(ویدئو) ترسناکترین مار دنیا در اعماق رودخانه!

(ویدئو) ترسناکترین مار دنیا در اعماق رودخانه!

آناکوندا، این نام یکی از ترسناک‌ترین حیوانات شگفت انگیز دنیاست. هیولایی که طولش به ۹ هم می‌رسد و در جنگل‌های آمازون، همیشه یکی از شگفتانه‌های علم بوده است.

کد خبر : ۱۲۵۲۶۸
بازدید : ۷۲۳

چند سال قبل و در اعماغ روودخانه فروموسو در بخش برزیلی آمازون، دو محقق در حال جست و جو برای به تصویر کشیدن شگفتی‌های اعماق آب با یکی از بزرگترین مار‌های دیده شده در این منطقه، روبرومی شوند و جسورانه اقدام به تصویربرداری از او می‌کنند. ماری ۷ متری در اعماق رودخانه!

ویدیویی که از همان سال یکی از شگفت انگیز‌ترین تصاویر تاریخ طبیعت شناسی لقب گرفته است. آناکوندا‌ها بزرگترین مار‌های جهان هستند که طول شان، گاه به ۳۰ فوت (۹ متر) و وزن شان ۵۵۰ پوند (۲۲۷ کیلوگرم) هم می‌رسد. برای تصور اینکه چقدر بزرگ هستند، کافی است تجسم کنید اگر حدود پنج کودک ده ساله زیر هم روی زمین دراز بکشند، طول آن‌ها تقریباً به اندازه این مار بزرگ است!

آناکوندا‌ها متعلق به تیره مار‌های «خفه کننده» هستند. این گونه زیستی از مار‌ها، مار‌های سمی نیستند. آن‌ها طعمه را با انتقال زهر از طریق نیش نمی‌کشند. در عوض، منقبض‌کننده‌های بدن خود را به دور طعمه‌شان می‌پیچند و آن‌قدر فشارمی‌آورند تا از نفس بیفتد. عملیات خفگی طعمه که انجام شد، نوبت بلعیدنش است. این مار‌های غول پیکر دهان خود را به اندازه کافی باز می‌کند تا قربانی را ببلعند. قربانی این مار چیست؟ بعضی اوقات ماهی یا کایمان (بستگان کروکودیل ها) و حتی جگوار‌ها و گوزن‌های کوچک.

آرواره‌های آناکوندا با رباط‌های کششی در کنار هم قرار می‌گیرند تا بتوانند به اندازه کافی باز شوند تا طعمه را به طور کامل ببلعند! غواصان رودخانه برزیلی فرموسو البته خوش شانس بودند که آناکوندای کف رودخانه در حضورشان گارد تهاجمی نگرفت!

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید