خرافاتی‌ها می‌گویند فرانسه قهرمان می‌شود

کد خبر : ۱۹۰۵۴
بازدید : ۹۲۹

پانزدهمین دوره رقابت‌های یورو، فردا شب به‌ طور رسمی در ورزشگاه «استددوفرانس» کلید می‌خورد تا نسخه جدید بازی‌های جام ملت‌های اروپا در فرانسه محکی تازه بخورد.

درواقع از این دوره برای اولین‌بار است که یورو، به جای ١٦تیم با ٢٤ تیم برگزار می‌شود و این موضوع مهم‌ترین تغییر این بازی‌ها است.

بازی افتتاحیه را فرانسه میزبان برگزار می‌کند و باید به مصاف رومانی برود تا اولین بازی‌اش در این تورنمنت را برگزار کند. گفته می‌شود فرانسه بخت قهرمانی دارد؛ البته دیدیه دشان، سرمربی فرانسه در صحبت‌هایش با «فرانس فوتبال» این موضوع را رد می‌کند: «قبول ندارم که وقتی فرانسه میزبان است می‌تواند قهرمان شود. اتفاقا به نظرم وقتی میزبان تورنمنت مهمی هستی، خیلی بازی‌ها برایت سخت‌تر می‌شود».

البته پرواضح است دشان علاقه‌ای ندارد فشار روانی روی بازیکنانش را افزایش دهد. این سومین میزبانی فرانسه از بازی‌های یورو است و آخرین‌بار که این کشور میزبانی یورو را داشت، توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. نکته جالب اینکه فرانسه هم در سال ٨٤ که میزبان یورو بود، قهرمان شد و هم سال ١٩٩٨ که میزبان جام‌جهانی بود، فاتح آن رقابت‌ها شد. حالا خوش‌بین‌های فرانسوی و البته شاید خرافاتی‌های این کشور معتقدند «تا سه نشود بازی نشود»، همین‌جا به کار می‌آید و «آبی‌های اروپا» قطعا جام را بالای سر می‌برند. دشان با اشاره به اعتقاد خرافاتی‌ها در فرانسه هم می‌گوید: «من خودم خرافاتی بودم؛ آن زمان که بازی می‌کردم فقط یک جفت جوراب را برای مسابقه می‌پوشیدم و حاضر نبودم جوراب دیگری بپوشم.

کلا دو جفت جوراب بیشتر نداشتم که یکی را برای تمرین می‌پوشیدم و دیگری را برای مسابقه. با‌این‌حال هرچه که سنم بالاتر رفت خرافه‌پرستی هم تمام شد و حالا به صورت تجربی به موارد نگاه می‌کنم. من امیدوارم اعتقاد خرافه‌پرست‌ها که میزبانی برای ما خوش‌یمن است نتیجه بدهد و جام را بالای سر ببریم؛ ولی همان‌طور‌که گفتم وقتی میزبانی تورنمنت مهمی را برعهده ‌داری، کار برایت سخت است».

فرانسه باید در اولین بازی‌اش به مصاف رومانی برود؛ تیمی که دیگر قدرت سال ٩٤ را ندارد؛ ولی باز هم آمار بدی به جا نگذاشته؛ این تیم که چهارمین حضورش در یورو را تجربه می‌کند، وضعیت دفاعی خوبی دارد و در کل دیدارهای انتخابی که برای این بازی‌ها داشته فقط دو گل خورده است. شاید یک تساوی برای آنها برگ برنده‌ای برای صعود به مرحله بعد باشد؛ چون دو تیم آلبانی و سوئیس تیم‌های در حدواندازه رومانی هستند. البته کسب تساوی برای فرانسوی‌ها می‌تواند حسابی جشن استد‌دوفرانس را به هم بریزد و کار فرانسوی‌ها را در بدو ورود سخت کند. دشان درباره اولین بازی تیمش هم می‌گوید: «بازی اول برای ما مهم است؛ چون باعث می‌شود به‌ طور رسمی بازی‌ها را استارت بزنیم. این بازی مهم است؛ چون جو خاصی بر آن حاکم است؛ ولی با وجود مهم‌بودن نتیجه این بازی برای ما سرنوشت‌ساز نخواهد بود».


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید