(عکس) این تمساح رکورددار گینس است!

(عکس) این تمساح رکورددار گینس است!

بزرگترین تمساح شناخته شده، تمساح ۶.۱۷ متری آب شور (Crocodylus porosus) بود.

کد خبر : ۱۱۹۱۵۳
بازدید : ۵۱۶۴

بزرگترین تمساح شناخته شده، تمساح ۶.۱۷ متری (۲۰-ft ۲.۹۱ in) آب شور (Crocodylus porosus) بود که در ۳ سپتامبر ۲۰۱۱ در بوناوان، در استان آگوسان دل سور، میندانائو، فیلیپین گرفته شد

این تمساح لولونگ نام داشت و در محوطه ای سفارشی در پارک بوناوان و مرکز تحقیقاتی فیلیپین نگهداری می شد. لولونگ در یک پل با وزن کامیون وزن شد و تقریباً ۱۰۷۵ کیلوگرم (۲۳۷۰ پوند) بود. لولونگ در ۱۰ فوریه ۲۰۱۳ درگذشت.

دستگیری تمساح پس از دو سال تلاش برای حذف حیوانی که عامل مرگ دختری جوان در مرداب آگوسان در اوایل مارس ۲۰۰۹ بود و پس از ناپدید شدن یک ماهیگیر در نزدیکی روستای بوناوان انجام شد.

عکس | این تمساح رکورددار گینس است!

تِمساح‌ها خزندگانی بزرگ و دارای چهار دست و پا می‌باشند که در آب به راحتی شنا کرده و نیمه آبزی هستند. این جانوران همیشه در آب نمی‌مانند و تخم‌گذاری نیز در خشکی انجام می‌شود. این جانوران دارای فک و دندان‌های بسیار نیرومند بوده. این خزنده در مناطق مختلفی چون آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می‌کند. تمساح‌ها در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و سرزمین‌های مرطوب و در آب‌های شیرین و گاهی در آب لب‌شور یا آب شور زندگی می‌کنند.

تمساح‌ها به دلیل خونسرد بودن و متابولیسم پایین بدن می‌توانند مدت زیادی را بدون غذا تحمل کنند. تمساح‌های کوچک معمولاً از حشرات و ماهی‌های کوچک تغذیه می‌کنند و به مرور از موجودات بزرگ‌تر مانند انواع ماهی‌ها، خزندگان و پستانداران و گاهی از بی‌مهرگانی مانند صدف‌ها و سخت‌پوستان یا تمساح‌های کوچک‌تر تغذیه می‌کنند. تمساح‌ها شکار خود را به صورت یکجا بلعیده و همراه با غذا نیز مقداری سنگ جهت کمک به له شدن غذا می‌بلعند. این رفتار به حفظ تعادل تمساح‌ها نیز کمک می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید