آیا خاطرات المپیک لندن تکرار می‌شود؟

کد خبر : ۲۴۲۶۴
بازدید : ۱۳۸۰
ایران هم اکنون با سه طلا و چهار برنز در رده بیست و پنجم رده بندی مدالی المپیک قرار دارد.

به گزارش وب سایت نود، ایران با کسب چهار طلا در المپیک لندن به نتیجه ای تاریخی دست پیدا کرد و همین چهار طلا و البته پنج نقره موجب شد که در رده بندی کلی در رتبه هفدهم قرار بگیرد، رتبه ای بسیار مطلوب.

در تاریخ المپیک، ایران تنها سه بار در رتبه ای پایین تر از ۲۰ قرار گرفته است؛

المپیک ۱۹۵۶ ملبورن- چهاردهم با دو طلا

المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی- نوزدهم با دو طلا

المپیک ۲۰۱۲ لندن- هفدهم با چهار طلا

آیا ایران می تواند در ریودوژانیرو به رتبه ای بهتر از لندن دست پیدا کند؟
هم اکنون ایران فرصت کسب چهار مدال دیگر در کشتی و یک مدال در تکواندو را دارد. در رده بندی تیم‌های آنچه اهمیت دارد طلاست.

جدول نشان می دهد اگر از بین این پنج ورزشکار چهار نفر طلا بگیرند و طلاهای ایران به هفت برسد ایران به احتمال فراوان به رتبه زیر ۱۵ می رسد. در این صورت می تواند بهتر ار لندن شود و حتی به رتبه ۱۹۵۶ برسد.

کاروان ایران اگر سه طلای دیگر بگیرد بازهم احتمال آوردن رتبه ای بهتر از ۱۷ وجود دارد اما امکان حضور در رده ای بهتر از چهاردهم فراهم نخواهد شد.

اگر ایران صاحب دو طلای دیگر شود و پنج طلایی شود، نتیجه‌ای فوق العاده خواهد بود چراکه هرگز ایران در هیچ دوره ای پنج طلا نگرفته است حتی رکورد لندن شکسته می شود، اما این پنج طلا موجب نخواهد شد ایران در جایگاهی بهتر از المپیک قبل قرار بگرد. ایران با ۵ طلا در رتبه ای بین هجدهم تا بیست و دوم قرار خواهد گرفت.

حال ببینیم اگر ورزشکاران کشورمان تنها یک طلای دیگر بگیرند چه خواهد شد؟ در آن صورت رتبه ایران احتمالا بین ۲۰ تا ۲۵ خواهد بود.

بدتربن حالت هم این است که ایران طلای دیگری نگیرد، در آن صورت باز دو حالت وجود دارد در حالتی که نه طلا بگیرد و نه نقره احتمالا رتبه اش بین ۲۵ تا ۳۰ می شود، اما اگر طلا کسب نکند ولی به نقره برسد امکان دارد به رتبه ای بین ۲۳ تا ۲۷ دست پیدا کند.

به هر حال با توجه به بضاعت کاروان ایران در چهار وزن باقیمانده کشتی آزاد و تکواندو احتمال اینکه کشورمان به رتبه ای بهتر از لندن(هفدهم) برسد وجود دارد اما این احتمال زیاد نیست. به نظر می رسد در نهایت کاروان ایران با کسب رتبه ای بین ۲۰ تا ۳۰ به کار خود در ریودوژانیرو پایان دهد.

از نظر کسب مدال طلا هم برای رکوردشکنی ایران به دو طلای دیگر نیاز دارد و برای رسیدن به رکورد لندن یک طلای دیگر می خواهد.

ایران در لندن با کسب ۱۲ مدال فوق العاده عمل کرد. کاروان کشورمان هم اکنون ۷ مداله است، اگر هر پنج نفر باقیمانده کشتی و تکواندو بگیرند حداکثر می توان با رکورد لندن برابری کرد که بعید است چنین اتفاقی بیفتد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید