(ویدئو) هیولای میکروسکوپی زیر ناخن انسان را در نمای نزدیک ببینید!

(ویدئو) هیولای میکروسکوپی زیر ناخن انسان را در نمای نزدیک ببینید!

ناخن‌های دست یک انسان را از قابی عجیب و باورنکردنی زیر میکروسکوپ ببینید.

کد خبر : ۱۱۱۴۵۹
بازدید : ۳۳۲۹۵

کنجکاوی انسان هیچ حد و مرزی ندارد و انسان همیشه می‌خواهد همه چیز را با ریزترین جزئیات بدانند. در این بخش ناخن‌های دست یک انسان را از قابی عجیب و باورنکردنی زیر میکروسکوپ ببینید:

میکروب‌های زیر ناخن یکی از موذی‌ترین میکروب‌های موجود هستند! شاید خیلی از ما به نقشی که آن‌ها در بیمار کردن انسان دارند توجه نکنیم. ما در طول روز چندین بار خوراکی می‌خوریم. اگر دست‌ها را نشسته باشیم این میکروب‌ها خیلی راحت همراه با خوراکی وارد بدنمان می‌شوند و ما را بیمار می‌کنند. به همین راحتی!

حالا حتما متوجه می‌شوید که چرا پزشکان از دستکش استفاده می‌کنند. طی تحقیقاتی که شد مشخص شد حتی شستن دست‌ها هم باعث نمی‌شود باکتری‌های موجود زیر ناخن‌ها کاملا از بین بروند برای همین در معاینات از دستکش استفاده می‌شود. البته اینطور نیست که کوچکترین میکروبی که وارد بدن شود انسان را بیمار کند. بدن ما تا حدی در مقابل میکروب‌ها مقاوم است. اما وقتی فردی بیمار باشد میکروب‌ها سریع‌تر می‌توانند به بدنش نفوذ کنند و حالش را بدتر کنند.

میکروب‌های زیر ناخن از کجا می‌آیند؟

آلودگی باعث به وجود آمدن میکروب‌های زیر ناخن می‌شود. برای همین بهترین روش برای از بین بردن آن‌ها شستن مرتب دست هاست. طی تحقیقات انجام شده، ناخن آقایان بیشتر از خانم‌ها آلوده است. دلیل آن این است که خانم‌ها در طول روز به خاطر انجام دادن کار‌های خانه دست هایشان مرتب در آب قرار می‌گیرد؛ بنابراین پسران باید حواسشان باشد که بیشتر از قبل به شست و شوی دست اهمیت بدهند.

تعریق نیز باعث رشد میکروب‌ها زیر ناخن است. پس به نظافت دست و پایتان رسیدگی کنید و اجازه ندهید جوراب هایتان برای مدتی طولانی مرطوب بمانند.

یادتان باشد…

جویدن ناخن‌های دست که خیلی از افراد ناخودآگاه آن را انجام می‌دهند عملی خطرناک است. با جویدن ناخن‌ها میکروب‌های زیر ناخن مستقیم وارد بدن می‌شود و فرد را بیمار می‌کند. مخصوصا در این روز‌ها که کرونا شیوع پیدا کرده است، تمام تلاشتان را بکنید تا اگر عادت جویدن ناخن دارید آن را از خود دور کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید