تعبیر خواب؛ قطع شدن سر در خواب چه معنایی دارد؟!

تعبیر خواب؛ قطع شدن سر در خواب چه معنایی دارد؟!

تعبیرش ممکن است این باشد که سرتان که جایگاه عقل است بر قلب‌تان تسلط دارد و شما بیش‌از‌اندازه منطقی عمل می‌کنید.

کد خبر : ۱۱۴۰۲۰
بازدید : ۱۶۸۱

فرادید | خواب ترسناکی است که ببینید سرتان را از دست داده‌اید یا سر از تن‌تان جدا کرده‌اند. اما بعضی‌اوقات، بدنِ بی‌سر یا سرِ بدونِ بدن در خواب بیش‌تر از آنکه هولناک باشد، عجیب است.

به گزارش فرادید؛ در ادامه تعبیر این خواب را از نظر علم روان‌شناسی و همین‌طور از نگاه معبران باستانی می‌خوانید.

تعبیر روانشناسی مدرن:

این خواب می‌تواند جلوه‌ای فراواقعی داشته باشد؛ اگر چنین حسی نسبت به خواب‌تان داشتید، ممکن است تعبیرش این باشد که سر و قلب‌تان در تعادل با هم نیستند و ممکن است یکی بر دیگری سلطه داشته باشد. ممکن است این‌گونه باشد که سرتان که جایگاه عقل است بر قلب‌تان تسلط دارد و شما بیش‌از‌اندازه منطقی عمل می‌کنید. بعد از چنین خوابی باید فکر کنید که در کجای زندگی‌تان حسِ جداافتادن از احساسات‌تان را دارید و کجا خیلی عقلانی رفتار می‌کنید و اجازه دهید در این حوزه‌ها احساساتِ بیش‌تری جریان پیدا کند. این خواب معمولاً زمانی رخ می‌دهد که ما به دلیلِ ترس، درد یا حس تحقیر شدن می‌ترسیم احساسات‌مان را آزادانه بیان کنیم.

داشتنِ چندین سر در خواب تعبیر خوبی دارد و می‌تواند نشانه مثبتی باشد که پیشرفت‌ها و توسعه‌هایی را در زمینه‌های مختلفِ زندگیِ شخصی و کاری شما پیش‌بینی می‌کند.

تعبیر معبران سنتی:

آرتمیدوروس، معبر یونانی که در قرن دوم میلادی زندگی می‌کرد، در کتاب مهم و تاثیرگذار خودش «اونیروکریتیکا» این تعابیر را ارائه داده است:

سر انسان حکمِ والدین او را در زندگی دارد، زیرا مانند والدین سرچشمه زندگی است. از طرفی حکمِ فرزندان را دارد، زیرا چهره ما را که شبیه به والدین است به نمایش می‌گذارد. پس اگر کسی در خواب ببیند که سرش از تنش ـ به هر دلیلی ـ جدا شده است، اتفاقی برای فرزندان یا والدینش خواهد افتاد. افرادی بعد از این خواب فرزندان، همسر یا اموال خود را از دست داده‌اند. این خواب می‌تواند به معنای از دست دادنِ خانه نیز باشد، زیرا سر در واقع خانۀ احساساتِ ماست. به‌نظر می‌رسد که هرآنچه برای فرد اهمیت عاطفی و احساسی دارد با دیدنِ این خواب از او دریغ خواهد شد.

اگر کسی که محکوم به اعدام شده خواب ببیند که سرش از تنش جدا شده است، در واقعیت تبرئه خواهد شد، زیرا هر حکمی فقط یک‌بار برای افراد اجرا می‌شود پس کسی که یک‌بار این حکم در موردِ او اجرا شده است، دیگر اعدام نمی‌شود!

اگر تجار و ثروتمندان خوب ببیند که سرشان را از دست داده‌اند، دارایی خودشان را از دست می‌دهند، اما اگر فرد مقروضی چنین خوابی ببیند، ثروتمند خواهد شد. فردی که دور از وطن است به خانه بازخواهد گشت و کسی که پرونده دادگاهی برای امور مالی دارد، برنده خواهد شد. دلیلش آن است که سر که منشأ غم‌وغصه است از تن جدا شده و روی زمین افتاده و دیگر نمی‌تواند برای بدن مشکلی ایجاد کند.

اگر ورزشکاری خواب ببیند که بیش‌تر از یک سر دارد، برایش خوب است. زیرا به تعداد مسابقاتی که در پیش دارد تاجِ پیروزی بر سر خواهد گذاشت. اگر فرد فقیری خواب ببیند که بیش‌تر از یک‌سر دارد برایش خوب است، چون اموالش بیش‌تر می‌شود و فرزندان و همسری همراه خواهد داشت.

اگر کسی خواب ببیند که در ناحیه گلو یا لبِ بالایی خود دچار جراحت و زخم شده است دچار بیماری می‌شود، زیرا سلامتِ سر و گردن بسیار مهم است و اگر این دو عضو سالم باشند، بدن نیز سالم خواهد ماند.


گردآوری و ترجمه: سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید