تعبیر خواب؛ دیدن «مو» در خواب چه معنایی دارد؟

تعبیر خواب؛ دیدن «مو» در خواب چه معنایی دارد؟

در روان‌شناسی مدرن، تعبیر مو در خواب بستگی به فرهنگ و تجربه‌های شخصی افراد دارد. آیا مو در فرهنگِ شما به معنای قوای جسمانی است؟

کد خبر : ۱۱۳۷۵۸
بازدید : ۴۲۷

فرادید | خوابِ ریزش مو، شانه کردنِ مو یا افتادن دندان، از خواب‌های رایجی است که اغلب تجربه کرده‌ایم.

به گزارش فرادید؛ در ادامه تعبیر خواب دیدنِ مو را از نظر علم روان‌شناسی و همین‌طور از نگاه معبران باستانی می‌خوانید.


تعبیر روانشناسی مدرن:

در روان‌شناسی مدرن، تعبیر مو در خواب بستگی به فرهنگ و تجربه‌های شخصی افراد دارد. آیا مو در فرهنگِ شما به معنای قوای جسمانی است؟ آیا به معنای سلامتی و زیبایی و شور زندگی است؟ اگر در بیداری اهمیت و ارزش زیادی برای موهای‌تان قائل هستید، در خواب هم مو می‌تواند نمادی از چیزی ارزشمند برای شما باشد. اگر در بیداری، موهای‌تان فقط دردسرساز است، در خواب هم ممکن است نماد چیزی باشد که دوست دارید از شر آن خلاص شوید.

واکنشِ شما به خواب نیز مهم است. برای مثال آیا وقتی خواب دیدید که موهای‌تان ریخت، احساس سبکی و بی‌خیالی کردید یا خیلی ترسیدید؟ آن واکنش کلیدی برای فهمِ معنای مو در خواب است. ترس از پیری یا مرگ، از دست دادنِ کنترل و اختیار، احساس ازدست‌دادنِ جذابیت، گذاری بزرگ در زندگی، نگرانی‌هایی درباره سلامتی و استرس می‌توانند معنا‌های ریزش مو در خواب باشد.

تعبیر خواب؛ دیدن «مو» در خواب چه معنایی دارد؟

تعبیر معبران سنتی:

آرتمیدوروس، معبر یونانی که در قرن دوم میلادی زندگی می‌کرد، در کتاب مهم و تاثیرگذار خودش «اونیروکریتیکا» می‌گوید: خواب دیدنِ مو و ریزش مو در خواب بسته به شرایط یکی از تعابیر زیر را می‌تواند داشته باشد:

۱. اغلب اوقات اگر زنان خوابِ موی بلند و زیبا ببیند برای‌شان خوب است. چه این مو‌ها متعلق به خودشان باشد و چه از مو‌های بلند دیگری در خواب لذت ببرند.

۲. اگر فرد خواب مو‌های بلند و نامرتب ببیند، به‌نحوی که مو‌ها گره‌خورده و کلاف‌مانند باشد، تعبیر آن تجربه غم و درد است. زیرا اگر کسی حالِ خوبی داشته باشد، از موهایش مراقبت می‌کند و اغلب موی بلند و نامرتب را زمانی می‌بینیم که فرد غم و رنجی در زندگی دارد.

۳. اگر کسی تمام سرش طاس باشد، تعبیرش مورد تمسخر واقع شدن و شکست‌خوردن در کاری است. اگر فرد فقط در قسمتِ پشتِ سر طاس باشد، بی‌تردید در دورانِ پیری فقر و عدم‌موفقیت را تجربه خواهد کرد؛ زیرا پشت سر بر زمانی که در پیش است دلالت می‌کند و طاسی نیز هیچ فرقی با فقر ندارد: چه از این حیث که هر دو به دلیلِ فقدانِ انرژی حیاتی رخ می‌دهند و چه از این لحاظ که در هر دو وضعیت «چیزی» وجود ندارد که بتوان به آن چنگ زد.

۴. اگر فردی خواب ببیند که سمتِ راستِ سرش طاس شده است، همه اقوامِ مرد خود را از دست خواهد داد. اما اگر اقوام مردی نداشته باشد، خودش دچار خسران خواهد شد. اگر سمتِ چپ سرش طاس شود، تمامی اقوام زنِ خود را از دست خواهد داد و اگر اقوام زن نداشته باشد، خودش دچار ضرر و زیان خواهد شد. زیرا سر بر خویشاوندان دلالت می‌کند و سمتِ راستِ آن بر خویشاوندانِ مرد و سمتِ چپ آن بر خویشاوندانِ مرد دلالت دارد.

۵. اگر کسی خواب ببیند که موهایش به کل تراشیده شده است، تعبیرش غم و ناراحتی است. سر تراشیده نیز مانند سر طاس است، با این تفاوت که سر تراشیده غم و رنج و بیماری بیش‌تر، بدتر و آنی‌تری را پیش‌بینی می‌کند.

۶. اگر کسی خواب ببیند زیر دست آرایشگر موهایش را کوتاه می‌کند، تعبیرش شادی و خوشحالی است؛ زیرا مرتب کردنِ مو‌ها توسط ِ آرایشگر اغلب برای مراسم شادی انجام می‌شود.

۷. اگر کسی خودش در خواب اقدام به کوتاه کردنِ مو‌ها کند، تعبیرش بیماری و غم و رنج شخصی است، زیرا افراد وقتی حال‌شان خوش نیست خودشان اقدام به کوتاه کردنِ موهای‌شان می‌کنند.


گردآوری و ترجمه: سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید