پیمان معادی کشتی‌گیر شد

پیمان معادی کشتی‌گیر شد

داستان این فیلم که محصول کشور سوئد است درباره ایمان، یک ایرانی است که با خانواده‌اش در سوئد در اقامتگاه‌های همواره در حال تغییر پناهندگان زندگی می‌کند.

کد خبر : ۱۱۸۹۵۲
بازدید : ۱۶۷۶

فیلم «دشمن» با بازی پیمان معادی به بخش پانورامای هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین راه یافت. پیمان معادی بازیگر شناخته شده ایرانی در جدیدترین پروژه بین‌المللی خود در نقش اصلی فیلمی با عنوان «دشمن» به کارگردانی میلاد عالمی مقابل دوربین رفته که در بخش پانورامای جشنواره برلین ۲۰۲۳، نخستین نمایش جهانی خود را تجربه خواهد کرد.

داستان این فیلم که محصول کشور سوئد است درباره ایمان، یک ایرانی است که با خانواده‌اش در سوئد در اقامتگاه‌های همواره در حال تغییر پناهندگان زندگی می‌کند و برای افزایش شانس خود برای دریافت مجوز اقامت برای خانواده‌اش، کار خود را به عنوان یک کشتی گیر از سر می‌گیرد. مارال نصیری، اردلان اسماعیلی و «بیون الگرد» دیگر بازیگران فیلم سینمایی «دشمن» هستند.

بخش پانورامای جشنواره برلین امسال با نمایش انیمیشن «آژیر» ساخته سپیده فارسی افتتاح خواهد شد. داستان این انیمیشن درباره روز‌های ابتدایی جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ است و وقایعش در آبادان می‌گذرد. فیلم درباره نوجوانی به نام امید است که پس از بمباران پالایشگاه آبادان به‌دنبال برادر گمشده‌اش و راهی برای خروج از شهر محاصره‌شده آبادان است. انیمیشن «آژیر» محصول مشترک فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک است.

پیمان معادی

فیلم «و به سوی کوچه‌های شاد» ساخته «سریمویی سینگ» محصول سینمای هند که درباره سینما و ادبیات ایران ساخته شده نیز در بخش پانوراما رونمایی خواهد شد. بر اساس فیلم‌های جشنواره برلین ۲۰۲۳ که تا به امروز اعلام شده، «دروازه رویاها» ساخته نگین احمدی در بخش نسل؛ «هفت زمستان در تهران» ساخته استفی نیئدرزول در بخش چشم‌انداز سینمای آلمان و فیلم «کیسه برنج» ساخته محمدعلی طالبی در بخش مرور جشنواره برلین به نمایش گذاشته می‌شوند.

همچنین فیلم «همه چیز رو به راه است» ساخته سهراب شهید ثالث، سینماگر تاثیرگذار ایرانی در بخش ویژه فروم جشنواره برلین به نمایش گذاشته می‌شود. هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ فوریه (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در کشور آلمان برگزار می‌شود و امسال «کریستین استوارت» ریاست هیات داوران بخش اصلی را بر عهده دارد و «استیون اسپیلبرگ» هم خرس طلایی افتخاری جشنواره را دریافت خواهد کرد.

فهرست کامل فیلم‌ها و داوران دوره آتی جشنواره برلین به زودی اعلام خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید