ساپینتو: در پرتغال و بلژیک حذفی را برده‌ام!

ساپینتو: در پرتغال و بلژیک حذفی را برده‌ام!

هیچ تخصصی در این جام وجود ندارد و امیدوارم که از تجربه‌ای که دارم در جام حذفی استفاده کنم. یک فینال را البته واگذار کرده‌ام و سه بار هم در یونان در فینال حاضر شدم. جام حذفی، بازی‌هایی است که باید هوشمندانه عمل کنید.

کد خبر : ۱۱۷۹۴۲
بازدید : ۴۳۱

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال در آستانه دیدار با تراکتور در یک شانزدهم نهایی جام حذفی در نشست خبری حضور یافت و درباره موارد مختلفی به گفتگو پرداخت.

مشروح صحبت‌های ساپینتو را در ادامه می‌خوانید:

**با همه بازیکنان صحبت کردم
بعد از بازی‌ای که هفته گذشته انجام دادیم تمام بازیکنان را به جلسه بردم تا نقاط مثبت و منفی بازی را به آن‌ها نشان دهم. درباره این دیدار با آن‌ها صحبت کردم. ما باید بهتر ظاهر می‌شدیم.

**تراکتور دو گل به ما زد، اما بهتر از ما نبود
در هفته‌ای که گذشت روی مشکلات‌مان تمرین کردیم و تیم ما در بازی فردا آماده‌تر و بهتر خواهد بود. درست است که تراکتور هفته قبل دو گل به ما زد، ولی به این معنا نبود که از ما بهتر بودند. تراکتور اما، جنگنده‌تر بود و در نبرد‌های هوایی بهتر از ما کار کرد، ضمن اینکه از اشتباهات بازیکنان استقلال استفاده کرد. ما نباید از این اشتباهات مرتکب شویم.

**می‌خواهیم قهرمان حذفی شویم و باید ببریم
در دیدار با تراکتور در لیگ برتر بازی‌مان را انجام ندادیم. در برابر این تیم‌ها باید تحرک بیشتری داشته باشیم، با اعتمادبه‌نفس بازی کرده و موقعیت‌های بیشتری ایجاد کنیم. اولین هدف ما در دیدار فردا پیروزی است. ما می‌خواهیم جام بگیریم و برای رسیدن به این موضوع، اولین هدف ما برتری مقابل تراکتور خواهد بود.

**شایعه نارضایتی باشگاه استقلال؟
من انتقاد‌ها را جایی نخواندم و اگر چیزی بود شخصی می‌گفتند، ولی چیزی که از مدیریت باشگاه دریافت کردم، فقط حمایت بوده است. در حال حاضر جو بین همه خوب است و با اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل رابطه خوبی داریم. همه مثبت هستیم و همه برای دیدار فردا متحد شده‌ایم.

**همیشه دوست داریم برنده باشیم
همانطور که می‌دانید بازی فردا خیلی مهم است. همیشه دوست داریم برنده باشیم و تمرکز بالایی داریم که برنده شویم.

**در پرتغال و بلژیک حذفی را برده‌ام
سرمربی استقلال درباره اینکه تا قبل از حضور در ایران تنها جامی که برده بود، جام حذفی با استاندارد لیژ بلژیک بوده و می‌توان گفت مربی حذفی‌باز است، تاکید کرد: در پرتغال هم جام برده‌ام. هیچ تخصصی در این جام وجود ندارد و امیدوارم که از تجربه‌ای که دارم در جام حذفی استفاده کنم. یک فینال را البته واگذار کرده‌ام و سه بار هم در یونان در فینال حاضر شدم. جام حذفی، بازی‌هایی است که باید هوشمندانه عمل کنید.

**حریف را به طور کامل می‌شناسیم
ما نود دقیقه فرصت داریم بازی را ببریم، اما برخی مواقع ۳۰ دقیقه بیشتر فرصت برای پیروزی پیدا می‌کنیم. فردا با همان تیمی بازی داریم که قبلا بازی کردیم و حریف را می‌شناسیم و مهم این است که متفاوت‌تر از گذشته بازی کنیم. در واقع در خط دفاع تمرکز بیشتری داشته و در خط حمله تهاجمی‌تر باشیم. در بازی‌های لیگ فرصت ریکاوری دارید، ولی در جام حذفی نه و اگر اشتباه کنید، حذف می‌شوید.

**اینجا خوشحالم، مردم هم بامن خوبند
ساپینتو در مورد اینکه چقدر نسبت به اهداف اولیه‌اش شک پیدا کرده و اینکه آیا تصمیم دارد مسیر خو را ادامه بدهد یا خیر، تصریح کرد: اینجا خیلی خوشحالم. مدلی که اینجا زندگی می‌کنم جامعه و مردم با من خیلی خوب هستند و همه چیز عالی است. از نظر حرفه‌ای‌گری تمامی تیم‌ها در طول لیگ مشکلات خواهند داشت و نمی‌توانند همیشه سطح بالا باشند. بالای جدول هستیم و می‌خواهیم بازی‌های نیم فصل دوم را ببریم، اما برخی مسائل اطراف تیم بود. بازیکنان مهم و تاثیرگذار مصدوم بودند و هنوز به سطحی که قبلاً بودند، نرسیدند و این مسایل خیلی کوچک وقتی همه پشت سرهم در یک زمان رخ می‌دهد، نمی‌توانید نتایج که می‌خواستید را بگیرید. از نظر نتیجه سوپرجام را هم برده‌ایم.

**طعنه به داوران لیگ برتر؛ آن ۶ امتیازی که گرفتند...
مهم این است که تیم را چطور احساس می‌کنید. من خیلی مثبت نگاه می‌کنم تمامی بازیکنان ما پر انگیزه هستند. هیچ چیز را از دست نداده‌ایم، جز چند امتیاز. نه قهرمانی لیگ و نه قهرمانی جام حذفی را از دست نداده‌ایم. اگر ۶ امتیاز از ما نمی‌گرفتند الان صدرجدول بودیم. مردم آن چیز‌هایی که از دست می‌دهیم را می‌بینند، اما در فینال باید این محاسبات را هم در نظر بگیریم. وقتی از شما امتیاز می‌گیرند و لایق برخی امتیاز‌ها هستیم، اما آن‌ها را از ما می‌گیرند، اما اگر در مسابقه‌ای بازنده شویم، بازهم در صدر جدول می‌مانیم. وقتی از شما امتیاز می‌گیرند و امتیاز هم از دست می‌دهید این مسائل پیش می‌آید.

**مدلی که به تراکتور باختیم، ناراحت‌مان کرد
تراکتور تیم بسیار خوبی بود. بازی‌های دو تیم استقلال و تراکتور همیشه جنجالی و سخت بوده است. مدلی که باختیم ما را ناراحت کرد. باید بیشتر از این و بهتر از این ظاهر می‌شدیم. هنوز خیلی مثبت هستم و دیدم مثبت است و با انگیزه هستم. گام به گام تمامی بازیکنان ما به شرایط مطلوب شان برمی گردند و محکم‌تر ظاهر خواهیم شد تا در طول مسابقات هم بجنگیم.

**دلیل بازی نکردن‌ها و تغییرات؟
زواری بازیکن جوان ما مصدوم است. خاقانی هم مصدومیت بزرگی را سپری کرده است. به امید هم داریم آرام آرام شانس بازی می‌دهیم. وقتی می‌خواهیم سیستم را عوض کنیم به روش ۴-۳-۳ بازی کنیم، روزبه را به عنوان شماره ۶ استفاده می‌کنیم. امید و زبیر را هم در آن جایگاه دارم که استفاده کنم. خیلی سخت است که در آن موقعیت که مصدومان زیادی نداریم به همه بازی بدهیم. فقط روزبه را داریم. امید (حامدی فر) خیلی خوب کار می‌کند. به خاطر کیفیت ضعیفش نیست که بازی نمی‌کند، بلکه نمی‌توانم با سه شماره ۶ بازی کنیم. به امید فرصت هم می‌دهیم هر وقت آماده باشد که به تیم کمک کند از او استفاده می‌کنیم. غلامی و جلالی هنوز مصدوم و بیرون هستند.

**یک بازیکن را با مصدومیت بازی می‌دهم
مصدومیت‌هایی که بوده حداکثر در دو هفته آینده تمام می‌شود. آرش، محبی و حسینی؛ وضعیت محبی را باید ببینیم چطور است. بازیکنی داریم که با وجود مصدومیت قرار است بازی کند، چون راه حل دیگری نداریم سعی می‌کنیم در هفته‌های آینده این مساله را حل کنیم. هر وقت همه باهم بودیم قوی بودیم.

**حضور رونالدو در لیگ عربستان؟
برای فوتبال آسیا این بحث خیلی مهم است. الان من نگران تیم خودم هستم در این شرایط نمی‌توانم این کار را بکنم پنجره نقل و انتقالاتی ما متاسفانه بسته است. امیدوارم مدیرعامل این مشکل را حل کند، چون با وجود اینکه من از بازیکنانم راضی هستم، ولی لایق این هستیم که از این فرصت استفاده کنیم و تیم را قوی‌تر کنیم. این برای ما خیلی مهم است. وقتی می‌بینید که تعداد مصدومان زیادی دارید انتخاب‌های زیادی ندارید. در این سطح هم شما انتظار دارید که تمامی کاپ‌های قهرمانی را به دست بیاورید باید انتخاب‌های زیادی به دست بیاورید. خیلی خوب می‌شود که تیم را تقویت کنیم. پنجره نقل و انتقالات ما را باز کند.

خبرنگار به او گفت که منظور من فقط استقلال نبود، بلکه این قدرت فوتبال ما است که در آینده از دست می‌رود یا نه؛ ساپینتو پاسخ داد: چرا اینطور می‌شود؟ پول زیادی دارند. با پول همه چیز متفاوت است.

**حضور چشمی در امارات یا قطر؟
من تا الان اطلاعاتی در این زمینه دریافت نکردم که بازیکنی بخواهد از تیم من برود.

منبع: ورزش سه

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید