واکنش تند توییتر به آزار یک بازیگر زن

کد خبر : ۲۲۲۸۹
بازدید : ۱۱۱۴
توییتر حساب کاربری دبیر یک وب‌سایت خبری را به دلیل توییت‌های توهین‌آمیز علیه لزلی جونز بازیگر «شکارچیان روح» به صورت دائم تعلیق کرد.

حساب کاربری میلو اناپولوس دبیر تکنولوژی وب‌سایت بریت‌بارت را به دلیل توییت‌های توهین‌آمیز او درباره لزلی جونز به صورت دائم تعلیق کرد.

این روزنامه‌نگار یکی از کاربران توییتری بود که در چند روز گذشته پس از اکران فیلم «شکارچیان روح» با توییت‌های توهین‌آمیز و نژادپرستانه به لزلی جونز بازیگر سیاه‌پوست فیلم حمله کرده بودند. اناپولس در توییت‌های خود با افتضاح خواندن کار جونز به او لقب بی‌سواد هم داده بود.

کمپانی توییتر خبر تعلیق حساب کاربری اناپولوس را تایید کرد و توضیح داد که در راستای سیاست‌های توییتر بر علیه سوءاستفاده و اذیت و آزار با بسیاری از حساب‌های کاربری برخورد کرده است. این برخورد از هشدار برای پاک کردن توییت‌های نامناسب تا تعلیق دائم حساب کاربری را شامل می‌شود.

این نخستین باری نیست که توییتر به رفتار نامناسب اناپولوس واکنش نشان می‌دهد. این شبکه اجتماعی اوایل امسال نخست تیک تایید هویت اناپولوس را حذف کرد و پس از آن نیز در ماه ژوئن به صورت موقت حساب کاربری او را به دلیل نظراتش درباره حمله تروریستی اورلاندو تعلیق کرد.

«شکارچیان روح» از آغاز به دلیل انتخاب بازیگران زن برای ایفای نقش‌های اصلی در معرض انتقادهای تندی قرار گرفت اما پس از اکران فیلم از روز دوشنبه نوک پیکان حملات به سمت لزلی جونز چرخید.

لزلی جونز پس از این سری حملات توییتری با استفاده از حساب کاربری خود به بسیاری از آن‌ها پاسخ داد و در نهایت از کمپانی توییتر درخواست کرد که او را در مبارزه با این افراد یاری کند.

البته میلو اناپولوس این اقدام توییتر را بی‌پاسخ نگذاشت و پس از تعلیق حساب کاربری خود در بیانیه‌ای نوشت: «این اقدام برای هر کسی که اندکی به آزادی بیان اعتقاد دارد یک پیام داشت: شما جایی در توییتر ندارید.»

منبع: خبرآنلاین
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید