کشف تابوت سربی ۲ هزارساله در غزه

کشف تابوت سربی ۲ هزارساله در غزه

باستان‌شناسان فلسطینی در محوطۀ یک گورستان مربوط به دورۀ رومی، تابوتی سربی را یافته‌اند که احتمالا متعلق به یک شخصیت برجسته است. محتویات تابوت هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

کد خبر : ۱۲۲۸۰۶
بازدید : ۹۷۱۵

فرادید | یک مقبرۀ باستانی با قدمت حدودا ۲ هزارساله و مربوط به دورۀ رومی که احتمالا متعلق به یک شخصیت برجسته بوده است به تازگی در سایتی باستان‌شناسی در شمال نوار غزه کشف شده است. این خبر را وزارت گردشگری و آثار باستانی غزه در روز سه‌شنبه اعلام کرد.

به گزارش فرادید؛ به غیر از این مقبرۀ خاص، حدود ۹۰ گور فردی و جمعی دیگر نیز در این گورستان کشف شده‌اند. فعالیت اکتشاف در این سایت با نظارت یک گروه فرانسوی در حال انجام است. این سایت در سال گذشته و در جریان یک پروژۀ مسکن‌سازی کشف شد.

کشف تابوت سربی ۲ هزارساله در غزه

باستان‌شناسان تابوت کشف شده را برای حفاظت در یک محفظۀ چوبی قرار داده‌اند

وزارت آثار باستانی اعلام کرده است که مقبرۀ یافت شده حاوی تابوتی از جنس سرب است که تا به حال باز نشده است. باستان‌شناسان فعلا این تابوت را در یک محفظۀ چوبی قرار داده‌اند و قرار است بعد از حضور کارشناسان بین‌المللی آن را باز کنند.

کشف تابوت سربی ۲ هزارساله در غزه

کشف تابوت سربی ۲ هزارساله در غزه

کاوش یکی از مقبره‌های یافت شده در گورستان ۲ هزار سالۀ رومی

در این گورستان تعدادی ظروف سفالی و اشیاء دیگر از دورۀ رومی نیز یافت شده است. این منطقه در دورۀ باستان یک بندرگاه رومی بوده است. منطقۀ نوار غزه به لحاظ باستان‌شناسی بسیار غنی است و این به خاطر اهمیت آن در دوره‌های مختلف تاریخی است؛ از دوران مصر باستان گرفته تا زمان امپراطوری روم و همچنین در دوران جنگ‌های صلیبی. در این منطقه آثاری از زمان حملۀ مغول‌ها نیز وجود دارد.

غزه سال‌هاست که تحت محاصره و فشار رژیم صهیونیستی قرار دارد و با مشکلات اقتصادی زیادی رو به رو شده است. به همین خاطر مسئولان غزه برای کاوش آثار باستانی و حفاظت از آن‌ها مجبورند به گروه‌های بین‌المللی متوسل شوند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید