چطور یک ماهه یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای شوم؟

چطور یک ماهه یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای شوم؟

تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط یا ساخت هرچیزی که انسان‌ها می‌توانند درکش کنند و در بسترهای مختلف منتشر می‌کنیم تا به اهدافی مثل کسب درآمد، رسانه‌سازی و ... برسیم.

کد خبر : ۱۲۹۵۵۱
بازدید : ۳۴۵۶

همه ما به صورت روزانه محتوا مصرف می‌کنیم. وب‌سایت‌ها، پست‌های وبلاگ، ویدیوها، ایمیل‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و... همه نوعی از محتوا هستند.

از طرف دیگر نوشتن محتوا بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی آنلاین کسب و کارهای اینترنتی هم است و شرکت‌ها فهمیده‌اند که برای حضور در عرصه تجارت الکترونیک باید محتوا تولید کنند و نوشتن محتوا با میزان سود آنها ارتباط مستقیم دارد. این عمدتاً به این دلیل است که الان بیش از 50٪ از جمعیت جهان آنلاین هستند و خیلی از افراد از نتایج موتورهای جستجو برای پیدا کردن و تحقیق در مورد محصولات و خدمات موجود در بازار استفاده می‌کنند.

بنابراین شغل تولیدکننده محتوا یکی از پر تقاضاترین و مهم‌ترین مشاغل این روزهاست.

در این مقاله ابتدا کمی با شغل تولید محتوای سایت و اهمیت آن آشنا می‌شویم، سپس توضیح می‌دهیم که چطور می‌شود این مهارت را خیلی سریع آموزش دید و در مدت کوتاهی به یک نویسنده عالی تبدیل شد و به کسب درآمد قابل توجه از تولید محتوا رسید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط یا ساخت هرچیزی که انسان‌ها می‌توانند درکش کنند و در بسترهای مختلف منتشر می‌کنیم تا به اهدافی مثل کسب درآمد، رسانه‌سازی و ... برسیم.

مهم‌ترین کار تولیدکننده‌های محتوا نوشتن پست‌های وبلاگی، صفحات فرود سایت، صفحه محصول، ایمیل و پست‌های شبکه‌های اجتماعی است که در شرکت‌ها برای رسیدن به اهداف کسب و کار انجام می‌شود.

چرا تولید محتوا مهم است؟

چرا تولید محتوا اینقدر برای شرکت‌ها اهمیت دارد؟ در ادامه به چند دلیل مهم اشاره خواهیم کرد.

به دست آوردن مخاطبان جدید

مخاطبان دنبال هر چیزی می‌گردند به سراغ گوگل می‌روند و سوال خود را سرچ می‌کنند. شرکت‌ها می‌توانند از طریق یک محتوای خوب، مخاطب را وارد سایت خود کنند و روزانه هزاران مخاطب جدید به دست آورند.

بهبود سئو سایت

یکی از ارکان اصلی هر استراتژی بازاریابی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو است. شرکت‌ها باید مطمئن شوند افرادی که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارشان را جستجو می‌کنند، می‌توانند آن‌ها را آنلاین پیدا کنند. ولی سئوی بدون محتوا اصلاً وجود ندارد. تولید محتواست که با اجرای اصول سئو باعث افزایش ترافیک و بازدید یک سایت می‌شود. پس پایه دیده شدن یک کسب و کار اینترنتی، محتواست و بدون محتوا کسب و کار مثل قدیم رشد نخواهد کرد.

نشان دادن تخصص

یک شرکت با تولید محتوای خوب و با کیفیت به مخاطب نشان می‌دهد که در کارش تخصص دارد. وقتی یک شرکت مطالب قوی و حرفه‌ای تولید می‌کند، به سوالات مخاطب پاسخ می‌دهد، به بهترین شکل او را راهنمایی می‌کند و صادقانه برایش توضیح می‌دهد، در ذهن مخاطب خودش را به عناون متخصص نهادینه می‌کند.

وقتی مخاطب قصد خرید داشته باشد حتماً به سراغ یک متخصص خواهد رفت.

جلب اعتماد مخاطب

فرض کنید شما هر وقت در گوگل درباره وسایل ورزشی سرچ می‌کنید یک سایت خاص را می‌بینید. کسب و کاری که به شما همه چیز را اموزش می‌دهد، سرگرمتان می‌کند، محتوای جذابی ارائه می‌دهد و به سوالاتتان جواب می‌دهد.

این باعث می‌شود که کم کم برند آن را بشناسید و به او برای خرید وسایل ورزشی اعتماد داشته باشید. اگر محتوایی ارزشمند به مخاطب بدهند کم کم اعتمادش جلب خواهد شد.

افزایش فروش و درآمد

تمام دلایل بالا در نهایت منجر می‌شود که فروش یک کسب و کار افزایش پیدا کند و درآمدش بیشتر شود.

چطور یک ماهه یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای شوم؟

تولیدکننده محتوا چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

اگر شغل تولید محتوا برایتان جداب به نظر می‌رسد و دست به قلمتان هم خوب است احتمالاً با خودتان می‌گویید که چگونه می‌توانید یک محتوا کار حرفه‌ای شوید.

درست است که هر کسی می‌تواند بنویسد، ولی فقط گذاشتن کلمات در یک صفحه کافی نیست. نویسندگان محتوا و کپی رایترها باید محتوای قانع کننده، اورجینال و جذاب تولید کنند که کسب و کار را به اهدافش برساند که این خودش نیاز به مجموعه‌ای از مهارت‌ها دارد.

این مهارت‌ها برای تولید محتوای نوشتاری عبارتند از:

  • آشنایی با اصول و فرمت نوشتن در سایت‌های اینترنتی
  • آشنایی با زبان‌های خارجی (برای خواندن منابع خارجی)
  • مهارت کار با نرم‌افزارهای آفیس و فتوشاپ (برای ادیت عکس‌های مقاله)
  • مهارت جستجو و تحقیق در اینترنت
  • آشنایی با اصول بازاریابی محتوا
  • آشنایی با سئو
  • آشنایی با وردپرس و نحوه انتشار محتوا

چطور یک ماهه کارشناس تولید محتوا شوید؟

برای یادگیری تولید محتوا 2 راه وجود دارد. راه اول این است که به سراغ منابع رایگان و سایت‌های آموزشی بروید و خودتان شروع به یاد گرفتن کنید.

آموزش‌های مختلف را بخوانید، مقاله زیاد بخوانید تا به صورت تجربی یاد بگیرید که چگونه متنی درست، جذاب و قانع‌کننده بنویسید. می‌توانید از صفحه آموزش‌های رایگان وبلاگ نوین شروع کنید و پله پله پیش بروید.

درست است که این روش می‌تواند شما را به یک نویسنده تبدیل کند ولی یادتان باشد که این روش کمی زمان‌بر است و اینکه شما فوت‌ استادی را فقط می‌توانید از خود استاد بشنوید.

اگر بخواهید خیلی سریع و حرفه‌ای یاد بگیرید و یک استاد برای یادگیری تولید محتوا کنارتان باشد، در یک دوره تولید محتوای حرفه‌ای شرکت کنید.

اگر بخواهیم به شما بهترین دوره آموزشی را معرفی کنیم، انتخابمان دوره تولید محتوای حرفه‌ای نوین است. نوین یکی از شرکت‌هایی است که خودش بهترین محتواها را تولید می‌کند و وبلاگش یکی از بهترین‌ها در ایران است. خیلی از مقالات سایت نوین رتبه یک گوگل را دارند و توسط افراد باتجربه و متخصص آماده شده‌اند.

شما می‌توانید در این دوره شرکت کنید و زیر نظر این آکادمی با سابقه در دیجیتال مارکتینگ و متخصصان باتجربه آموزش ببینید. این دوره از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار است و شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نوشتن مقاله‌هایی بی‌نظیر و عالی را یاد بگیرید.

بعد از شرکت در دوره، تمرین و تکرار و تجربه باعث می‌شود یکی از بهترین‌ها در بازار تولید محتوا شوید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید