چه کشور‌هایی عضو شینگن هستند؟

چه کشور‌هایی عضو شینگن هستند؟

در حال حاضر ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن هستند. کشور‌هایی مانند اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، یونان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

کد خبر : ۱۳۰۱۸۲
بازدید : ۲

شینگن به حوزه‌ای از اروپا اختصاص پیدا می‌کند که افراد دارای ویزای شینگن می‌توانند به راحتی بدون داشتن ویزا، آزادانه به این کشورها سفر کنند.

در حال حاضر 26 کشور عضو پیمان شینگن هستند. کشورهایی مانند اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، یونان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

البته در این میان 4 کشور لیختن اشتاین، سوئیس، ایسلند و نروژ عضو اتحادیه اروپا نیستند. جالب است بدانید این کشورها گرچه جزو اتحادیه اروپا نیستند ولی با این وجود مجبور به پذیرش تصمیمات اتحادیه اروپا هستند. اگر شما هم قصد گرفتن ویزای شینگن دارید و می‌خواهید از شرایط گرفتن این نوع از ویزا آگاهی یابید ما را در ادامه مقاله از سایت دارالترجمه فدرال همراهی کنید.

همچنین باید بدانید اگر می‌خواهید مهاجرت کنید یا فقط قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید باید به دنبال ترجمه مدارک مورد نیاز خود باشید و بهتر است قبل از اینکه مدارک خود را به دست دارالترجمه‌ای بسپارید در ارتباط با سابقه فعالیت آنان تحقیقات لازم را انجام دهید.

در اینجا ما پیشنهاد می‌کنیم که از مترجمین خبره سایت دارالترجمه فدرال بهره بگیرید. این مرکز دارالترجمه یکی از مراکز دارالترجمه رسمی غرب تهران است که می‌توانید با خیال راحت از خدمات آنان استفاده کنید. در این مرکز ترجمه به زبان‌هایی نظیر روسی، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و … انجام می‌پذیرد.

برای گرفتن ویزای شینگن باید چه شرایطی داشته باشیم؟

چه کشور‌هایی عضو شینگن هستند؟

به صورت کلی هر کشوری برای ورود اتباع خارجی به مرزهای خود ویزا تعیین می‌کند. این بدان دلیل است که توریستی که می‌خواهد وارد کشور شود از لحاظ پرداخت هزینه‌های اقامت و استفاده از شرایط توریستی مشکلی نداشته باشد.

البته اتحادیه اروپا برای دریافت ویزای شینگن شرایطی را تعریف کرده است که اگر فرد متقاضی واجد شرایط نباشد با درخواست ویزای او موافقت نخواهد شد، اما اگر با درخواست ویزای او موافقت شود، فرد متقاضی باید مدت زمانی را برای دریافت ویزای خود منتظر بماند و بعد خود را برای سفر آماده کند.

باید بدانید که برای سفر شما باید مدارک مورد نیاز خود را ترجمه کنید و برای این کار باید به دفاتر دارالترجمه بروید که پیشنهاد ما به شما مرکز دارالترجمه فدرال است. این مرکز با داشتن سابقه پررنگی در این زمینه می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. یکی از مزایای استفاده از این مرکز دارالترجمه آن است که دارای شعبه‌های زیادی در سطح شهر تهران است و شما می‌توانید بسته به نزدیکی به هر کدام یکی را انتخاب کنید.

برای مثال اگر در منطقه شهرک غرب ساکن هستید می‌توانید به راحتی از خدمات شعبه دارالترجمه شهرک غرب آنان استفاده کنید. در این مرکز ترجمه به زبان‌هایی نظیر ترکی، عربی، روسی، انگلیسی، ایتالیایی و.. صورت می‌گیرد. ما در ادامه مقاله این شرایط را برای شما شرح خواهیم داد با ما همراه باشید.

گردش حساب بالا و مناسب

یکی از مهم‌ترین نکات برای دریافت ویزای شینگن گردش مالی فرد متقاضی است و این موضوع به شدت برای افسر ویزای شینگن اهمیت دارد. برای درخواست ویزای شینگن شما باید گردش حساب 3 ماه آخر حساب بانکی خود را ارائه دهید. در واقع گردش حساب به مبلغ ورودی به حساب و خروجی از آن گفته می‌شود که باید این میزان ورودی و خروجی در سه ماه مورد بررسی قرار گیرد. بعد از اینکه افسران ویزای شینگن میزان گردش مالی شما را محاسبه کردند، برای اعطا و یا عدم اعطای ویزا تصمیم گیری می‌کنند.

مشخص کردن هدف سفر به منطقه شینگن

شما باید ابتدا هدف از سفر خود را به مناطق شینگن مشخص کنید، زیرا با توجه به هدف سفر شما ویزاهای متفاوتی دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر هدف شما فقط سفر توریستی باشد، در این صورت ویزای شینگن توریستی خواهید داشت و اگر سفر شما سفری تجاری باشد ویزای تجاری خواهید داشت.

بعد از مشخص کردن هدف سفر خود، مراحل دریافت ویزای شما نیز سریعتر انجام خواهد شد، زیرا با این کار به افسر ویزای شینگن کمک خواهید کرد و آنان راحت‌تر موارد موجود را بررسی می‌کنند و در نهایت سریعتر نتیجه نهایی را به شما اعلام خواهند کرد. اگر قصد سفر توریستی دارید می‌توانید یک برنامه سفری شامل جزئیات بازدید از کشور مورد نظر به مدارک خود نیز اضافه کنید.

تمکن مالی مناسب

در اصل تمکن مالی مناسب مشخص می‌کند که فرد متقاضی ویزای شینگن، می‌تواند از پس هزینه‌های سفر خود برآید یا خیر. بر همین اساس افسران ویزای شینگن درخواست متقاضی را رد یا تایید خواهند کرد.

چه کشور‌هایی عضو شینگن هستند؟

برای ویزای شینگن چه مدارکی لازم است؟

  1. فرم تکمیل درخواست ویزای شینگن
  2. اصل گذرنامه فعلی و گذرنامه‌های قبلی (گذرنامه باید حداقل حدود 6 ماه بعد از خروج از منطقه شینگن اعتبار داشته باشد. همچنین شما باید گذرنامه‌های قبلی خود را همراه ویزای الصاق شده در آن به سفارت تحویل دهید.)
  3. دو قطعه عکس 3.5 در 4.5: توجه کنید که عکس‌های شما باید پس زمینه سفید داشته باشند و چهره فرد کاملا در آن مشخص باشد.
  4. باید مدارک شغلی مانند گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، جواز کسب و.. را به سفارت تحویل دهید.
  5. مدارک مربوط به تمکن مالی از قبیل گردش حساب و اسناد ملکی که باید همگی به زبان لاتین و برای 3 ماهه اخیر باشند.
  6. بلیط رفت و برگشت هواپیما و داشتن برگه تایید رزرو هتل (البته این مورد برای افرادی است که دعوتنامه ندارند)
  7. بیمه مسافرتی که باید نماینده‌های معتبر در کشور مقصد آن را داشته باشند و پوشش این بیمه باید حدود 30 هزار یورو باشد و باید کل مدت زمان اقامت در منطقه شینگن را پوشش دهد.

جمع بندی

در این مقاله از سایت دارالترجمه فدرال تلاش کردیم اطلاعاتی درباره ویزای شینگن و شرایط دریافت آن و مدارک مورد نیاز آن اطلاعاتی به شما بدهیم. باید بدانید که اگر قصد درخواست ویزای شینگن دارید باید زمان مناسبی را برای انجام تمامی مراحل در نظر بگیرید و حداقل 3 هفته قبل از سفر خود اقدام به درخواست ویزا کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید