(ویدئو) ماجرای ورود گارد ملی آمریکا به خیابان‌های طوفان زده!

(ویدئو) ماجرای ورود گارد ملی آمریکا به خیابان‌های طوفان زده!

پاکسازی خیابان‌های شهر بوفالوی آمریکا پس از فروکش کردن کولاک قرن با کمک نیرو‌های گارد ملی آمریکا در حال انجام است.

کد خبر : ۱۱۶۱۵۰
بازدید : ۶۱۱۷

نیرو‌های گارد ملی آمریکا پس از فروکش کردن کولاک قرن که در تعطیلات کریسمس در ایالات متحده منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد، به پاکسازی برف از خیابان‌های بوفالو در ایالت نیویورک کمک می‌کنند.

میلیون‌ها آمریکایی همزمان با تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی گرفتار بمب طوفانی شدند که به دلیل سرمای شدید و یخبندان، کولاک قرن نام گرفته است.طوفان گسترده و شدید زمستانی در آمریکا موجب شد، خانواده‌های بسیاری در جشن کریسمس امسال گرفتار این کولاک شوند که تاکنون بیش از ۶۰ قربانی برای آن اعلام شده است.


کولاک قرن حتی باعث یخ زدن بخشی از آبشار نیاگارا در آمریکا شد. تصاویر منتشر شده از این آبشار نشان می‌دهد که آبشار نیاگارا که در مرز میان آمریکا و کانادا قرار دارد، تقریبا یخ زده است. توده‌های عظیم برف در نزدیکی اسکله نیاگارا ایجاد شده و بخشی از آب در روی این رودخانه یخ زده است. این درحالی است که بخش آبشار نیاگارا که در آمریکا قرار دارد، به ندرت در تاریخ این کشور کاملا یخ زده است.

کتی هوکول، فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد طوفان زمستانی، ایالت نیویورک را به یک منطقه جنگی تبدیل کرده است. فرماندار نیویورک به خبرنگاران گفت: مسلما، این کولاک قرن است. روز چهارشنبه نیرو‌های امدادی در شهر بوفالو با جمعیت ۲۷۵ هزار نفری در امتداد دریاچه ایری در ایالت نیویورک که متحمل خسارات بسیار سنگینی بر اثر این کولاک شده است همچنان به پاکسازی خیابان‌های این شهر ادامه می‌دهند.

فرودگاه اصلی این شهر در حالی برای بازگشایی آماده می‌شود، اما هنوز هزاران خانوار با قطعی برق مواجه هستند. طبق پیش بینی‌های هواشناسی قرار است دمای هوا در چند روز آینده افزایش یابد. به گفته مقامات ایالت نیویورک، تمام ممنوعیت‌های رانندگی در شهر ایری از دیگر شهر‌های این ایالت که تا سه شنبه شب شاهد ۵۱.۹ اینچ بود، لغو شده، اما در بوفالو همچنان به دلیل شرایط وخیم این شهر، ممنوعیت‌ها ادامه دارد.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز گزارش داد برخی از ساکنان شهر بوفالو از تاخیر فرمان ممنوعیت رانندگی توسط مقامات آمریکایی انتقاد کردند. روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت که در شبکه‌های اجتماعی برخی از ساکنان پاسخ به طوفان را آهسته و کند دانستند و از مقامات برای تاخیر در ارسال امداد انتقاد داشتند، امداد‌هایی که نرسید و موجب گرفتار شدن آن‌ها در کولاک و جان باختن برخی شد:

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید