جوان‌ترین تیزهوش دنیا ۴ ساله است!

جوان‌ترین تیزهوش دنیا ۴ ساله است!

تدی هابز ۴ ساله عضو باشگاه منسا با امتیاز هوش بالا در بریتانیا است.

کد خبر : ۱۲۰۴۲۷
بازدید : ۳۸۹۵

پسری که هنگام بازی در تبلت خود خواندن و شمارش را یادگرفته بود، تبدیل به جوان‌ترین عضو منسا در بریتانیا شد.

منسا یک انجمن بین‌المللی تیزهوشان با گروه‌های متعدد و منطقه‌ای در سراسر جهان است که اقدام به گردآوری افراد دارای بهره هوشی بالا کرده و با برنامه‌ها سازماندهی شده، سعی در استفاده هر چه بهتر از هوش اعضا دارد.

تدی هابز چهار ساله، پس از اینکه والدینش از بازدیدکنندگان تعیین هوش خواستند تا قبل از شروع مدرسه، او را ارزیابی کنند تبدیل به جوان‌ترین عضو باشگاه ضریب هوشی بالا شد. تدی در دو سالگی بدون اینکه والدینش متوجه شوند هنگام تماشای تلویزیون و بازی با تبلت خود خواندن را آموخت.

مادر تدی گفت: در ابتدا فکر می‌کردند که او فقط هنگام بازی در تبلتش صدا‌هایی تولید می‌کند، قبل از اینکه متوجه شوند او واقعاً اعداد را به زبان چینی صدا می‌کند.

به نظر می‌رسد که او هر چند ماه یک بار موضوع جدیدی را انتخاب می‌کند که به آن علاقه‌مند شده است. گاهی اوقات اعداد بود و سپس کشور‌ها و نقشه‌ها و یادگیری شمارش به زبان‌های مختلف را یاد گرفت.

او روی تبلتش بازی می‌کرد، ما بازی‌های مناسبی مانند Thomas the Tank Engine را روی آن قرار داده‌ایم. تدی صدا‌هایی را می‌شناخت که من نمی‌دانستم و از او پرسیدم این چه زبانی است و او گفت: اوه مامانی من به زبان ماندارین (نوعی زبان چینی) دارم، حساب می‌کنم.

هابز گفت: نمره IQ پسرش، که تایمز گزارش داده است او را در ۹۹.۵ درصد برای سنش قرار می‌دهد و چالش‌های ویژه‌ای را برای والدین ایجاد می‌کند.

والدین تدی اعلام کردند: او اکنون شروع به درک این موضوع کرده است که دوستانش نمی‌توانند بخوانند.

تدی گفت: خوب من می‌توانم بخوانم، اما دوستم می‌تواند سریع‌تر از من بدود. همه ما استعداد‌های فردی خود را داریم.

منسا فقط افرادی را می‌پذیرد که در آزمون هوشی نظارت شده در بین ۲ درصد از جمعیت عمومی امتیاز کسب کنند. در حالی که معمولاً کودکان را ارزیابی نمی‌کند، از والدین پشتیبانی می‌کند تا فرزند خود را از طریق یک روانشناس آموزشی آزمایش کنند.

تدی در سه سال و هفت ماهگی در این آزمون یک ساعته شرکت کرد.

مادر تدی گفت: نگران بودم که او بتواند یک ساعت جلوی لپ‌تاپ بنشیند، اما کاملاً این کار را دوست داشت.

منبع: سایت گاردین - باشگاه خبرنگاران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید