این حیوان فقط از چشم‌هایش قابل تشخیص است!

این حیوان فقط از چشم‌هایش قابل تشخیص است!

عکاس آلمانی، «ینس کولمن» با تصویر پرتره‌ای از یک تمساح که در گل‌ولای کمین کرده است، جایزه اصلی این مسابقه عکاسی را کسب کرد.

کد خبر : ۱۲۴۹۷۵
بازدید : ۶۲۴

برندگان جوایز جهانی عکاسی طبیعت (WNPA) ۲۰۲۲ اعلام شدند و عکاس آلمانی، «ینس کولمن» با تصویر پرتره‌ای از یک تمساح که در گل‌ولای کمین کرده است، جایزه اصلی این مسابقه عکاسی را کسب کرد. این عکس فوق‌العاده جایزه ۱۰۰۰ دلاری و عنوان «عکاس طبیعت جهان سال» را برای کولمن به‌همراه آورد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چگونه چشم کروکودیل‌ها برای کمین کردن در سطح آب برای تماشای طعمه به خوبی تنظیم شده است. "fovea"، تکه‌ای از گیرنده‌های چشم تمساح است که دید واضحی را ارائه می‌دهد و به جای نقطه دایره‌ای معمول، یک رگه افقی را در چشم تشکیل می‌دهد.

به گفته محققان استرالیایی، این به حیوان اجازه می‌دهد بدون حرکت دادن سر، خط ساحلی را اسکن کند. آن‌ها همچنین تفاوت‌هایی را در سلول‌های مخروطی که رنگ‌ها را حس می‌کنند، بین کروک‌های آب شور و آب شیرین پیدا کردند.

این یافته‌ها که در مجله زیست شناسی تجربی منتشر شده، نشان می‌دهد که اگرچه این جانوران در زیر آب دید بسیار تاری دارند، اما از چشمان خود در زیر سطح استفاده می‌کنند. این به این دلیل است که شرایط نور در زیستگاه‌های آب شیرین و شور متفاوت است.

تمساح

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید