قیمت بیت کوین امروز ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۱۲ آبان ماه با ۱.۲۶ درصد کاهش نرخ به ۲۰,۲۶۲ دلار معادل ۷۱۶,۴۰۳,۵۳۴ تومان رسید.

کد خبر : ۱۱۲۷۹۸
بازدید : ۴۲۰

فرادید | نوسان بیت کوین در کانال ۲۰ هزار دلار ادام دارد. بیت کوین در تلاش است که به قیمت پایین تری سقوط نکند. امروز ۱۲ آبان ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۱.۲۶ درصد به ۲۰,۲۶۲ دلار معادل ۷۱۶,۴۰۳,۵۳۴ تومان رسید.

بازدهی هفتگی بیت کوین بالاخره وارد محدوده منفی شد و هم اکنون در حدود منفی یک درصد است. طی شبانه روز گذشته ۳۷ میلیارد دلار معامله در بیت کوین انجام شده و ارزش بازار آن ۳۹۲ میلیارد دلار است.

بیت‌کوین و به دنبال آن بازار رمزارز پس از انتشار اخبار مربوط به ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، ابتدا واکنشی مثبت نشان داد و سپس وارد یک روند نزولی شد. گفتنی است پس از صعود قیمت به سطح نزدیک به ۲۰ هزار و ۸۰۰ دلار، بیت‌کوین شروع به ریزش شدید کرد. در حال حاضر قیمت ممکن است سطح ۲۰ هزار و ۳۰۰ دلار را از دست بدهد و به سمت ۲۰ هزار دلار ریزش کند.

در ادامه در صورت از دست رفتن سطح ۲۰ هزار دلار، ریزش قیمت به نزدیک سطح ۱۹ هزار و ۶۵۰ دلار و سپس قیمت ۱۹ هزار و ۲۵۰ دلار وجود خواهد داشت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار آمریکا بیان کرد: «اگر فدرال رزرو در مبارزه با تورم، وضعیت تهاجمی خود را حفظ کند، دارایی‌های دیجیتالی در ادامه با مشکل مواجه خواهند شد.» مویا همچنین افزود: «احتمالا تا زمانی که تورم به طور قابل توجهی کاهش پیدا نکند، همبستگی بیت‌کوین با بازار سهام ایالات متحده همچنان باقی بماند.»

باید توجه داشت که ماه اکتبر برای بازار ارز‌های دیجیتال معمولا ماه صعودی و مطلوبی بوده است؛ تا آن‌جا که این ماه را «آپتُبر» به معنی «اکتبر صعودی» نامیده‌اند. ونتل لاند نیز با اشاره به این موضوع، تایید کرده است که این اکتبر نیز مانند اکتبر‌های گذشته با افزایش قیمت‌ها همراه بود. داده‌ها نیز نشان می‌دهند بیت کوین و سایر التکوین‌ها در طول ماه اکتبر به طور کلی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

علی‌رغم آهسته بودن سرعت رشد بیت کوین، همبستگی آزاردهنده‌ی آن با بازار‌های سهام و روند نزولی طولانی‌مدت آن که نزدیک به یک سال ادامه داشته است، بسیاری از تحلیلگران اطمینان دارند که قیمت واقعی آن هم‌اکنون بیش‌تر از قیمت اسمی آن است - به عبارت دیگر، بیت کوین در حال حاضر کم‌تر از ارزش واقعی‌اش قیمت‌گذاری شده است.

کارشناسان همچنین معتقدند که زمستان کریپتو کوتاه‌مدت است. محمد روشن، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران GoSats در این زمینه خاطرنشان کرد: «من انتظار ندارم که قیمت در درازمدت کاهش پیدا کند. همچنین نباید فراموش کنیم که در مقایسه با سایر دارایی‌ها، بازار بیت کوین در حال ظهور است و با توجه به نوپابودن، در حال حاضر تحت تاثیر باد‌های مخالف اقتصاد کلان قرار دارد.».

مالهوترا با اشاره به این موضوع که «هرگز بیش از سه تا چهار سال طول نکشیده است تا قیمت بیت کوین دوباره بازیابی شود، بیان کرد: «این نشان می‌دهد که در بلندمدت، بیت‌کوین می‌تواند یک ذخیره‌ی ارزش مطلوب باشد.»

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید