طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ؛ یک صبحانه متفاوت

طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ؛ یک صبحانه متفاوت

رای تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ خوشمزه در ابتدای کار آب ولرم را به همراه شکر، نمک، خمیر مایه فوری و روغن مایع درون یک کاسه نسبتا بزرگی ریخته و به خوبی مخلوط می‌کنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک می‌کنیم.

کد خبر : ۱۱۱۰۶۸
بازدید : ۹۷۴۴

لقمه قارچ و تخم مرغ یکی از انواع فینگر فود‌های خوشمزه و ساده است که بسیار مناسب صبحانه می‌باشد

برای مشاهده آموزش طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر

آب ولرم ۱٫۵ لیوان
شکر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
مایه خمیر فوری ۲ قاشق چایخوری
روغن مایع ۲ قاشق سوپخوری
آرد نان فانتزی ۵۰۰ گرم

مواد لازم درون خمیر

پیاز ۱ عدد
قارچ ۲۵۰ گرم
تخم مرغ ۶ عدد
کره به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مواد رومال

زرده تخم مرغ ۱ عدد
آب ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ

لقمه قارچ و تخم مرغ
مرحله اول: برای تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ خوشمزه در ابتدای کار آب ولرم را به همراه شکر، نمک، خمیر مایه فوری و روغن مایع درون یک کاسه نسبتا بزرگی ریخته و به خوبی مخلوط می‌کنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک می‌کنیم.

مرحله دوم: حالا آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده، سپس ورز می‌دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی‌چسبد حاصل شود. در ادامه روی کاسه را با درپوش یا سلفون پوشانده و کاسه را در یک جای نسبتا گرم قرار می‌دهیم.

مرحله سوم: حالا اجازه می‌دهیم خمیر به مدت ۲ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان مواد میانی را آماده می‌کنیم، برای این منظور پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و کره را به تابه می‌افزاییم.

مرحله چهارم: در ادامه اجازه می‌دهیم کره ذوب شود، سپس پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا پیاز کاراملی شود. حالا قارچ را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و زمانی که پیاز کاملا سرخ و کاراملی شد آنرا به تابه می‌افزاییم.

مرحله پنجم: در این مرحله قارچ را تفت می‌دهیم تا کاملا سرخ شده و آب میان بافتی اش تبخیر شود، سپس مخلوط درون تابه را با اضافه کردن مقداری نمک و فلفل سیاه مزه دار می‌کنیم و تابه را از روی حرارت برداشته تا مواد میانی خنک شوند.

مرحله ششم: حالا روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن قرار می‌دهیم، سپس خمیر را ورز می‌دهیم تا پف آن گرفته شود. در ادامه خمیر را به ۴ قسمت یکسان جدا کرده و هر قسمت را با وردنه به صورت دایره باز می‌کنیم.

مرحله هفتم: توجه داشته باشید خمیر را به طوری پهن کنید که لبه‌های آن کمی ضخیم‌تر از مرکزش باشد تا مواد میانی را درون خود نگه دارد. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر‌های شکل داده شده را با حفظ فاصله درون سینی می‌چینیم.

مرحله هشتم: در ادامه روی خمیر‌ها را با یک کیسه فریزر چرب شده می‌پوشانیم، سپس اجازه می‌دهیم مجدددا به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کرده و حجیم شوند. حالا فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می‌کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله نهم: پس از گذشت زمان استراحت خمیر، مقداری از مواد میانی را در مرکز خمیر ریخته و با ۱ عدد تخم مرغ روی آنرا می‌پوشانیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می‌دهیم و مقداری نمک و فلفل سیاه روی لقمه‌ها می‌پاشیم.

مرحله دهم: حالا لبه‌های خمیر را با مخلوط زرده تخم مرغ و آب رومال می‌کنیم و سینی را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می‌دهیم لقمه‌ها به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا نان‌ها کاملا پخته و تخم مرغ‌ها عسلی شوند.

مرحله یازدهم: پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می‌کنیم و لقمه‌ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می‌دهیم. در نهایت لقمه‌های قارچ و تخم مرغ را به همراه سس دلخواه به صورت گرم سرو می‌کنیم.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید