سرقت فقط در روزهای زوج!

دایی و خواهرزاده که در پوشش مأمور از اتباع افغان سرقت می‌کردند، در اعترافاتشان گفتند فقط روزهای زوج به سرقت می‌رفتند.

کد خبر : ۱۸۲۰۵
بازدید : ۱۳۴۷
دایی و خواهرزاده که در پوشش مأمور از اتباع افغان سرقت می‌کردند، در اعترافاتشان گفتند فقط روزهای زوج به سرقت می‌رفتند.

به گزارش شرق جوانی افغان، بیستم اردیبهشت با مراجعه به کلانتری شهر ری به مأموران اعلام کرد دو سرنشین یک دستگاه پژو ٤٠٥ نقره‌ای که شماره‌اش را یادداشت کرده است، تحت عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر اقدام به بازرسی بدنی و نهایتا سرقت مدارک شناسایی و وجوه نقد همراه وی کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت تحت پوشش مأمور» و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای شهر ری، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ١٠:٣٠ روز حادثه از میدان اصلی شاه عبدالعظیم به مقصد ورامین، به‌عنوان مسافر سوار یک دستگاه ٤٠٥ نقره‌ای‌رنگ با دو سرنشین شدم. در مسیر متوجه شدم آنها به همراه خود بی‌سیم، دستبند و شوکر دارند؛ آنها خودشان را مأمور مبارزه با مواد مخدر معرفی و به این بهانه شروع به بازرسی بدنی من کردند و تمامی وجوه نقد و مدارک شناسایی‌ام را از من گرفتند. پس از طی مسافتی کوتاه، از من خواستند از ماشین پیاده شوم اما پیش از تحویل‌دادن مدارک و پول‌هایم، به‌سرعت از محل متواری شدند. در آن لحظه فقط موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو آنها شدم.

کارآگاهان با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده از خودرو پژو ٤٠٥ نقره‌ای‌رنگ متعلق به سارقان، موفق به شناسایی مالک آن به نام ناصر شدند.

با شناسایی تصویر ناصر توسط شاکی پرونده، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. سرانجام سوم خرداد کارآگاهان به محل سکونت ناصر در محدوده میدان تسلیحات رفتند و در بررسی میدانی موفق به شناسایی خودرو پژو ٤٠٥ نقره‌ای پارک‌شده در یکی از کوچه‌های فرعی شدند. سرانجام درحالی‌که «ناصر» به همراه جوانی حدودا ٢٥ساله قصد سوارشدن به پژو ٤٠٥ را داشت، هر دو آنها را دستگیر کردند و در بازرسی از این دو موفق به کشف و توقیف یک رشته دستبند و یک عدد شوکر شدند.

با انتقال دو متهم به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با شاکی پرونده، هر دو به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مأمور از کارگران افاغنه اعتراف کردند.

در ادامه تحقیقات و بررسی، مشخص شد هر دو متهم به نام‌های ناصر ٢٩ساله و امین ٢٥ساله، دایی و خواهرزاده هستند.

هر دو متهم در اظهاراتشان صراحتا به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مأمور از کارگران افاغنه، در مناطق مختلف شهر ری و همچنین شهر تهران به‌ویژه در مناطق مشیریه، رسالت، امام حسین، مسعودیه و... اعتراف کردند.

متهمان درخصوص شیوه و شگرد سرقت‌های خود عنوان کردند: بیشتر اوقات با مراجعه به محل تجمع کارگران در میادین اصلی، ابتدا یک نفر را به‌عنوان کارگر سوار ماشین کرده و با معرفی خود به‌عنوان مأمور، ورود غیرقانونی به کشور یا توزیع مواد مخدر را مطرح و به این بهانه شروع به بازرسی و بررسی اسناد و مدارک شناسایی افراد می‌کردیم. در پایان و پس از گرفتن وجوه نقد و مدارک شناسایی، افراد را از ماشین پیاده و در یک لحظه از محل متواری می‌شدیم. گاهی اوقات نیز کارگران افاغنه را به‌عنوان مسافر سوار و به همان شیوه از آنها سرقت می‌کردیم و از محل متواری می‌شدیم.

با شناسایی تعدادی از شکات و مال‌باختگان و بررسی زمان‌های سرقت، مشخص شد تمامی دزدی‌های آنها در روزهای شنبه، دوشنبه یا چهارشنبه انجام شده است. در پیگیری نحوه انتخاب زمان سرقت، متهمان در اظهارات خود عنوان کردند: پلاک خودرو ما زوج بود و به همین علت ما فقط روزهای زوج اقدام به سرقت می‌کردیم تا توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف یا جریمه نشویم.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مأمور و شناسایی متهمان توسط تعدادی از شکات و مال‌باختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم برای شناسایی توسط شکات و مال‌باختگان، از سوی مقام قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه در شهر ری - خیابان آستانه مراجعه کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید