روابط کاری‌تان را با این پنج راه بهبود دهید

در این نوشتار ۵ راه برای ایجاد روابط کاری قوی‌تر، شفاف‌تر، و بهره‌ورتر می‌خوانید که از شما دوست، همکار، یا عضو تیمی جذاب‌تر می‌سازد.

کد خبر : ۱۵۴۵۴
بازدید : ۱۳۸۷
در این نوشتار ۵ راه برای ایجاد روابط کاری قوی‌تر، شفاف‌تر، و بهره‌ورتر می‌خوانید که از شما دوست، همکار، یا عضو تیمی جذاب‌تر می‌سازد.

شما شخص فوق‌العاده‌ای هستید. یک رهبر عالی. یک همکار بی‌نظیر. بسیار باهوش… شما شگفت‌آورید. از وقت‌تان به خوبی استفاده می‌کنید. انرژی‌تان را درست مصرف می‌کنید. و پول‌تان را با فکر و دقت مدیریت می‌کنید… حیرت‌انگیز است. می‌خواهید کارهای خوب بیش‌تری انجام دهید. حتی روابط بهتری داشته باشید. الهام‌بخش‌تر باشید. روابط معنادارتری را به زندگی‌تان جذب کنید… چه خوب. چگونه ممکن است؟

بدانید که کسب و کارها از آدم‌هایی تشکیل می‌شوند که حضور دارند، روابط و ساختارهای مستحکم ایجاد می‌کنند، کارها را خوب انجام می‌دهند و سرمایه‌ای از روابط را تقویت می‌کنند. رسیدن به تمام این چیزها، کمک می‌کند کسب و کارتان خوب باشد، ولی برای ایجاد روابط ارزشمند (که از تمام اهداف کسب و کارتان پشتیبانی کنند)، به چیزی بیش‌تر از آن چه می‌توانید "باشید" یا "ایجاد کنید"، نیاز دارید.

در زیر ۵ راه برای ایجاد روابطی قوی‌تر، شفاف‌تر، و بهره‌ورتر می‌خوانید که از شما دوست، همکار، یا عضو تیمی جذاب‌تر می‌سازد.

۱.حضور داشته باشید.
من به حضور در رابطه از دو جهت نگاه می‌کنم: (۱) حضور در وضعیت فعلی و سلامت رابطه، و هم‌چنین (۲) حضور برای شخصی که در مقابل شما است در همان لحظه و همان گفت‌وگو. حضور داشتن رایگان است، و لازم است بدانید الان کجا هستید تا به همان جایی برسید که بعدا می‌خواهید بروید. یکی از ارزشمندترین چیزها که می‌توانید به یک شخص بدهید، توجه و حضور کامل‌تان است. منفعت: حضور، وقت زیادی از شما نمی‌گیرد (در واقع در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌شود).

۲. ۱۰۰% مسئولیت موفقیت این روابط کاری را بپذیرید.
گاهی اوقات قبل از این که افراد تصمیم بگیرند در یک رابطه بمانند یا از آن خارج شوند، "صبر می‌کنند" تا ببینند طرف مقابل خودش را چه‌طور نشان می‌دهد. این هم راهی برای ادامه‌ی رابطه است. ولی چرا طرف مقابل؟ صبر نکنید. به سمتش بروید. اگر می‌خواهید این رابطه پیشرفت کند و بخش سالمی از زندگی‌تان، زندگی‌شان، و کارهای مشترک‌تان باشد، اول شما تمایل‌تان را نشان دهید. اگر آنها جواب تمایل شما را ندادند، تصمیم‌های دیگری بگیرید، ولی اگر می‌خواهید شروع تازه‌ای در روابط‌تان داشته باشید، اول شما خودتان را نشان دهید.

۳.حقیقت را بگویید.
مهم نیست که بازخوردها چقدر سخت‌گیرانه‌اند، مکالمات چه قدر چالشی‌اند، و حقیقت چه قدر سخت است(من حقیقت را یواش‌تر می‌گویم، چون به خاطر داشته باشید این حقیقت شما است نه آن‌ها)، فقط حقیقت را بگویید. برخی از مستحکم‌ترین روابط پس از گفت‌وگوهای سختی رخ داده که در آن کسی سعی کرده است شجاعانه حقیقت را بگوید. بازخورد صادقانه(هدفمندانه و اندیشمندانه)، فضای بیش‌تری را برای رشد و حقیقت‌گویی فراهم می‌کند.

۴.هدفمندانه تصمیم بگیرید و انتخاب کنید.
وضعیت فعلی زندگی و روابط امروزتان، شدیدا تحت‌تأثیر تصمیم‌ها و انتخاب‌هایی است که تا امروز داشته‌اید. آیا تصمیم‌ها و انتخاب‌های‌تان شما را در ایجاد روابطی مستحکم پشتیبانی می‌کنند؟ در حرکت به سوی چشم‌اندازتان؟ در خوب بودن؟ در تبدیل شدن به شخصی که می‌خواهید باشید؟ هدفمندانه تصمیم بگیرید و انتخاب کنید.

۵.مثبت فکر کنید.
بسیار ارزشمند است که بدانیم ما همیشه در روابط‌مان پاسخگو هستیم و ایستادگی می‌کنیم. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای پاسخگو بودن، عبارت از مثبت فکر کردن و کنجکاوی در مقابل منفی فکر کردن و نتیجه‌گیری فوری است. تعمق کنید"شاید نیت مثبتی در همه‌ی این‌ها باشد؟ این نیت مثبت چیست؟"این جمله فضای بیش‌تری برای رفتن به سطوح بعدی ارتباط با دیگران به شما می‌دهد. مثبت فکر کنید.

نویسنده: انیس کاواناف
منبع: بازده

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید