همه فوایدی که منیزیم برای بدن دارد و شما نمی‌دانید

همه فوایدی که منیزیم برای بدن دارد و شما نمی‌دانید

مکمل‌های منیزیم ممکن است برای بهبود علائم بیماری‌های رایج سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی مفید باشند.

کد خبر : ۱۲۶۳۲۹
بازدید : ۳۳۵۵

منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که بدن شما آن را نمی‌سازد، به این معنی که باید آن را از طریق رژیم غذایی خود به دست آورید. منیزیم برای عملکرد‌های حیاتی مانند تنظیم قند خون، انقباض عضلانی، عملکرد اعصاب، حفظ فشار خون و ... مورد نیاز است، بنابراین مصرف مقادیر بهینه این ماده مغذی به صورت روزانه مهم است.

اگرچه منیزیم در انواع غذا‌ها مانند لوبیا، سبزیجات و دانه‌ها یافت می‌شود، رژیم غذایی اکثر افراد منیزیم بسیار کمی دارد که می‌تواند از جهات مختلف بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد.

مصرف مکمل منیزیم راهی آسان برای افزایش مصرف این ماده معدنی مهم است. به علاوه، مکمل‌های منیزیم ممکن است به طرق مختلف برای سلامتی مفید باشند، از کاهش قند خون گرفته تا بهبود کیفیت خواب.

افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت به دلیل افزایش دفع منیزیم در ادرار ناشی از افزایش قند خون، بیشتر در معرض سطوح پایین منیزیم هستند. به منظور حفظ سطح مطلوب منیزیم، افراد مبتلا به دیابت ممکن است به مکمل‌های منیزیم نیاز داشته باشند.

بررسی ۲۵ مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که مکمل‌های منیزیم به طور قابل توجهی سطح قند خون ناشتا را کاهش داده و حساسیت به انسولین را در افراد مبتلا به دیابت و در افرادی که در معرض خطر بالای دیابت هستند در مقایسه با درمان‌های پلاسبو بهبود می‌خشد.

علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و نوع ۲ که سطح منیزیم خونی بالاتری دارند، نسبت به افرادی که سطح منیزیم پایین‌تری دارند، کنترل قند خون بهتری دارند.

کاهش استرس: منیزیم نقش مهمی در پاسخ به استرس بدن شما دارد. اگر منیزیم کافی دریافت نمی‌کنید، می‌تواند بر توانایی شما برای مقابله با استرس تأثیر بگذارد. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که مکرراً استرس دارند، در مقایسه با افرادی که معمولاً استرس ندارند، سطح منیزیم خون کمتری دارند. علاوه بر این، مکمل‌های منیزیم ممکن است برای بهبود علائم بیماری‌های رایج سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی مفید باشند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید