بحران بی‌آبی در انتظار ۲۶۰ شهر

بحران بی‌آبی در انتظار ۲۶۰ شهر

اگر برنامه‌ریزی نشود ۲۶۰ شهر می‌تواند دچار بحران شود، ولی علیرغم تمام مشکلات، تغییر اقلیم، افزایش هزینه‌های تامین آب سعی بر این است که کمترین مشکل را در استان‌ها داشته باشیم.

کد خبر : ۱۱۷۲۶۰
بازدید : ۳۵۰۷

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به بحران آب در استان‌های مختلف کشور، گفت: اگر برنامه‌ریزی نشود ۲۶۰ شهر می‌تواند دچار بحران شود، ولی علیرغم تمام مشکلات، تغییر اقلیم، افزایش هزینه‌های تامین آب سعی بر این است که کمترین مشکل را در استان‌ها داشته باشیم.

‌اتابک جعفری با اشاره به آخرین وضعیت شیرین سازی آب در یا در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۳۵ هزار متر مکعب در شبانه روز شیرین سازی آب در کشور انجام می‌شود، با توجه به نیازی که ساحل دارد و نمی‌خواهیم پروژه انتقال آب اجرایی کنیم، یکی از بحث‌های جدی در حوزه آب موضوع شیرین سازی آب دریا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو درصد جمعیت کشور معادل تقریبا یک و نیم میلیون نفر از آب دریا استفاده می‌کنند، گفت: پیش بینی ما این است که مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در طول برنامه بتوانیم ۵۰۰ هزار مترمکعب دیگر را به این مجموعه اضافه کنیم.

شیرین سازی هر متر مکعب آب ۱۵۰۰۰ تومان تمام می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به هزینه شیرین سازی آب دریا در کشور، گفت: بر اساس آخرین قرارداد‌هایی که به امضا رسیده هزینه هر متر مکعب آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان تمام می‌شود.

کدام استان‌ها از آب شیرین سازی شده استفاده می‌کنند؟

جعفری با بیان اینکه در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، یزد، مازندران، گیلان، سمنان، البرز، اصفهان، کرمان، مرکزی و گلستان از آب شیرین سازی شده استفاده می‌شود، گفت: تا زمانی که منطقه آب داشته باشد استفاده از این روش مقرون به صرفه نیست و وزارت نیرو نیز به این سمت حرکت نمی‌کند.

وی افزود: برای ساحل دریا و شهر‌هایی که در حریم دریا قرار دارند، یکی از برنامه‌های جدی این است که ۵۰۰ هزار مترمکعب به ظرفیت شیرین سازی کشور تا پایان برنامه افزوده شود و برنامه‌های متعددی را برای این بخش تعریف کرده ایم.

مشکل آب همدان برای افق ۱۴۲۵ کاملا حل شده است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به آخرین وضعیت تامین آب استان همدان نیز گفت: مشکل آب همدان برای افق ۱۴۲۵ کاملا حل شده است و هیچ مشکلی برای تامین آب این استان وجود ندارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید