کلاهبرداری با فروش حواله‌های جعلی خودرو

کلاهبرداری با فروش حواله‌های جعلی خودرو

سواری پور اعلام کرد: با شناسایی و انهدام این باند، سه نفر دستگیر شدند و ۹ نفر از شکات نیز مورد شناسایی قرار گرفتند که در این زمینه ۹ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۳ میلیارد ریال کشف شد.

کد خبر : ۱۲۳۸۹۲
بازدید : ۲۹۴

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران از انهدام باند کلاهبرداری از طریق جعل عنوان و فروش حواله جعلی خبر داد. سرهنگ فضل‌اله سواری‌پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی اعلام یک فقره پرونده قضایی مبنی بر فعالیت یک باند در زمینه جعل عنوان کارمندان یک شرکت خودروسازی و اعلام اخذ حواله بدون قرعه کشی به قیمت کارخانه، رسیدگی به موضوع در دستورکار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران افزود: در ادامه با شناسایی محل فعالیت این باند مشخص شد متهم اصلی و سرباند آن که فردی سابقه دار در زمینه سرقت منزل است که با تشکیل این باند و معرفی خود به آشنایان و ترغیب آن‌ها به معرفی سایر افراد، مبالغ هنگفتی دریافت و به این شیوه کلاهبرداری کرده است که با توجه به پیگیری تعدادی از مالباختگان، متهم به استان‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر و خوزستان متواری شده است.

سواری پور گفت: با جمع آوری اطلاعات، تعدادی از مال‌باختگان شناسایی و برای انجام تحقیقات جامع به پلیس آگاهی دعوت شدند که با تحقیقات انجام شده مشخص شد سرباند کلاهبرداری با معرفی خود به عنوان مهندس و از کارمندان شرکت خودروسازی و معرفی فرد دیگری تحت عنوان کارشناس و از کارکنان بازرسی شرکت خودروسازی، اطمینان آن‌ها را جلب و از آنان کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: با توجه به متواری بودن متهم اصلی پرونده، ماموران با اقدامات فنی ابتدا محل زندگی وی در اهواز را مورد شناسایی قرار دادند و در ادامه با روش‌های پلیسی سر باند اصلی و همدستش را دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی لب به اعتراف بازکرده و به بزه انتسابی معترف شدند و گفتند که با جلب اعتماد قربانیان و سوءاستفاده از شرایط بازار خودرو، مبالغ زیادی را از شهروندان کلاهبرداری کردند که با توجه به اقرار صریح، متهم اصلی پرونده با قرار تامین مناسب تا صدور حکم دادگاه روانه زندان شد.

سواری پور اعلام کرد: با شناسایی و انهدام این باند، سه نفر دستگیر شدند و ۹ نفر از شکات نیز مورد شناسایی قرار گرفتند که در این زمینه ۹ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۳ میلیارد ریال کشف شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید