آدمی به امید زنده است

مرضیه برومند

کد خبر : ۱۲۴۰۶
بازدید : ۳۵۵۴
مرضیه برومند در روزنامه شرق نوشت:

اگرچه در حوزه فرهنگ، مشکلات یکی، دوتا نیست و مطالبات فراوانی از سوی چهره‌های فرهنگی وجود دارد، اما در سطح جامعه، مسائل و چالش‌ها به حدی جدی است که گاهی شاید پرداختن به مقوله فرهنگ در اولویت قرار نگیرد.

در جایی‌که مردم، با انواع مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در جایی‌که... فرهنگ در اولویت قرار نمی‌گیرد؛ در چنین جامعه‌ای مسائل مهم‌تری وجود دارد که باید به آنها پرداخت؛ زیست مسالمت‌آمیز و زندگی‌کردن در مقام یک انسان با حداقل‌های اقتصادی و معاشی. در چنین شرایطی است که به اعتقاد من، امید به تغییر وضع موجود قوت می‌گیرد.

آدمی به امید زنده است؛ امید تغییر شرایط موجود به شرایطی که احتمالا بهتر و مطلوب‌تر باشند. در انتخابات پیشِ‌رو، از میان کاندیداهایی که باقی مانده‌اند و صلاحیت آنها پذیرفته شده، هنوز این امید هست که مردم بتوانند گزینه‌هایی را برگزینند که در تغییر شرایط موجود نقش‌آفرین باشند. به‌همین‌دلیل است که فکر می‌کنم باید در انتخابات شرکت کرد و امیدوارم مردم روز جمعه نهایت مشارکت خود را نشان دهند تا در روزهای پیش‌ِرو، دلشان از نرفتن به پای صندوق‌های رأی نسوزد. بخش فرهنگی جامعه هم در کنار همین مردم، امیدوار است با انتخاب چهره‌هایی که دغدغه اصلاح شرایط موجود را دارند، شاهد حاصل‌شدن فرجی در مسائل روز جامعه باشند.

شاید پس از آنکه مسئله معیشت و اقتصاد خانواده‌ها بهبود پیدا کرد، امید به گشایشی در حوزه فرهنگی هم پدیدار شود، اعتبارها در این حوزه افزایش یابد و مسیر گذشته که در آن بودجه فرهنگی کشور، گاه از بودجه بخش‌های دیگر، مانند ورزش هم کمتر بوده، اصلاح شود و از مشکلات فراوانی که در حوزه برنامه‌ریزی فرهنگی وجود دارد، کاسته شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید