فروش اعتباری پوشاک به کجا رسید؟

فروش اعتباری پوشاک به کجا رسید؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه بخش‌های خصوصی که فروش اعتباری را انجام می‌دهند، وضعیت بهتری از این بسته پیشنهادی داشتند، گفت: فروش اعتباری یکی از مهمترین عوامل تحریک تقاضا است، اما باید مبنا و منطق داشته باشد و درصد آن متعارف باشد.

کد خبر : ۱۲۵۳۵۱
بازدید : ۱۸۹

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت که پیشنهاد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرید پوشاک برای بخش خصوصی جذاب نبوده و تا این لحظه برنامه اجرایی برای فروش اعتباری پوشاک در شب عید صورت نگرفته است.

در سال‌های اخیر که با توجه به تورم، تقاضا در برخی بازار‌ها مثل پوشاک کاهش یافته، تولیدکنندگان چندین بار پیشنهاد خرید اعتباری پوشاک را به عنوان راه تحریک تقاضا ارائه کردند و گمانه‌زنی‌های هم برای پیشنهاد چنین طرحی برای نوروز ۱۴۰۲ مطرح شده بود. اما به نظر می‌رسد هنوز طرحی در این رابطه اجرا نشده است.

در این رابطه مجید افتخاری با بیان اینکه جلساتی برای فروش اعتباری پوشاک برگزار شده، تصریح کرد: یکی از بانک‌ها در این جلسه پیشنهاد داد که بعد از پرداخت تسهیلات به مردم و خرید آن‌ها از تولیدکنندگان و فروشندگان، این پول در حساب فرد بلوکه شود و بعد دو تا ۱۰ درصد (در مجموع ۲۰ درصد) به عنوان هزینه‌های پول و تبلیغات از آن کسر شود.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد برای بخش خصوصی جذاب نبود، اظهار کرد: بنابراین این موضوع به جمع‌بندی نرسید و تا این لحظه برنامه اجرایی برای فروش اعتباری پوشاک صورت نگرفته است.

افتخاری با بیان اینکه بخش‌های خصوصی که فروش اعتباری را انجام می‌دهند، وضعیت بهتری از این بسته پیشنهادی داشتند، گفت: فروش اعتباری یکی از مهمترین عوامل تحریک تقاضا است، اما باید مبنا و منطق داشته باشد و درصد آن متعارف باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه فروش اعتباری برای کمک به اصناف و بخش خصوصی مطرح شد، تصریح کرد: بنابراین نباید طرحی ارائه شود که امکان همکاری برای بخش خصوصی در آن نباشد.

گفتنی است؛ اخیرا مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت هم از عملیاتی شدن طرح کارت اعتباری خرید پوشاک برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان پوشاک، در بهار سال آینده خبر داده است.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید