شکست سنگین خودرو‌های چینی در بازار آلمان؛ تجربه فروش اسفناک در مهد خودروسازی

شکست سنگین خودرو‌های چینی در بازار آلمان؛ تجربه فروش اسفناک در مهد خودروسازی

خودروسازان چینی سخت به‌دنبال گسترش حضور خود در بازار‌های اروپایی هستند. آلمان یکی از این بازارهاست که چینی‌ها قصد دارند سهمی از آن را تصاحب کنند. اما آمار مربوط به ماه فوریه حکایت از آن دارد که ژرمن‌ها به خودرو‌های چینی اصلاً علاقه‌مند نیستند!

کد خبر : ۱۲۸۹۲۶
بازدید : ۹۰۶۴

خودروسازان چینی سخت به‌دنبال گسترش حضور خود در بازار‌های اروپایی هستند؛ اما کار در بازار آلمان بسیار سخت به‌نظر می‌رسد.

خودروسازان چینی سخت به‌دنبال گسترش حضور خود در بازار‌های اروپایی هستند. آلمان یکی از این بازارهاست که چینی‌ها قصد دارند سهمی از آن را تصاحب کنند. اما آمار مربوط به ماه فوریه حکایت از آن دارد که ژرمن‌ها به خودرو‌های چینی اصلاً علاقه‌مند نیستند!

طبق این آمار، برند نیو توانسته است تنها ۱۳ دستگاه از محصولات خود را در آلمان بفروشد! البته این رقم در مقایسه با ماه ژانویه افزایش چشمگیری دارد؛ چرا که در ماه ژانویه آمار فروش این شرکت ۱ دستگاه بود! نیو از ماه اکتبر ۲۰۲۲ در آلمان حضور دارد. از آن مقطع تاکنون، آمار فروش این شرکت به ۵۱۲ دستگاه رسیده است.

آمار فروش برند نیو در آلمان

شکست سنگین خودرو‌های چینی در بازار آلمان؛ تجربه فروش اسفناک در مهد خودروسازی

در ماه فوریه، شهروندان آلمانی درمجموع ۲۰۶,۲۱۰ خودرو خریداری کرده‌اند. این رقم در مقایسه با فوریه ۲۰۲۲ رشدی ۲.۸ درصدی دارد. بی وای دی که سازنده برخی از پیشرفته‌ترین خودرو‌های چینی است، نتوانسته بیشتر از ۷ دستگاه خودرو در ماه فوریه بفروشد. این درحالی است که بی وای دی رکورد فروش ۵۰ دستگاه خودرو را در ماه ژانویه ثبت کرده بود.

شکست سنگین خودرو‌های چینی در بازار آلمان؛ تجربه فروش اسفناک در مهد خودروسازی

افزایش استقبال ژرمن‌ها از خودرو‌های برقی و محصولات تسلا

از میان تقریباً ۲۰۶ هزار خودروی فروخته‌شده در ماه فوریه، ۳۲,۴۷۵ دستگاه دارای پیشرانه تمام الکتریکی هستند. این رقم در مقایسه با فوریه سال قبل ۱۵ درصد رشد دارد. آمار فروش خودرو‌های هیبریدی شارژی نیز به ۱۱,۹۱۶ دستگاه می‌رسد. از بین برند‌های وارداتی، تسلا بهترین عملکرد را به نمایش گذاشته و با فروش ۷,۷۱۱ خودروی برقی، رشدی ۲۹.۷ درصدی را تجربه کرده است.

لینک اند کو دیگر برند چینی حاضر در بازار آلمان است. در ماه فوریه آلمانی‌ها ۲۷۶ دستگاه از تولیدات این برند را خریداری کرده‌اند که در مقایسه با ژانویه ۳۳ درصد کمتر است. شاید بدانید این برند زیرمجموعه گروه جیلی است و خودرو‌های آن از نظر فنی اشتراکات زیادی با محصولات ولوو دارند.

رکوردی عجیب برای استارتاپ آیویز

اما نکته عجیب اینکه استارتاپ چینی آیویز (Aiways) در فروش حتی یک دستگاه خودرو ناکام باقی مانده است! البته این شرکت در ماه ژانویه وضعیت بهتری داشت و ۵ دستگاه از خودرو‌های آن فروش رفته بود.

شکست سنگین خودرو‌های چینی در بازار آلمان؛ تجربه فروش اسفناک در مهد خودروسازی

قیمت بالا، پاشنه آشیل خودرو‌های چینی

یکی از عوامل اصلی شکست خودرو‌های چینی در بازار آلمان قیمت بالای آن‌هاست که بخشی از آن به وجود تعرفه مربوط می‌شود. برای مثال، شاسی‌بلند نیو EL۷ با باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی، قیمتی برابر با ۹۷,۹۰۰ یورو دارد. برای خرید سدان ET۷ با باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی هم باید ۹۳,۹۰۰ پرداخت کرد.

ارزان‌ترین محصول نیو در آلمان سدان سایز متوسط ET۵ است که آن هم با باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی ۷۲,۹۰۰ یورو قیمت دارد. این خودرو‌ها بدون باتری و امکان استفاده از سرویس به‌اشتراک‌گذاری باتری نیز قابل خرید هستند که در این صورت قیمت آن‌ها تا ۲۱ هزار یورو کاهش می‌یابد.

درحال‌حاضر نیو ۱۲ ایستگاه تعویض باتری در اروپا دایر کرده است و برنامه دارد شمار آن‌ها را تا پایان سال به ۱۲۰ ایستگاه افزایش دهد. بد نیست بدانید نیو در سرزمین مادری خود شرایط خوبی دارد و شمار ایستگاه‌های تعویض باتری آن به ۱۳۰۰ واحد می‌رسد. این کمپانی قصد دارد تا پایان سال تعداد این ایستگاه‌ها را به ۱۷۰۰ واحد برساند.

منبع:دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید