وقوع زلزله جدید در قهرمان‌ماراش ترکیه

وقوع زلزله جدید در قهرمان‌ماراش ترکیه

مرکز زلزله نگاری ترکیه از وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری در جنوب این کشور خبر داد.

کد خبر : ۱۲۶۶۱۳
بازدید : ۱۹۵۰

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر استان قهرمان ماراش ترکیه را تکان داد. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز زلزله نگاری ترکیه از وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری در جنوب این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر ساعت ۰۸:۱۴ به وقت محلی امروز شنبه ۱۸ مارس در استان قهرمان ماراش ترکیه به وقوع پیوست. مرکز مقابله با حوادث غیر مترقبه ترکیه «آفاد» در این خصوص اعلام کرد که مرکز این زلزله شهر گوک سون در استان قهرمان ماراش بوده است. این زلزله در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده و تا کنون اطلاعات و اخباری در ارتباط با خسارت‌های احتمالی آن مخابره نشده است.

بامداد دوشنبه ۶ فوریه زمین لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرد.

بر همین اساس، سازمان ملل متحد اعلام کرد که بر اساس برآورد این نهاد، زلزله ویرانگری که ماه گذشته ترکیه و بخش‌هایی از سوریه را لرزاند، تنها به ترکیه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

لوئیزا وینتون که به عنوان نماینده سازمان ملل در «برنامه توسعه و عمران» این نهاد فعالیت می‌کند، دراین‌باره گفت: تاکنون محرز شده که خسارات وارده شده، به‌تن‌هایی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. به گفته وی هزینه‌های بازسازی هم به این رقم باید اضافه شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید