(تصاویر) حملات برق‌آسای یک شاهین به پلیکان غول‌پیکر در آسمان

(تصاویر) حملات برق‌آسای یک شاهین به پلیکان غول‌پیکر در آسمان

یک شاهین نترس پس از اینکه متوجه حضور یک پلیکان بزرگ در قلمرو خود و نزدیک لانه اش شد این پرنده غول پیکر را آماج حملات خود قرار داد.

کد خبر : ۱۲۵۵۴۸
بازدید : ۵۱۹

لحظه حمله یک شاهین کوچک به پلیکانی که خیلی نزدیک به لانه اش پرواز می‌کند، توسط یک عکاس ثبت شده است.

این عکس‌ها توسط دکر نومورا در سن دیگو گرفته شده است. نومورا ۵۴ ساله، گفت: در حالی که پلیکان به منطقه لانه سازی شاهین‌ها نزدیک می‌شد، یک شاهین هوشیار آماده دفاع از لانه خود شد، حتی اگر پلیکان قصد آسیب رساندن به لانه یا جوجه‌های شاهین را نداشت.

وی افزود: من خودم را خوش شانس می‌دانم که این اتفاق را می‌بینم، زیرا فقط برای مدت کوتاهی در ماه می‌اتفاق می‌افتد. شاهین‌ها در منطقه لانه سازی گشت می‌زنند و زمانی که احساس کنند خطری برای جوجه‌هایشان وجود دارد حمله می‌کنند.

این عکاس افزود: شاهین کوچکتر پس از درگیری با پلیکان موفق شد این پرنده غول پیکر را از منطقه خارج کند.

دکر نومورا گفت: من عاشق این هستم که شاهین بسیار کوچکتر در برابر پلیکان بزرگتر بی باک است و بدون توجه به عواقب آن از بچه‌های خود دفاع می‌کند.

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، شاهین‌های بحری یکی از کمیاب‌ترین پرندگان زادآور با جمعیتی در حدود ۱۵ جفت در سن دیگو هستند.

جمعیت شاهین‌های بحری پس از دهه ۱۹۴۰ در نتیجه استفاده گسترده از آفت کش‌هایی مانند DDT کاهش یافت.

شاهین‌های بحری از بالا شکار می‌کنند و پس از مشاهده طعمه خود، در یک شیرجه شیب دار و سریع که می‌تواند به سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت برسد شکار می‌کنند.

این پرنده در یکی از طولانی‌ترین مهاجرت‌ها در آمریکای شمالی شرکت می‌کند، که مسافت آن در سفر‌های رفت و برگشت تا ۱۵۵۵۰ مایل می‌رسد.

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید