جلسه متشنج پارلمان اروپا درباره خروج بریتانیا

کد خبر : ۲۰۵۵۵
بازدید : ۱۳۲۹
جلسه پارلمان اروپا درباره رأی اکثریت مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا با تنش‌ها و اظهارنظرهایی تند همراه بود.

به گزارش بی بی سی، رئیس کمیسیون اروپا در این جلسه اعلام کرد که تا وقتی بریتانیا رسما روند جدا شدن خود را بر اساس ماده ۵۰ معاهده عضویت در اتحادیه اروپا آغاز نکند، هیچ مذاکرات غیررسمی و محرمانه‌ای صورت نخواهد گرفت.

نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) و یکی از چهره‌های محوری طرفدار خروج از اتحادیه اروپا در جلسه امروز هو شد و او را "دروغگو" خطاب کردند. فاراژ حتی متهم شد که از "تبلیغات نازی" در کارزار انتخاباتی خود استفاده کرده است.

در مقابل فاراژ خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا گفت که اتحادیه اروپا به عنوان اعضای یک پروژه سیاسی (اتحادیه اروپا) در وضعیت انکار واقعیت به سر می‌برند.

رهبر حزب استقلال بریتانیا نمایندگان اتحادیه اروپا را متهم کرد که در طول عمرشان یک شغل واقعی نداشته‌اند و هیچ شغلی هم برای دیگران ایجاد نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون اروپا در این جلسه نایجل فاراژ را متهم کرد که در کارزار انتخاباتی به "جعل واقعیت" پرداخته و درباره اینکه حق عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا پس از خروج خرج هزینه‌های بهداشت عمومی می‌شود دروغ گفته است.

ژان کلود یونکر خطاب به فاراژ گفت: "تو برای خروج مبارزه کردی و مردم بریتانیا به خروج رأی دادند. پس چرا هنوز اینجا [درون پارلمان اتحادیه اروپا] هستی؟"

رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی هفته گذشته پیامدهای گسترده‌ای داشته و نگرانی‌هایی را درباره آینده روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا پدید آورده است. پارلمان اروپا امروز جلسه‌ای ویژه داشت. این جلسه پیش از جلسه دیوید کامرون و رهبران اروپایی برگزار شد.

کامرون گفته است که در ماه سپتامبر از سمت نخست وزیری کنار می رود و این وظیفه نخست وزیر بعدی است که درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا و مذاکره با این اتحادیه برای آینده روابط تصمیم بگیرد.

در این حال نمایندگان اتحادیه اروپا با تصویب بیانیه‌ای از بریتانیا خواستند که هر چه زودتر این اتحادیه را ترک کند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد اتحادیه اروپا پیش از اعلام رسمی خروج بریتانیا از این اتحادیه به مذاکرات غیررسمی و محرمانه بپردازد.

یونکر از بریتانیا خواست تا موضعش را به سرعت روشن کند. او گفت: "نمی‌توانیم مدتی طولانی در شرایط بلاتکلیف به سر ببریم."

دولت بریتانیا گفته که ممکن است روند رسمی خروج از اتحادیه اروپا را تا چند ماه دیگر هم آغاز نکند.

'افزایش مالیات‌ها'
جورج آزبورن، وزیر خزانه‌داری بریتانیا، اعلام کرده است که با توجه به نتیجه رفراندوم اخیر، کاهش هزینه‌های عمومی و افزایش مالیات‌ها اجتناب ناپذیر است.

آزبورن گفته است که پیش‌بینی‌هایش درباره پیامدهای خروج از اتحادیه اروپا در حال وقوع هستند و با توجه به سقوط پوند و بحران بازارها "واضح است" که کشور رو به فقیرتر شدن می‌رود.

او گفت که اقدامات ریاضتی باید تشدید شود، اما در عین حال اشاره کرد که این کار پس از انتخاب نخست وزیر جدید انجام خواهد گرفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید