درخت مصنوعی که جای ۷۵۰ درخت اکسیژن می‌دهد؛ این درخت در تبریز کاشته می‌شود

درخت مصنوعی که جای ۷۵۰ درخت اکسیژن می‌دهد؛ این درخت در تبریز کاشته می‌شود

شهردار تبریز از افتتاح لندفیل شماره ۲ مرکز پسماند در خرداد سال جاری خبر داد و گفت: درخت مصنوعی که به جای ۷۵۰ درخت اکسیژن خواهد داد، رونمایی می‌شود.

کد خبر : ۱۳۰۳۵۶
بازدید : ۶۹

یعقوب هوشیار امروز در یکصد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شیرابه پسماند تبریز به مدت ۲۷ سال به کؤمور چایی سرریز می‌شد، اظهار کرد: با اقدامات انجام یافته برای اولین بار، در سال ۱۴۰۱ حتی یک قطره شیرابه پسماند به کؤمور چایی سرریز نشده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز اکیپ‌های محیط زیستی دارد که از شیرابه پسماند نمونه برداری می‌کند، گفت: سال گذشته شهرداری تبریز دو مشکل و معضل مهم پسماند را حل کرده و در این راستا دو پیمانکار پسماند خلع ید شده است.

هوشیار از برنامه ریزی برای کاهش ۲۰۰ تنی روزانه میزان زباله تبریز خبر داد و افزود: پیش از این روزانه نزدیک به یک هزار تن پسماند بدون تفکیک به دفن می‌رفت و قبل از مدیریت فعلی، سازمان محیط زیست هر سه ماه یک بار درباره شیرابه ها اخطار داده بود اما در سال ۱۴۰۱ هیچ اخطاری صادر نشده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در سال گذشته ۵۰ هزار تن نمک را در جریان بارش های زمستانی حذف کرد، از رونمایی از درخت مصنوعی که به جای ۷۵۰ درخت اکسیژن خواهد داد، خبر داد.

شهردار تبریز حوزه محیط زیست را از جمله دغدغه‌های مهم مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: لندفیل شماره ۲ پسماند خرداد سال جاری افتتاح می‌شود.

وی با اعلام اینکه شهرداری تبریز در حوزه پسماند برنامه مشخصی دارد، ابراز امیدواری کرد که با حمایت شورای اسلامی شهر، شهرداری بتواند بر قول خود مبنی بر کاهش تولید ۲۰۰ تنی زباله در روز عمل کند.

منبع: فارس
۰
نظرات بینندگان
  • دیدگاه ارسالی در

    چرا‌انقدر‌به‌حفظ‌محیط‌زیست‌اطراف‌و سرزمین‌عزیز‌خودمان اهمیت کافی‌را‌قایل‌نیستیم،واخرین‌چیزی که شاید‌قدمی برای‌آن برداریم برای‌حفظ‌محیط‌زیست،می‌باشد،،مثال‌مهار شیرابه‌رها‌و الوده‌کننده‌اب‌های سطحی وحتی‌نمود آن به‌اب‌ومنابع زیر‌زمینی‌اب‌می‌باشد‌که فاجع

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید