چگونه می‌توانید "سلامت موهایتان" را بیمه کنید؟

چگونه می‌توانید "سلامت موهایتان" را بیمه کنید؟
کد خبر : ۲۵۰۶۶
بازدید : ۷۲۹۶
چگونه می‌توانید

فرادید | شاید شما هم جزو آن دسته از آدم‌هایی باشید که موهایشان خشک و شکننده و یا احیانا "اسکاجی" شده است؟ دکتر وندی بازیلیان می‌گوید که در این صورت باید رژیم غذایی‌تان را بازبینی کنید، زیرا مشکلات مو نیز همچون مشکلات پوست و ناخن ناشی از عدم داشتن رژیم غذایی مناسب است.

به گزارش فرادید به نقل از پریونشن، اگر برخی از مواد غذایی مانند چربی‌های لازم، پروتئین و برخی از ویتامین‌ها را به اندازه کافی مصرف نکنید، فورا آثار آن را در موهایتان خواهید دید! در ادامه 5 ماده غذایی را به شما معرفی خواهیم کرد که سلامت موهایتان را تضمین خواهد کرد.

پروتئین‌ها
مطمئنیم که اسم "کراتین" به گوشتان خورده است. پروتئین‌ها برای داشتن مو و ناخن محکم بسیار مهم هستند. بنابراین واضح است که اگر بخواهید برای سلامت مو، ناخن و پوست پروتئین تولید کنید، باید قبلش خودتان پروتئین تولید کنید.

دکتر بازیلیان می‌گوید: «عدم مصرف پروتئین کافی، اولین اثرش را روی موها می‌گذارد. بدن اولین مقادیر پروتئین را صرف عملکردهای بدن مانند تشکیل بافت و تولید هورمون می‌کند.» بنابراین اگر پروتئین کافی مصرف نکنید، موهایتان شروع به ریزش می‌کند.

میزان پروتئین کافی برای بدن به ازای هر پوند (453 گرم) برابر با 0.36 گرم پروتئین است که می‌‎توانید آن را از ماهی، مرغ، انواع لوبیا و آجیل دریافت کنید.

روی
یکی از مواد غذایی که در مقادیر بسیار کم مصرف می‌شود "روی" است. روی به رشد سلول‌های مو و غدد چربی پوست کمک شایانی می‌کند. دکتر بازیلیان می‌گوید: «روی یا همان زینک نیز به اندازه پروتئین در رشد مو موثر است.»

چگونه می‌توانید

می‌توان روی را از طریق مصرف گوشت ماکیان، صدف‌ خوراكى‌، گوشت، غذاهای دریایی، انواع لوبیا، غلات، آجیل و لبنیات دریافت کرد.

آهن
یکی از علائم کم‌خونی ناشی از فقر آهن، نازک شدن موها است. دلیلش این است که آهن گلبول‌های قرمز را تقویت می‌کند و گلبول‌ها نیز اکسیژن را در سراسر بدن از جمله فولیکول مو توزیع می‌کنند.

آهن را می‌توان از طریق گوشت، گوشت ماکیان، ماهی، گیاهان دارای برگ تیره (کلم کالی، خردل چینی و اسفناج) دریافت کرد.

بیوتین
اگر تاکنون از ویتامین‌ها مکمل "مو، پوست و ناخن‌ها" استفاده کرده‌اید، پس باید با "بیوتین" آشنا باشید. بیوتین نوعی ویتامین ب است که حتی (به خاطر نام آلمانیِ آن) به آن ویتامین اچ نیز گفته می‌شود. این ویتامین به شما کمک می‌کند تا چربی‌ها و پروتئین‌ها را تجزیه کنید تا بیشتر به سلامت موها و ناخن‌هایتان کمک شود.

کمبود بیوتین ممکن است در بارداری، تغذیه با لوله در طولانی مدت، سو تغذیه و کاهش وزن سریع به وجود بیاید. البته به نظر می‌رسد سیگار نیز از جمله عواملی باشد که در کمبود بیوتین نقش داشته باشد. معمولا بیوتین به صورت مکمل (خوراکی یا تزریق) در مواردی مانند ریزش مو، شکستگی ناخن‌ها، التهابات پوستی در نوزادان، دیابت و در افسردگی متوسط و همچنین سایر موارد کمبودی که نام برده شد، تجویز می‌شود.

بیوتین را می‌توان از طریق ماهی‌های آب سرد مانند هلیبوت، اسفناج، برگ چغندر، بادام، گردو، تخم مرغ، شیر گاو بز، تمشک و توت فرنگی مصرف کنید.

چگونه می‌توانید

سلنیم
سلنیم مانند روی یکی از مواد معدنی است که معمولا مصرف آن نادیده گرفته می‌شود. اما نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف سلنیم می‌تواند به رشد مو کمک کند.

سلنیم را می‌توان از طریق آجیل برزیلی مصرف کرد. فقط فراموش نکنید که هر آجیل برزیلی 100 درصد سلنیم مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند، بنابراین نباید از 6 عدد در روز تجاوز کنید.

منبع: prevention
ترجمه: وبسایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید