۱۳ رفتار که مانع ارتقای شغلی تان می‌شود

۱۳ رفتار که مانع ارتقای شغلی تان می‌شود

ارتقای شغلی که آرزویش را دارید، دفتری زیبا و تمام مزایایی را که به همراه آن است، چیزی است که همیشه می‌خواهید. بنابراین، برای رسیدن به آنها چه کاری باید انجام دهید؟ حقیقت امر، ممکن است چیزی نباشد که باید انجام دهید، بلکه کارهایی باشد که نباید برای پیشرفت شغل‌تان انجام دهید.

کد خبر : ۱۶۵۱۹
بازدید : ۱۳۰۲
ارتقای شغلی که آرزویش را دارید، دفتری زیبا و تمام مزایایی را که به همراه آن است، چیزی است که همیشه می‌خواهید. بنابراین، برای رسیدن به آنها چه کاری باید انجام دهید؟ حقیقت امر، ممکن است چیزی نباشد که باید انجام دهید، بلکه کارهایی باشد که نباید برای پیشرفت شغل‌تان انجام دهید.

در اینجا، 13 رفتار آمده است که شما را به یکنواختی کار مبتلا می‌کند و در نهایت مانع ارتقای شغلی تان می شوند.

۱۳ رفتار که مانع ارتقای شغلی تان می‌شود

روش‌های ارتقای شغلی در محل کار

۱. صبح‌ها دیر سر و کله‌تان پیدا شود.
تا دیروقت بیدار مانده‌اید تا برنامه‌ی مورد علاقه‌تان را تماشا کنید و حالا وقتی ساعت‌تان زنگ می‌زند نمی‌توانید از رختخواب بیرون بیایید؟ این همان چیزی است که خدماتی مانند شبکه‌های اینترنتی تلویزیونی مانند نتفلیکس و هولو ارائه می‌دهند. مجبور نیستید بیدار بمانید تا جدیدترین قسمت‌ها را از دست ندهید. به موقع به رختخواب بروید تا صبح به موقع آماده‌ی رفتن شوید.

۲. فقط کاری را انجام دهیدکه به‌خاطرش پول می‌گیرید.
گاهی اوقات از شما می‌خواهند چیزهایی انجام دهید که در شرح وظایف شغلی‌تان نیستند. رد کردن آنها مانع از دریافت چک حقوق‌تان نمی‌شود، ولی مانع از اثبات این مسئله می‌شود که آماده‌ی گام بعدی هستید. تنها انجام دادن کاری که به‌خاطرش استخدام شده‌اید این حس را به رییس‌تان انتقال می‌دهد که از مقام فعلی‌تان راضی هستید.

۳. فقط در شرکت‌تان شبکه‌سازی کنید.
ممکن است برای شرکت بزرگی کار کنید، ولی شرکت‌های بزرگ دیگری نیز وجود دارند- و ممکن است آنها به دنبال کسی باشند که به دنبال پیشرفت است و شغلی داشته باشند که شما آرزویش را دارید. هرگز چیزی در مورد آن نخواهید فهمید مگر این‌که با آدم‌های شرکت‌های دیگر صحبت کنید، پس مطمئن شوید که از لینکدین و شبکه‌های برخط دیگر استفاده می‌کنید تا روابط بین فردی‌تان را کامل کند.

۴. در اداره بمانید.
ملزم هستید در طول ساعات اداره پشت میزتان باشید ولی در مورد پیک‌نیک‌های شرکت، گردهم‌آیی‌ها و جشن سال نو چطور؟ نه، برای آنها پولی به شما پرداخت نمی‌شود ولی رفتن به ماموریت‌های فوق‌برنامه به رییس‌تان نشان می‌دهد بازیکن تیم هستید. مگر این‌که کاملا از پس آن برنیایید، رفتن به ماموریت‌های اجتماعی "خارج از اداره" مرتبط با شغل‌تان را شروع کنید.

۵. به آموخته‌های قبلی‌تان تکیه کنید.
آدم‌های بسیار زیادی تحصیلات موردنیازشان را به پایان می‌رسانند و سپس یادگیری را متوقف می‌کنند. برای این‌که از نظر مقام و حقوق از هرکسی بالاتر باشید، باید به طور مداوم مهارت‌های جدید بیاموزید و خودتان را بهتر کنید. این به معنای برگشتن به مدرسه نیست. می‌توانید در کارگاه‌ها شرکت کنید، از راهنماها سوال بپرسید و برای به‌دست آوردن مهارت‌های جدیدی که به شما کمک می‌کند وارد نقش بعدی‌تان شوید، به تحصیلات‌تان ادامه دهید.

۶. منتظر باشید کسی شما را پیدا کند.
بله، مسئولان استخدام بیرون از آن‌جا هستند، ولی اعتماد به آنها برای این‌که شما را از بین آدم‌های دیگر پیدا کنند توانایی‌تان برای ارتقا یافتن را از بین می‌برد. خودتان را بشناسانید.در مورد خودتان و این‌که چرا در مقام شغلی بالاتر ارزشمند و مفید خواهید بود، به آنها بگویید. اگر می‌خواهید در شرکت‌تان ارتقا پیدا کنید، مشخص کنید به دنبال پیشرفت هستید و فعالانه در پی فرصت‌هایی هستید، به جای این‌که منتظر باشید آنها را دودستی به شما تقدیم کنند.

۷. به تنهایی روی اهدف‌تان کار کنید.
همه‌ی ما گاهی به کمی کمک نیاز داریم. آدم‌های دیگر چیزهایی در ما می‌بینند که ما نمی‌توانیم همیشه در خودمان ببینیم، به آنها این امکان را می‌دهد چشم‌اندازی را نشان دهند که از چشم‌انداز ما بسیار متفاوت است. اگر به کمک نیاز دارید، پیش‌کسوت‌هایی هستند که در پیشرفت شغل تخصص دارند، مانند پیش‌کسوت سوابق شغلی یا کسب و کار کوچک.

۸. در به سرانجام رساندن کار موفق نباشید.
گاهی اوقات، کارهای دشواری به شما محول می‌شود که شما را به شیوه‌های مختلف آزمایش می‌کند. مهم نیست کار چیست، اگر بگویید کاری را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که تحویل می‌دهید. عدم موفقیت در انجام این کار، حتی با وجود موانع، توانایی‌تان در پیشرفت شغل‌ را مختل می‌کند.

۹. بی‌اراده و مطیع باشید.
نیازی نیست شما را به عنوان آدم عجول اداره بشناسند، ولی بهتر از آن است که آدم بی‌عرضه‌ای به نظر برسید. نظرات‌تان را بیان کنید و کارتان را به معرض نمایش بگذارید. رییس شما قدر شما را نمی‌داند اگر هرگز آن را نشان ندهید.

۱۰. رویاهای‌تان را برای خودتان نگه دارید.
برنامه‌های‌تان را به آدم‌های دیگر بگویید. این به شما کمک می‌کند نزد آنها فردی مسئول جلوه کنید، و راه را برای کمک آنها به شما هموار می‌کند. ساکت ماندن در مورد رویاهای‌تان، شانس برقراری روابط اصلی مورد‌نیاز برای ارتقا یافتن را از بین می‌برد.

۱۱. داشتن شهرت "فرد عادی دیگری در اداره".
کارکنان عادی ارتقا نمی‌یابند. سخت کار کنید و فردی قابل اعتماد برای پروژه‌ها و ماموریت‌های خاص باشید. این‌که" کارمندی عادی باشید" به توانایی پیشرفت‌تان آسیب می‌رساند.

۱۲. در منطقه‌ی امن‌تان بمانید.
ترفیع‌ها غالبا شما را از ناحیه‌ی امن‌تان دور می‌کنند، پس آماده باشید. چیزهایی را انتخاب کنید که مطمئن نیستید می‌توانید از پسشان برآیید و به هر طریقی روش‌هایی را برای انجام آنها پیدا کنید. راحت بودن خوب به‌نظر می‌رسد ولی به پیشرفت شغلی‌تان کمکی نمی‌کند.

۱۳. به جای انجام کار، بخوانید و آرزو کنید.
ستون‌هایی مانند این هر روز منتشر می‌شوند ولی اگر اقدام نکنید خواندن آنها اتلاف وقت است. عدم موفقیت در اقدام اطمینان می‌دهد همان جایی که هستید، می‌مانید و سرعت‌تان برای پیشرفت را از بین می‌برد.

منبع: آنترپرینر
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید