دام تبهکاران اینترنتی برای نیکوکاران

کد خبر : ۱۹۲۸۶
بازدید : ۹۹۴
پلیس فتا_ با شروع ماه مبارک رمضان شاهد راه اندازی کانال‌هایی برای جمع آوری کمک‌های نوعدوستانه به افراد نیازمند هستیم، متأسفانه برخی افراد شیاد با بارگذاری تصاویر محرومان جامعه در کانال‌های تحت مدیریت خود تلاش دارند از حس نوعدوستی مردم و کاربران سوء‌استفاده کنند.

در حقیقت می‌توان گفت، بسیاری از این کانال‌ها توسط افراد سودجو و شیاد با هدف کلاهبرداری از کاربران شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است. حتی لینک‌ها و درگاه‌های موجود در این کانال‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی می‌تواند فیشینگ باشد که اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت ببرند.

البته در برخی موارد نیز از شیوه ارسال پیام‌های خصوصی استفاده می‌شود. در این روش، کلاهبرداران با اعلام نام و مشخصات دروغین از افراد نیازمند، حس نوعدوستی کاربران را ترغیب می‌کنند تا بتوانند از آنها کلاهبرداری نمایند.

از این رو توصیه می‌شود، مردم و کاربران به هیچ عنوان فریب تبلیغات کانال‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی با ادعای جمع‌آوری کمک برای نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان را نخورده و در صورت تمایل به کمک، کمک‌های مالی خود را به مراکز خیریه معتبر که دارای مجوز هستند واریز نمایند.بهترین راه برای رساندن کمک‌های مادی به دست افراد نیازمند مؤسساتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) وسازمان بهزیستی است که شناخته شده و معتبر هستند.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که افراد مختلف جامعه در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی، موارد مشکوک را گزارش کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید