هشدار جدی هواشناسی برای ۲۳ استان

هشدار جدی هواشناسی برای ۲۳ استان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی نسبت به احتمال طغیان و بالا آمدن آب رودخانه‌های این استان هشدار داد.

کد خبر : ۱۲۵۲۲۴
بازدید : ۳۳۳

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران این سازمان برای امدادرسانی در حوادث احتمالی ناشی از بارش شدید باران و وزش باد در ۲۳ استان کشور خبر داد.

صادق محمودی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد گفت: برابر اعلام این سازمان از امروز تا شنبه هفته آینده شاهد بارش شدید و رگبار باران و نیز وزش شدید باد در تمام یا بخشی از استان‌های اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، قزوین، قم، البرز، تهران، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای مواجهه و مقابله با بارش شدید باران و وزش باد شدید و حوادث ناشی از آن تمهیداتی اتخاذ شده است، گفت: در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تمامی امدادگران خود در این استان‌ها را به حالت آماده‌باش در آورده و تجهیزات و امکانات لازم نیز در اختیار آنان قرار گرفته است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: علاوه بر آن مردم نیز باید یکسری موارد را رعایت کنند. بر همین اساس نیز در هنگام وزش باد باید از حضور در مجاورت سازه‌های سست و اشیایی که احتمال سقوطشان وجود دارد، پرهیز و از حضور در ارتفاعاتی مانند پشت بام و لبه پرتگاه‌ها خودداری کنند. همچنین در هنگام بارش باران نیز لازم است از حضور در مجاورت رود‌ها و مسیل خودداری شود.

هشدار نسبت به طغیان رودخانه‌ها در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی نسبت به احتمال طغیان و بالا آمدن آب رودخانه‌های این استان هشدار داد.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان تهران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از فردا چهارشنبه ۱۷ اسفند تا جمعه ۱۹ اسفند ماه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است و بر این اساس بارش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف و وقوع کولاک برف و پدیده مه در ارتفاعات نیز دور از انتظار نیست.

یزدی مهر با بیان اینکه منطقه اثر این مخاطرات نیمه شمالی و ارتفاعات استان تهران پیش بینی شده است افزود: به دنبال فعالیت سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها محتمل است که در همین راستا مدیریت بحران در آماده‌باش بوده و توصیه‌ها و هشدار‌های لازم در این خصوص به دیگر دستگاه‌های مربوطه نیز داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: توصیه اکید مدیریت بحران به مردم استان تهران این است که در این ایام از حضور یا اسکان در مجاور رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید