تیغ زدن مردان پولدار فقط با یک عشوه

تیغ زدن مردان پولدار فقط با یک عشوه

متهم پرونده سرقت‌های عابر بانک، پس از جلب اعتماد طعمه خود، چنین وانمود می‌کرد که تشنه یا گرسنه است. سپس از راننده‌ای که فریب عشوه‌های شیطانی را خورده بود، تقاضا می‌کرد تا برای او آبمیوه، پیتزا یا ساندویچ بخرد. او در ادامه نقشه اش بلافاصله پشت سر راننده از خودرو پیاده می‌شد و در فروشگاه کنار وی می‌ایستاد. هنگامی که راننده رمز کارت بانکی را با صدای بلند به فروشنده می‌داد تا بهای خرید آبمیوه یا اغذیه را بپردازد، او بی درنگ شماره رمز را حفظ و بعد یادداشت می‌کرد.

کد خبر : ۱۲۲۵۴۹
بازدید : ۷۸۹۳

زن جوانی که سوار خودرو‌های گران‌قیمت مردان پولدار می‌شد، با طرح یک نقشه زیرکانه کارت بانکی و اموال آن‌ها را می‌ربود.

به دنبال چندین گزارش سرقت کارت‌های بانکی و دستبرد ده‌ها میلیونی به حساب شاکیان، پرونده‌های جداگانه‌ای در مراکز انتظامی مشهد تشکیل شد و مورد بررسی‌های پلیسی قرار گرفت، اما با افزایش پرونده‌های مذکور، این ماجرا شکل مرموزی به خود گرفت چرا که همه مال باختگان از تمکن مالی برخوردار بودند و بسیاری از آنان برای حفظ آبرو، بخش‌هایی از قصه سرقت کارت بانکی را سانسور می‌کردند و فقط مدعی بودند که فردی کارت عابربانک آن‌ها را ربوده و ده‌ها میلیون تومان از حساب بانکی برداشت کرده است.

با توجه به اهمیت سرقت‌های رمز آلود مذکور، سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) با صدور دستور‌های ویژه‌ای برای واکاوی این ماجرا از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد خواست تا با استفاده از فناوری‌های نوین پلیسی به ردیابی عامل یا عاملان دستبرد به حساب‌های بانکی بپردازند.

طولی نکشید که چند پرونده روی میز کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت و گروهی کارآزموده از کارآگاهان با هدایت سرگرد حسن رحیم پور (رئیس پایگاه شرق آگاهی مشهد) به تجزیه و تحلیل این ماجرا پرداختند.

بررسی‌های کارشناسی آن‌ها نشان داد همه مال باختگان دارای خودرو‌های سواری گران قیمت هستند، اما برخی از آن‌ها از یک زن مسافر سخن گفته اند که به دلیل دلسوزی از حاشیه خیابان سوار کرده اند تا او را به مقصد برسانند.

از سوی دیگر ردیابی خرید‌های بانکی نام زنی را روی گزارش‌های پلیس حک کرد که با کارت‌های سرقتی از طلافروشی‌ها و دلالان دلار در خیابان امام خمینی (ره) خرید کرده است. آرام آرام ماجرای رمزآلود کارت‌های بانکی روی این زن متمرکز شد و کارآگاهان با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان دریافتند که او زنی سابقه دار و اهل یکی از استان‌های غربی کشور است، اما او سال گذشته از زندان آزاد شده و نشانی ثابتی در اسناد و مدارک پلیس نداشت.

این گونه بود که کارآگاهان فرضیه اسامی مستعار را نیز در دستورکار قرار دادند و سپس در پیگیری سرنخ‌های دیگر به یک طلافروشی در بولوار شهید مفتح (سی متری طلاب مشهد) رسیدند که شقایق (متهم تحت تعقیب) از آن طلافروشی خرید کرده بود. همزمان بازبینی دوربین‌های مدار بسته در مراکز خرید نیز تردیدی برای کارآگاهان باقی نگذاشت که او از تبهکاران حرفه‌ای و سابقه دار است که قبلا نیز در دام قانون گرفتار شده بود؛ بنابراین کارآگاهان با هماهنگی و دستور‌های محرمانه قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به سراغ طلافروش رفتند که مشخص شد زن مذکور ۳ هزار و ۹۰۰ دلار هم برای تبدیل به ریال در اختیار طلافروشی گذاشته است.

با همکاری طلافروش بلافاصله کارآگاهان با این زن ۳۷ ساله قرار صوری گذاشتند تا باقی مانده پول هایش را تحویل بگیرد. ساعتی بعد وقتی شقایق وارد طلافروشی شد ناگهان دستبند‌های قانون به دستانش حلقه خورد و به مقر انتظامی انتقال یافت.

این زن جوان که ابتدا سعی داشت خود را بی خبر از ماجرای سرقت از عابربانک‌ها نشان دهد، هنگامی که در برابر اسناد و مدارک مستند قرار گرفت و تصاویر خود را در دوربین‌های مدار بسته دید به ناچار لب به اعتراف گشود و راز سرقت‌های ده‌ها میلیونی را فاش کرد.

از سوی دیگر بررسی‌های تخصصی و کنکاش‌های پلیس در ماجرای این سرقت‌ها نشان داد زن دستگیر شده، با آرایش‌های غلیظ در پوشش مسافر کنار خیابان‌ها منتظر طعمه‌های پولدار می‌ایستاد و هنگامی که راننده‌ای از سر دلسوزی یا برخی پولداران هوسران او را برای رساندن به مقصد سوار می‌کردند به عشوه‌های شیطانی متوسل می‌شد تا نقشه زیرکانه خود را اجرا کند.

متهم پرونده سرقت‌های عابر بانک، پس از جلب اعتماد طعمه خود، چنین وانمود می‌کرد که تشنه یا گرسنه است. سپس از راننده‌ای که فریب عشوه‌های شیطانی را خورده بود، تقاضا می‌کرد تا برای او آبمیوه، پیتزا یا ساندویچ بخرد.

او در ادامه نقشه اش بلافاصله پشت سر راننده از خودرو پیاده می‌شد و در فروشگاه کنار وی می‌ایستاد. هنگامی که راننده رمز کارت بانکی را با صدای بلند به فروشنده می‌داد تا بهای خرید آبمیوه یا اغذیه را بپردازد، او بی درنگ شماره رمز را حفظ و بعد یادداشت می‌کرد.

این خلافکار حرفه‌ای که حالا نیمی از نقشه اش را اجرا کرده بود با استفاده از طنازی‌های شیطانی و فریبنده، راننده خودرو را به خلوتگاه می‌کشاند و در یک فرصت مناسب، کارت بانکی او را می‌ربود و از طعمه خود جدا می‌شد. راننده پولدار نیز زمانی به سرقت کارت عابربانک خود پی می‌برد که پیامک برداشت‌های ده‌ها میلیونی روی گوشی تلفن اش نقش می‌بست.

اگرچه برخی از رانندگان به خاطر حفظ آبرو یا ترس از رسوایی احتمالا شکایتی را مطرح نکرده اند، اما بررسی‌های پلیس در پرونده آخرین طعمه وی، که یک مرد جوان است، بیانگر آن بود که زن مذکور چندین سکه طلای بهار آزادی را نیز از کیف دستی وی به همراه کارت عابربانک به سرقت برده است.

اگرچه متهم این پرونده فقط به ۳ فقره سرقت با شیوه و شگرد یاد شده اعتراف کرده است، اما تاکنون ۶ نفر از مال باختگان وی را شناسایی کرده اند. در همین حال یک مقام انتظامی از افرادی که طعمه عشوه‌های شیطانی این زن جوان شده اند، خواست برای اعلام شکایت به پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد مراجعه کنند و یقین بدانند که هویت و اسرار آن‌ها به طور کامل در پرونده محرمانه باقی می‌ماند و هیچ کس از اسامی و علت مراجعه آنان به پلیس مطلع نخواهد شد.

منبع: خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید