با ثروتمندترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید!

با ثروتمندترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید!

آسیا دومین منطقه از نظر میلیونر‌ها با شش شهر است. جای تعجب نیست که سه شهر چین از جمله هنگ کنگ در این رتبه بندی قرار گرفته است. اگرچه تنها لندن در ۱۰ شهر برتر دیده می‌شود، به هر حال اروپا با ۵ شهر در رتبه سوم قرار دارد. در نهایت، اقیانوسیه دارای دو شهر در لیست است که هر دو در استرالیا قرار دارند.

کد خبر : ۱۱۷۴۰۲
بازدید : ۳۴۱۴

سنجش اینکه چند میلیونر و میلیاردر در ثروتمندترین شهر‌های جهان زندگی می‌کنند اگرچه معیاری همه جانبه نیست، اما اندازه‌گیری ثروت افراد به بررسی سلامت مالی و فعالیت اقتصادی برخی از ثروتمندترین شهر‌های جهان کمک می‌کند.

این اینفوگرافیک از اطلاعات گزارش شهروندان جهانی هنلی با همکاری New World Wealth برای رتبه بندی ثروتمندترین شهر‌های جهان استفاده می‌کند. مجموعه‌ای از داده‌هایی جامع به کار گرفته شده است تا رفتار‌ها و عادات خرج کردن افراد با ثروت زیاد را در بیش از ۱۵۰ شهر در سراسر جهان ردیابی می‌کند.

ثروتمندترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۲۲

میلیونر‌ها و میلیاردر‌ها در ثروتمندترین شهر‌ها

در آخرین نسخه این رتبه بندی، آمریکای شمالی با هفت شهر از ثروتمندترین شهرها، از جمله رتبه بسیار بالای شهر نیویورک، از نظر تعداد میلیونرها، حضوری قوی دارد.

ثروتمندترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۲۲

ثروتمندترین شهر‌های جهان کدامند؟

آسیا دومین منطقه از نظر میلیونر‌ها با شش شهر است. جای تعجب نیست که سه شهر چین از جمله هنگ کنگ در این رتبه بندی قرار گرفته است. اگرچه تنها لندن در ۱۰ شهر برتر دیده می‌شود، به هر حال اروپا با ۵ شهر در رتبه سوم قرار دارد. در نهایت، اقیانوسیه دارای دو شهر در لیست است که هر دو در استرالیا قرار دارند.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از شهر‌های با رتبه برتر در فهرست بیندازیم:

شماره ۱: نیویورک
نیویورک ثروتمندترین شهر جهان است که دارای ۳۴۵،۶۰۰ میلیونر با مجموع ثروت شخصی بیش از ۳ تریلیون دلار است. نیویورک و بورس این شهر، قلب مالی ایالات متحده است. علاوه بر این، بازار املاک و مستغلات شهر به گران بودن شهرت دارد و ارزش ملک و اجاره آن بسیار بالاست.

شماره ۲: توکیو
توکیو قطب اقتصادی ژاپن است و یکی از مهم‌ترین شهر‌های جهان برای تجارت و امور مالی است. این شهر محل زندگی ۳۰۴،۹۰۰ میلیونر است که آن را به دومین شهر از نظر تجمع میلیونر‌ها در جهان تبدیل کرده است.

بزرگترین شهر ژاپن، بازار بورس توکیو را در خود جای داده است که از نظر ارزش بازار، یکی از بزرگترین بورس‌های آسیایی است. توکیو همچنین مرکز اصلی بانکداری و بیمه است و خانه بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی مانند هوندا و سونی است.

شماره ۳: منطقه خلیج سانفرانسیسکو
منطقه خلیج سانفرانسیسکو دارای ۲۷۶،۴۰۰ میلیونر است. این منطقه به عنوان آرمانشهر نوآوری فناوری شناخته می‌شود و در نتیجه دارای تمرکز بالایی از افراد ثروتمند است. سانفرانسیسکو همچنین بالاترین میانگین درآمد خانوار در این کشور را دارد.

تعداد میلیونر‌ها در این منطقه در ۱۰ سال گذشته، به طور پیوسته در حال افزایش بوده و اگر روند سال‌های اخیر ادامه داشته باشد، سانفرانسیسکو می‌تواند تا سال ۲۰۴۰ به قطب شماره یک میلیونر‌ها تبدیل شود.

شماره ۴: لندن
لندن برای سال‌ها، ثروتمندترین شهر جهان بوده است، اما در دهه گذشته میلیونر‌ها از این شهر خارج شده‌اند. امروزه با ۲۷۲،۴۰۰ میلیونر، این شهر موقعیت پایین تری دارد. لندن به خاطر بخش‌های مالی و تجاری‌اش معروف است و تعداد قابل توجهی از متخصصان با درآمد بالا را جذب می‌کند که به شهرت آن به‌عنوان مرکز ثروت و تجمل کمک می‌کنند.

شماره ۵: سنگاپور
سنگاپور خانه ۲۴۹،۸۰۰ میلیونر است و آن را پس از توکیو دومین شهر ثروتمند آسیا می‌کند. سنگاپور یکی از بالاترین تراکم خانوار‌های میلیونر در آسیا را دارد که بیش از ۵ درصد از خانوار‌ها حداقل یک میلیون دلار دارایی خالص مالی دارند. این تمرکز تا حدی به دلیل رشد اقتصادی قوی و فضای کسب و کار مطلوب این کشور است که افراد و خانواده‌های ثروتمند زیادی را جذب کرده است. علاوه بر این، ثبات سیاسی، نرخ پایین جرم و جنایت و استاندارد بالای زندگی در سنگاپور نیز به جذابیت آن به عنوان مکانی برای زندگی و کار کمک کرده است.

شهر‌های در حال رشد برای ثروتمندان

شهر‌هایی که در اینفوگرافیک بالا نشان داده شده اند، مکان‌های تثبیت شده‌ای برای افراد ثرتمند هستند. برخی از آن‌ها برای چندین دهه در صدر رتبه بندی بوده اند، در حالی که برخی دیگر کمتر شناخته شده اند.

در سال ۲۰۲۲، شهر‌های دارای صنایع نفت و گاز قوی مانند ریاض، شارجه، دبی، لواندا، ابوظبی، دوحه و لاگوس رشد استثنایی داشتند. شهر‌های امارات متحده عربی به آهنربای میلیونر‌ها تبدیل شده اند و بیش از ۴،۰۰۰ میلیونر را در سال ۲۰۲۲ جذب کرده اند. در ایالات متحده، چند ایالت، مانند تگزاس و فلوریدا به خانه شرکت‌های آمریکایی تبدیل شده اند که دفاتر مرکزی خود را به آنجا منتقل کرده اند.

با نگاهی به آینده، شرکت‌ها و افراد ثروتمند، به ناچار به جایی می‌روند که بهترین شرایط را داشته باشد. کشور‌هایی که می‌خواهند افراد ثروتمند را جذب کنند، باید سیاست‌های مالیاتی مورد پسند ثروتمندان را همراه با عوامل دیگری مانند کیفیت زندگی، ایمنی، آموزش و دسترسی به امکاناتی برای ساکنان فوق ثروتمند، داشته باشند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید