(تصاویر) گوشی‌های مرموز و عجیب در دست خاندان رهبری کره شمالی!

(تصاویر) گوشی‌های مرموز و عجیب در دست خاندان رهبری کره شمالی!

هر سه مدل این گوشی‌ها دارای چند دوربین مربعی شکل در قسمت میانی و بالای پشت هستند که شبیه مدل‌هایی است که توسط تولیدکنندگان برتر گوشی چینی مانند شیائومی و هواوی ساخته شده‌اند و بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ وارد بازار شده اند.

کد خبر : ۱۱۴۷۱۶
بازدید : ۱۲۹۹۸

تصاویر رسانه‌های دولتی کره شمالی نشان می‌دهند که برخی از اعضای خاندان رهبر کره شمالی از جمله کیم یو جونگ، خواهر کوچکتر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در حال استفاده از برخی از مدل‌های گوشی‌های هوشمند وارداتی هستند.

به گزارش فرادید و به نقل از راهنماتو، NK News از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات درج شده در رسانه‌های دولتی دریافته است که اخیرا، سه طرح جدید گوشی هوشمند در دستان ساکنان پیونگ یانگ دیده شده است که نشان دهنده نقض تحریم‌ها و رشد مجدد بازار فناوری داخلی با وجود محدودیت‌های تجاری مرتبط با همه گیری کرونا است.

هر سه مدل این گوشی‌ها دارای چند دوربین مربعی شکل در قسمت میانی و بالای پشت هستند که شبیه مدل‌هایی است که توسط تولیدکنندگان برتر گوشی چینی مانند شیائومی و هواوی ساخته شده‌اند و بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ وارد بازار شده اند. این گوشی‌ها با سایر گوشی‌های جدیدی که در اوایل سال جاری در کره شمالی به نمایش درآمدند، متفاوت به نظر می‌رسند که دارای محفظه‌های دوربین مربعی شکل در گوشه سمت چپ بالا هستند.

گوشی‌های مرموز در دست خاندان رهبری کره شمالی!

عکس‌های سه گوشی جدیدتر در فیلم‌های منتشر شده در تلویزیون مرکزی کره (KCTV) و سایر رسانه‌های دولتی فاقد جزئیات است، به این معنی که برند این گوشی‌ها (داخلی یا خارجی) ناشناخته است. سه مدلی که اخیرا رصد شده است، مشابه با گوشی‌هایی است که در سپتامبر ۲۰۲۲ دیده شده بود، اما با کمی دقت متوجه برخی تغییرات در محل قرارگیری فلاش و رنگ روشن در محفظه دوربین و حتی اندازه محفظه دوربین می‌شویم.

یک برچسب دولتی نیز روی گوشی‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد این گوشی‌ها از فروشگاه‌های داخلی و حتی تحت یک برند داخلی فروخته شده است، اما هیچ یک از این طرح ها، هنوز در خیابان‌های کره شمالی و در دست شهروندان رصد نشده است و این یعنی، این گوشی‌ها برای خریداران معمولی بسیار گران قیمت محسوب می‌شوند.

این احتمال وجود دارد که این گوشی‌ها به عنوان بخشی از تلاش‌های شرکت‌های داخلی برای پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کنندگان داخلی، از چین وارد شده باشند، زیرا به نظر می‌رسد اکثر گوشی‌های هوشمندی که در دستان مقامات کره‌شمالی دیده می‌شوند، مدل‌های قدیمی با ویژگی‌های طراحی هستند که در بین برند‌های چینی محبوبیت پیدا کردند.

گوشی‌های خاندان کره شمالی!
مدل‌های گوشی‌های هوشمندی که حدود چهار تا پنج سال پیش در کره شمالی رایج شدند و دارای یک ردیف دوربین باریک در پشت قاب هستند، که در برند‌های داخلی مانند «پیونگ یانگ» تولید شده اند و هنوز هم از پیشرفته‌ترین گوشی‌های هوشمندی هستند که معمولاً در دستان مردم در کره شمالی دیده می‌شوند

شرکت‌های چینی، پیش از این نیز، نسخه‌های محدود و با تجهیزات اصلی (OEM) تلفن‌های هوشمند را برای خریداران کره شمالی برای مونتاژ و تغییر نام تجاری ارائه می‌دادند. کره شمالی و چین، مسیر تجارت ریلی برون مرزی را در ماه سپتامبر از سر گرفتند که امکان ارسال روزانه کالا را فراهم کرد و واردات دسته‌های کوچک لوازم الکترونیکی مصرفی نیز از همین طریق انجام می‌شود.

گوشی‌های خاندان رهبری کره شمالی!
با این حال، چنین فعالیتی، نقض تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود: چین در اواخر سال ۲۰۱۷ به تصویب قطعنامه‌ای (قطعنامه ۲۳۹۷ شورای امنیت سازمان ملل) رای مثبت داد که فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند و قطعات الکترونیکی مرتبط به کره شمالی را ممنوع می‌کرد. اما اکنون گوشی‌هایی که در دست اعضای خانواده کیم جونگ اون، دیده می‌شود، مدل‌های چینی به نظر می‌رسند.

ری سول جو، همسر کیم جونگ اون نیز ماه گذشته با گوشی هوشمندی دیده شد که دارای یک قاب قرمز بود که امکان احراز هویت بیومتریک را دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید