(ویدئو) فرار جنگنده آمریکایی از دید جنگنده چین

(ویدئو) فرار جنگنده آمریکایی از دید جنگنده چین

یکی از سخنگو‌های ارتش آمریکا گفت، جنگنده چینی در فاصله ۱۰ فوتی بال جنگنده آمریکایی بود و همین مساله باعث شد تا جنگنده ما مانور فرار انجام دهد تا از برخورد دو جنگنده اجتناب شود.

کد خبر : ۱۱۶۲۱۴
بازدید : ۸۹۵۴

یک جنگنده چینی با قرار گرفتن در فاصله ۱۰ فوتی (۳ متری) یک جنگنده نیروی هوایی ایالات متحده در دریای چین جنوبی، آن را مجبور به انجام مانور‌های فرار برای جلوگیری از برخورد در حریم هوایی بین‌المللی کرد.

به گزارش رویترز، این اتفاق در پی آن چیزی است که ایالات متحده آن را روند اخیر رفتار خطرناک فزاینده جنگنده چین می‌نامد. این رویداد که در آن یک جنگنده J-۱۱ نیروی دریایی چین و یک جنگنده آمریکایی RC-۱۳۵ دخیل بودند، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ اتفاق افتاد.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از همه کشور‌های منطقه هند- پاسیفیک انتظار داریم که از حریم هوایی بین‌المللی به طور ایمن و مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. در این میان، یکی از سخنگو‌های ارتش آمریکا گفت، جنگنده چینی در فاصله ۱۰ فوتی بال جنگنده آمریکایی بود و همین مساله باعث شد تا جنگنده ما مانور فرار انجام دهد تا از برخورد دو جنگنده اجتناب شود.

وی ادامه داد، آمریکا مراتب اعتراض خود را به دولت چین اعلام کرده است.دپیشتر نیز دولت پکن گفته بود ایالات متحده ناو‌ها و جنگنده‌هایش را به دریای چین جنوبی اعزام کرده که این نشانه‌ای خوب برای صلح نیست. جنگنده‌ها و ناو‌های آمریکایی به صورت عادی و روتین عملیات شناسایی در این مسیر دارند و از داخل این آبراه بین‌المللی عبور و مرور انجام می‌دهند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید