(ویدئو) بازی بچه ایمپالا با پلنگ‌های جوان به قیمت جان‌اش تمام شد!

(ویدئو) بازی بچه ایمپالا با پلنگ‌های جوان به قیمت جان‌اش تمام شد!

یک پلنگ ماده در منطقه حفاظت شده مالامالا یک بره ایمپالا را ربود و این وعده غذایی بالقوه را به تمرینی برای توله‌های جوان خود تبدیل کرد.

کد خبر : ۱۱۵۶۶۴
بازدید : ۱۶۲۴۱۲۳

مایکل بوتس، راهنمای میدانی ۳۴ ساله، به اندازه کافی خوش شانس بود که این رویداد را از نزدیک مشاهده کرد، جایی که پلنگ ماده مهارت‌های شکار توله‌های جوانش را تقویت کرد.

مایکل می‌گوید: پلنگ ماده و دو توله ماده اش در حال قدم زدن در محوطه‌ای در منطقه حفاظت شده مالامالا بودند. توله‌ها مثل همیشه حال و هوای بسیار بازیگوشی داشتند و دنبال مادرشان می‌رفتند. همانطور که به بوته‌زار رسیدند، پلنگ مادر به سمت یک بیشه کوچک رفت و یک بره ایمپالا یک روزه را که توسط مادرش در آنجا پنهان شده بود بیرون آورد.

او بره را نکشت بلکه به آرامی به سمت توله هایش برد و ایمپالای زنده را به آن‌ها داد. این کار به منظور آموزش شکار به توله‌ها انجام شد.

گربه‌های بزرگ اغلب از هر فرصتی برای آموزش مهارت‌های بقا استفاده می‌کنند. مشاهداتی از این قبیل با یوزپلنگ و شیر ثبت شده است. با این حال، این ممکن است اولین باری باشد که پلنگ‌هایی را مشاهده می‌کنید که به این شیوه تعامل دارند.

تنها مشکل این بود که ایمپالا هنوز زنده بود، و هنگامی که از درخت بالا رفت شروع به لگد زدن کرد و به زمین افتاد. قبل از اینکه توله دیگر داخل شود و آن را بگیرد، به سختی زمین را لمس کرد. توله سپس کمی دور شد. چیزی که بعد از آن انجام شد، ۴۰ دقیقه تلاش هر دو توله به نوبت برای کشتن ایمپالا بود. در نهایت یکی از توله‌ها گردنش را گرفت و گاز گرفت و بره مرد.

سپس هر سه پلنگ شروع به تغذیه از لاشه کردند. تماشای این منظره دلخراش بود، اما دیدن اینکه چگونه پلنگ‌ها به توله‌های خود شکار را آموزش می‌دهند بسیار جالب بود.

پلنگ‌ها با گاز گرفتن گردن طعمه و خفه کردن آن با محدود کردن راه نفس کار طعمه را تمام می‌کنند. پس از کشتار، پلنگ‌ها اغلب دیده می‌شوند که طعمه‌های خود را به درختان نزدیک می‌برند. این کار برای دور نگه داشتن سایر شکارچیان و لاشخور‌ها مانند شیر‌ها و کفتار‌ها از طعمه انجام می‌شود.

۱
نظرات بینندگان
  • مصطفی ارسالی در

    سلام.
    باای
    نکه این کاربه نظرماانسانهادلخراش است ولی این کارگردش غذایی طبئعت نام دارد
    که اکوسیستم نام دارد وبدینوسیله اگرما انسانهابگذاریم طبیعت کارخودشوانجام میده وتوازون برقرارمیشه حتی اکثرا دیدیم که شیرهای نرتوله های خودشومیخوره این کارنه ازروی غرورشه نه بی رحمیشه نه گرسنگی بلکه فقط جهت برقراری توازون طبیعته
    ضرب المثل داریم میگه نیش عقرب نه ازره کین است اقتضای طبیعتش این است
    به خاطرنکته کوتاه وسلام.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید