عکس‌های عجیبی از ساحل که مردم را وحشت‌زده کرد!

عکس‌های عجیبی از ساحل که مردم را وحشت‌زده کرد!

تصاویر ترسناکی که یک عکاس از گیاهان مُرده گرفت و آن را در فضای آنلاین منتشر کرد موجب ترس بسیار شدید مردم شد، چون آن را با موجودات بیگانه‌ای که از دریا به بیرون خزیده‌اند اشتباه گرفتند.

کد خبر : ۱۱۵۶۲۴
بازدید : ۱۴۷۰۱

فرادید | تصاویر ترسناکی که یک عکاس اهل آفریقای جنوبی از گیاهان مُرده گرفت و آن را در فضای آنلاین منتشر کرد موجب ترس بسیار شدید مردم شد، چون آن را با موجودات بیگانه‌ای که از دریا به بیرون خزیده‌اند اشتباه گرفتند. این تصاویر که در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شدند، در حال حاضر کامنت‌های خنده‌داری دریافت می‌کنند.

به گزارش فرادید ، جان وُرستر (Jan Vorster) به کِنِدی نیوز درباره‌ی این تصاویرِ فرازمینی که در زادگاهش اِستیل‌بِی در وِستِرن کِیپ گرفته شدند، گفته است: «من از واکنش‌ها شگفت‌زده شدم. فکر می‌کردم مردم با دیدن این تصاویر کیف می‌کنند، اما بعد مسئله خیلی جدی شد. حتی بعضی از واکنش‌ها خیلی خیلی جدی شد. خیلی از مردم از تصاویر این هیولا‌های دریایی بیگانه‌طور وحشت کردند. مثل فیلم «آرواره‌ها» شده بود. آیا شنا کردن در دریا امنیت دارد؟»

تصاویر واکنش‌برانگیز از آلوئوراهای خشک شده در ساحل

اما اصل ماجرا از این قرار است که این مرد ۶۲ ساله از آفریقای جنوبی، تصاویری از آلوئه‌ورا‌های مرده گرفته است. آلوئه‌ورا یک ساکولنت همیشه‌سبز است که به خاصیت‌های شفابخشی که دارد معروف است. او این آلوئه‌ورا‌های مرده را هنگام طلوع آفتاب به صورت برعکس روی ساحل چید تا از آن‌ها عکس بگیرد. ولی نمای آن‌ها شبیه هیولا‌های شاخک‌داری شد که به ساحل حمله کرده‌اند! او این تصاویر ماورائی را در فیسبوک به اشتراک گذاشت و هدفش از این کار، بالا بردن آگاهی مردم نسبت به فروپاشی محیط زیست بود.

وُرستِر توضیح می‌دهد: «من فکر کردم می‌توانم از این تصاویر به عنوان استعاره استفاده کنم تا نشان دهم مردم چگونه به این گیاهان به شکل موجودات بیگانه نگاه می‌کنند، اما در واقع موجودات بیگانه‌ی دوپایی که دنیا را بهم ریخته‌اند خودِ ما انسان‌ها هستیم. ایده‌ی من این بود!»

تصاویر واکنش‌برانگیز از آلوئوراهای خشک شده در ساحل

بعضی از واکنش‌ها به عکس‌هایی که ورستر از آلوئورا‌های خشک‌شده گرفته بود این‌ها بودند:

- «نزدیک بود سفرم را لغو کنم. چون فکر کردم با وجود چنین موجوداتی، هرگز در آب دریا شنا نمی‌کنم. همین حالا هم از کوسه‌ماهی‌ها می‌ترسم، چه رسد به این موجودات بیگانه!»

- «ترو خدا برگردید به اقیانوس! این عکسا واقعیه؟ خدای من ... وحشتناکه!»

- «در تمام سال‌هایی که تو ساحل زندگی کردم، هرگز همچین چیزی ندیدم. شاید این موجودات فقط در آب‌های کِیپ باشند.»

- «اونا شبیه موجودات بیگانه تو فیلم جنگ دنیا‌ها با بازی تام کروز هستند.»

ورستر که این نمایش ترسناک را نزدیک یک رودخانه‌ی مجاور دوباره اجرا کرد، توضیح می‌دهد: «مردم مدام از من می‌پرسیدند این موجودات کی از دریا بیرون آمدند. آیا فقط شب‌ها از آب بیرون می‌آیند؟»

این طرفدار محیط زیست تلاش کرد هدفش را از این کار توضیح دهد و ترس مردم را از بین ببرد، اما موفق نشد. منتقدان ادعا کردند او مردم را گمراه کرده و باید مجازات شود.

تصاویر واکنش‌برانگیز از آلوئوراهای خشک شده در ساحل

گیاه آلوئه فروکس یا آلوئه تلخ، بومی آفریقای جنوبی

ورستر توضیح می‌دهد: «مردم در گوگل aloe ferox (نام علمی) را جستجو می‌کردند. مدام می‌گفتند لطفاً به داد ما برسید، چون این موجود گیاه نیست. نمی‌تواند گیاه باشد.» حتی برخی از افراد عکس‌های ورستر را برای یک دانشمند محیط زیست ارسال کردند که او نیز بی‌خطر بودن آن‌ها برای انسان را تایید کرد.

این کشاورز و عکاس بی‌باک به رغم واکنش‌های شدیدی که دریافت کرد، امیدوار است در آینده باز هم بتواند در جهت آگاه‌سازی مردم نسبت به خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کنند چنین نمایش‌هایی را اجرا کند: «من درس‌های زیادی گرفتم و برای ادامه‌ی نمایشِ آلوئه فروکسِز و تمرکز روی مسائل مربوط به طبیعت، انگیزه‌ی زیادی گرفتم.»

این نخستین باری نیست که یک شئ ساحلی را با یک هیولا اشتباه می‌گیرند. اوایل همین ماه، یک رهگذر بریتانیایی تصاویر موجود عجیب و غریبی که در ساحل یافته بود به اشتراک گذاشت و مردم آن را به هیولای افسانه‌ای لخ‌نس تشبیه کردند.

منبع: nypost

مترجم: زهرا ذوالقدر

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید