(عکس) پیرزن ۱۰۶ ساله مسن‌ترین مدل روی جلد مجله ووگ

(عکس) پیرزن ۱۰۶ ساله مسن‌ترین مدل روی جلد مجله ووگ

ستاره جلد مجله ووگ یک هنرمند خالکوبی سنتی اهل فیلیپین و پیرزنی ۱۰۶ ساله است.

کد خبر : ۱۲۸۸۰۰
بازدید : ۵۷۱۴

یک پیرزن فیلیپینی که بیش از ۹ دهه است خالکوبی انجام می‌دهد، در سن ۱۰۶ سالگی به ستاره جدید مجله ووگ تبدیل شده است.

آپو وانگ اود، که با نام ماریا اوگای نیز شناخته می‌شود، در خالکوبی با دست استاد است و از دوران نوجوانی در حال تکمیل این هنر بوده است.

همانطور که او روی جلد مجله Vogue فیلیپین ظاهر می‌شود، به پیرترین ستاره مجله مد جهانی تبدیل شده است و دارنده عنوان قبلی، که پیرزنی ۸۵ ساله بود را پشت سر گذاشت.

این هنرمند خالکوبی اهل روستای کوهستانی Buscalan است که در شمال مانیل در استان کالینگا قرار دارد و تصور می‌شود قدیمی‌ترین هنرمند خالکوبی سنتی باشد.

او طرح‌های خود را با استفاده از چوب بامبو، خاری از درخت پوملو، آب و زغال سنگ خلق می‌کند.

مجله ووگ در پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که او که به عنوان آخرین مامباباتوک نسل خود معرفی شد، نماد‌های قبیله کالینگا را - که نشان دهنده قدرت، شجاعت و زیبایی است - بر روی پوست هزاران نفر از مردم نقش بسته است.

قدمت این خالکوبی‌ها به دوران جنگجویان بومی Butbut برمی گردد که جوهر‌هایی را برای خدمت به دست می‌آوردند. اما اکنون این هنرمند صد ساله بازدیدکنندگانی را از سراسر جهان جذب می‌کند که به دنبال طرح‌های هندسی او هستند.

از آنجایی که هنر ایجاد خالکوبی را فقط می‌توان به خویشاوندان خونی منتقل کرد، وانگ اود در حال حاضر به نسل جوان خانواده اش آموزش می‌دهد. او چندین سال است که خواهرزاده هایش، الیانگ ویگان و گریس پالیکاس را آموزش می‌دهد.

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید