جرئیات پاره شدن طناب دار یک زن در زندان فردیس

جرئیات پاره شدن طناب دار یک زن در زندان فردیس

اداره کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه دریک پرونده یکی از محکومان به قصاص خانمی بود که به اتهام مشارکت در جرم از سال ۹۸ در بند نسوان ندامتگاه فردیس تحمل کیفر می‌کرد، خاطرنشان کرد: با ابراز ندامت و پشیمانی وی، تلاش اعضای شعبه ۱۳ شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه فردیس برای اخذ رضایت اولیای دم آغاز و در آبان ماه سال‌جاری به نتیجه رسید.

کد خبر : ۱۱۴۱۵۹
بازدید : ۸۹۵۱

رئیس کل دادگستری البرز از رهایی چهار زندانی محکوم به قصاص طی یک ماه گذشته در این استان خبرداد.

اداره کل دادگستری استان البرز، حسین فاضلی هریکندی درباره تلاش‌های بی‌وقفه شورای حل اختلاف در پرونده‌های صلح و سازش، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده توسط کارکنان شورای حل اختلاف استان، یکی از پرونده‌های قصاص که منجر به سازش شد مربوط به شهرستان چهارباغ بود که قبل از آغاز فرایند رسیدگی به پرونده در محاکم کیفری استان رضایت اولیای دم اخذ شد.

وی با بیان اینکه دریک پرونده دیگر یکی از محکومان به قصاص خانمی بود که به اتهام مشارکت در جرم از سال ۹۸ در بند نسوان ندامتگاه فردیس تحمل کیفر می‌کرد، خاطرنشان کرد: با ابراز ندامت و پشیمانی وی، تلاش اعضای شعبه ۱۳ شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه فردیس برای اخذ رضایت اولیای دم آغاز و در آبان ماه سال‌جاری به نتیجه رسید.

فاضلی هریکندی خاطرنشان کرد: در۲ پرونده دیگر، محکومان در انتظار اجرای حکم قصاص بودند که با تلاش اعضای شعبه ۲ شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه مرکزی کرج به رضایت اولیای دم منجر شد که در یکی از این پرونده‌ها، اولیای دم در لحظه اجرای حکم از حق قصاص خود گذشته و اعلام رضایت کردند.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در شورای حل اختلاف استان البرز برای تقویت فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین، از رهایی ۱۱ محکوم به قصاص از ابتدای سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: در کنار تلاش‌های مجدانه و دلسوزانه اعضای شورای حل اختلاف استان، گذشت اولیای دم از حق قصاص مهم‌ترین نقش را در این فرهنگ‌سازی و موفقیت داشته است.

منبع: رکنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید