقوط کرد و منجر به کاهش گسترده در بازار‌های دارایی دیجیتال شد، زیرا معامله گران منتظر افزایش شدید نرخ بهره در نشست این هفته فدرال رزرو هستند. مجمع دو روزه سیاستگذاران ارشد پولی آمریکا روز چهارشنبه پایان می‌یابد.

به گزارش فرادید؛ قیمت بیت کوین در حال حاضر به سمت منطقه هدف اول یعنی حمایتی ۱۸,۵۰۰ دلار کاهش می‌یابد. حمایت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۱۸,۲۰۰ دلاری است که قیمت زیر آن حتی می‌تواند منطقه حمایت ۱۸,۰۰۰ دلاری را آزمایش کند.

در جهت صعودی، قیمت با مقاومت نزدیک به ۱۹,۰۰۰ دلار روبرو است. مقاومت اصلی بعدی اکنون نزدیک به سطح ۱۹,۳۵۰ دلار و یک خط روند نزولی متصل در نمودار ساعتی است، که بالاتر از آن قیمت ممکن است میانگین متحرک ساده ۵۰ ساعته را آزمایش کند.

قیمت اتریوم برای عبور از سطوح مقاومتی ۱۴۸۰ و ۱۵۰۰ دلاری تلاش کرد، اما به شدت زیر سطح ۱۴۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ ساعته کاهش یافت. حتی سطح ۱۳۲۰ دلار را شکست و پشتیبانی ۱۲۸۰ دلاری را آزمایش کرد. پشتیبانی اصلی بعدی در ۱۲۵۰ دلار قرار دارد که کمتر از آن قیمت می‌تواند دوباره به ۱۲۰۰ دلار برسد.

در جهت صعودی، مقاومت اصلی نزدیک به سطح ۱۳۲۵ دلار قرار دارد. پس از آن مقاومت اصلی بعدی اکنون نزدیک به سطح ۱۳۵۰ دلار در حال شکل گیری است.

دلیل افت قیمت اتریوم

ارتقای مرج اتریوم با موفقیت انجام شد. کارشناسان بر این باورند که راه اندازی موفقیت آمیز این ارتقای نرم افزاری، تحسین برانگیز است. با این حال، قیمت ETH پس از آپدیت مرج شروع به عقب نشینی کرده است.

کارشناسان بازار‌های مالی در این رابطه عنوان کردند که آپدیت مرج در بدترین شرایط ممکن در اقتصاد کلان انجام شد. شاخص قیمت مصرف کننده منتهی به ماه آگوست (مرداد-شهریور)، بیشتر از حد انتظار اعلام شد و در اثر انتشار این شاخص، فدرال رزرو شدیدتر از قبل، از سیاست‌های پولی انقباضی خود پیروی می‌کند، از این رو، بازار خود را برای احتمال افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره آماده می‌کند. اما فدرال رزرو به احتمال زیاد، نرخ بهره را به میزان ۷۵ واحد افزایش خواهد داد.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، معتقد است که افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو منجر به کاهش تورم خواهد شد. کتی وود (Cathie Wood)، بنیان‌گذار و مدیرعامل آرک اینوست (Ark Invest)، نیز با نظر اآقای ماسک موافق است. این در حالی است که بانک جهانی معتقد است بازار در سال آینده با رکود مواجه خواهد شد.

همچنین، فدرال اکسپرس نیز در رابطه با وقوع رکود اقتصادی در پی کاهش تقاضا هشدار داد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید