قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۳۰ شهریور ماه با ۲.۸۸ درصد کاهش نرخ به ۱۸۸۹۷ دلار معادل ۶۱۱۹۱۰۵۵۷ تومان رسید.

کد خبر : ۱۱۰۷۹۵
بازدید : ۵۴۶

فرادید | بیت کوین سقوط کرد و وارد کانال ۱۸ هزار دلار شد. امروز ۳۰ شهریورماه قیمت بیت کوین با کاهش ۲.۸۸ درصد به ۱۸۸۹۷ دلار معادل ۶۱۱۹۱۰۵۵۷ تومان رسید.

به گزارش فرادید؛ این کاهش از سوی برخی از تحلیل‌گران این گونه توجیه می‌شود که معامله گران در بازار‌های سنتی در حال آماده شدن برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.

نیکلاس مرتن، تحلیلگر کهنه‌کار ارز‌های دیجیتال و بنیان‌گذار DataDash بعد از سقوط بیت‌کوین به زیر ۱۹هزار دلار، احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین به ۱۴هزار دلار را بیان کرده است. این تحلیلگر به عوامل فنی و کلان اقتصادی اشاره کرد، از جمله شاخصی که وی آن را برای ارزش بیت‌کوین «کاملا لعنت‌کننده» می‌خواند.

مرتن اشاره کرد که میانگین متحرک وزنی ۲۰۰ هفته‌ای بیت‌کوین به جای حمایت، به سطح مقاومت قیمت تبدیل شده است. کریپتوکارنسی اولیه تقریبا همیشه در تمام مدت وجود خود بالاتر از حد متوسط بوده است، با نزول‌های نادر زیر آن که پایین‌های چرخه‌ای را نشان می‌دهد.

مرتن گفت: این حداقل چیزی است که در این مرحله خواهان آن هستیم و سرمایه‌گذاران باید احتمال کاهش شدیدتر به ۱۰هزار دلار را در نظر بگیرند. تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره که در آن بازار انتظار افزایش ۷۵ واحد پایه دیگر را دارد، به کاهش احتمالی ارزش ارز‌های دیجیتال کمک می‌کند.

تحلیلگر دیگری با نام مستعار DrProfitCrypto، با بیش از ۳۵۰۰۰ دنبال‌کننده خود در توییتر گفت که بیت‌کوین وارد «فاز ریزشی» شده است. در این شرایط او انتظار دارد قیمت بیت‌کوین تا مارس ۲۰۲۳ بین ۱۸۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار ثابت بماند.

با این حال، این تحلیلگر هشدار داد که این کف قیمت تنها در صورتی باقی خواهد ماند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را با نرخ ۷۵ واحدی اعلام کند. اعلام افزایش ۱۰۰ واحدی باعث خواهد شد که بازار رمزارز دوباره خونین شود.

قیمت بیت کوین در حال حاضر به سمت منطقه هدف اول یعنی حمایتی ۱۸۵۰۰ دلار کاهش می‌یابد. حمایت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۱۸۲۰۰ دلاری است که قیمت زیر آن حتی می‌تواند منطقه حمایت ۱۸۰۰۰ دلاری را آزمایش کند.

در جهت صعودی، قیمت با مقاومت نزدیک به ۱۹۰۰۰ دلار روبرو است. مقاومت اصلی بعدی اکنون نزدیک به سطح ۱۹۳۵۰ دلار و یک خط روند نزولی متصل در نمودار ساعتی است، که بالاتر از آن قیمت ممکن است میانگین متحرک ساده ۵۰ ساعته را آزمایش کند.

اتریوم نیز اتریوم کاهش عمده‌ای را آغاز کرد و زیر سطح حمایت ۱۳۲۰ دلار معامله می‌شود. نکته قابل توجه این است که به نظر نمیرسد این روند فعلا به اتمام برسد. اتریوم در ساعت گذشته نزدیک به ۱ ٪ کاهش یافت.

بنا بر اعلام کوین سونسون (Kevin Svenson)، اینفلوئنسر و تحلیلگر سرشناس حوزه رمزارز‌ها، اتریوم فعلا موفق به حفظ سطح حمایتی مهم خود نبوده است. اگر ETH به کاهش خود ادامه دهد، می‌تواند تا مرز ۱۰۰۰ دلاری کاهش یابد.

ارتقای مرج اتریوم با موفقیت انجام شد. کارشناسان بر این باورند که راه اندازی موفقیت آمیز این ارتقای نرم افزاری، تحسین برانگیز است. با این حال، قیمت ETH پس از آپدیت مرج شروع به عقب نشینی کرده است.

قیمت اتریوم برای عبور از سطوح مقاومتی ۱۴۸۰ و ۱۵۰۰ دلاری تلاش کرد، اما به شدت زیر سطح ۱۴۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ ساعته کاهش یافت. حتی سطح ۱۳۲۰ دلار را شکست و پشتیبانی ۱۲۸۰ دلاری را آزمایش کرد. پشتیبانی اصلی بعدی در ۱۲۵۰ دلار قرار دارد که کمتر از آن قیمت می‌تواند دوباره به ۱۲۰۰ دلار برسد.

در جهت صعودی، مقاومت اصلی نزدیک به سطح ۱۳۲۵ دلار قرار دارد. پس از آن مقاومت اصلی بعدی اکنون نزدیک به سطح ۱۳۵۰ دلار در حال شکل گیری است.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید