چگونه با افراد مانع‌تراش و همیشه مخالف کنار بیاییم؟

تنوع عقاید و نظرات می‌تواند بسیار سودمند باشد، اما اغلب اوقات این افراد خواسته یا ناخواسته از سرعت شما می‌کاهند یا راه شما را مسدود می‌کنند. صرف‌نظر از نیت آن‌ها، به طریقی شما باید دغدغه‌های آن‌ها را برطرف کنید تا بتوانید به مسیر خود ادامه دهید.

کد خبر : ۲۵۲۸۵
بازدید : ۲۹۹۹۹
شاید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود در کسب‌وکار این است که مجبورید با افراد بسیاری کارکنید که همیشه با شما هم‌نظر نیستند یا انگیزه‌هایشان با شما مشترک نیست.

به گزارش آلامتو و به نقل از بیزینس ترند؛ تنوع عقاید و نظرات می‌تواند بسیار سودمند باشد، اما اغلب اوقات این افراد خواسته یا ناخواسته از سرعت شما می‌کاهند یا راه شما را مسدود می‌کنند. صرف‌نظر از نیت آن‌ها، به طریقی شما باید دغدغه‌های آن‌ها را برطرف کنید تا بتوانید به مسیر خود ادامه دهید.

از آن جایی که هر نو پیشرفت نوآورانه‌ای به احتمال زیاد با مقاومت مواجه می‌شود، شما به یک دسته ابزار و تمهیدات قوی برای برخورد با افرادی نیاز دارید که در مسیرتان به سوی موفقیت مانع‌تراشی می‌کنند.

صرف این که آن‌ها باعث می‌شوند احساس درماندگی کنید بدین معنی نیست که آن‌ها حتماً شما را از دستیابی به اهدافتان بازخواهند داشت. این شش توصیه و اندکی اراده محکم به شما کمک خواهد کرد بر هر حریفی چیره شوید.

1. چرایی مانع‌تراشی را کشف کنید.
شاید برخی افراد بی‌هدف و بی‌جهت مانع‌تراشی کنند، اما اغلب افراد منطقی انگیزه‌ای برای این کار خود دارند.

مقداری تحقیق کنید تا به نیات حقیقی این فرد پی ببرید. طبیعت متفاوت فردی شاید هیچ سنخیتی با شما نداشته باشد، اما اگر بتوانید به ریشه مسئله دست پیدا کنید، ممکن است راهی پیدا کنید تا آن فرد را آرام کنید و به نوعی مصالحه برسید.

تا زمانی که دقیقاً کشف نکنید چرا او مخالفت می‌کند، فقط در حال تلف کردن وقت و انرژی باارزش خود هستید.

2. به زبان فرد حرف بزنید.
در بسیاری از مواقع، مجادله‌های بی‌پایان در واقع فقط ناشی از اشتباهات ساده در ارتباطات است. ممکن است شما در حوزه خاصی دانش و تخصص داشته باشید که طرف مقابلتان نسبت به آن ناآشنا است.

همچنین ممکن است او باشد که دانش و تخصص مرتبط را دارد و شما ندارید. در هر صورت، به نفع هر دو طرف است که آن چه را می‌دانند به اشتراک بگذارند و با درکی درست و مشترک با یکدیگر کار کنند.

وقتی را صرف این کنید که از دیدگاه شخص نسبت مسئله مورد نظر آگاهی پیدا کنید. به محض این که متوجه شوید طرف مقابلتان چگونه موقعیت را برای خود مفهوم‌سازی می‌کند و از ادبیات و واژگانی که فرد به شکلی شهودی درک می‌کند آگاه شوید، می‌توانید هر نوع اختلالی را که در کانال ارتباطی‌تان وجود دارد از بین ببرید.

3. چیزی را که می‌خواهد به او بدهید.
یکی از اسرار مذاکرات موفقیت‌آمیز این است که کشف کنید برای طرف مقابل چه چیزی بیش‌ترین ارزش را دارد.

باارزش‌ترین و بزرگ‌ترین خواسته از نظر فرد چیست که تمایل دارد میز مذاکره را با برآورده شدن آن ترک کند؟ از چه چیزی حاضر است صرف‌نظر کند؟ به محض این که متوجه شوید فرد چه چیزی می‌خواهد، در صورت امکان، شرایط را به شیوه‌ای تدوین کنید تا بتوانید آن خواسته فرد را برآورده کنید؛ و به خاطر داشته باشید - حتماً این چیز نباید شکلی فیزیکی و مادی داشته باشد. ممکن است یک فرصت، قدردانی در جمع یا پاداش دیگری باشد.

ممکن است حتی محافظت در برابر تهدیدی باشد که فرد در افق دید خود آن را احساس می‌کند. اگر قادر نیستید خواسته‌های فرد را به طور کامل برآورده کنید، از او بخواهید گزینه دیگری پیشنهاد دهد و نشان دهید که حاضرید برای هدفی برتر مصالحه کنید.

4. کاری کنید فرد نسبت به شما وابستگی پیدا کند.
افراد نسبت به افرادی که مورد علاقه و احترامشان هستند بیشتر تلاش می‌کنند با نزاکت رفتار کنند و با آن‌ها همراهی کنند؛ بنابراین، سعی کنید رابطه مثبتی با فرد برقرار کنید.

به نیازها و خواسته‌های او حقیقتاً توجه کنید. نشان دهید که دغدغه‌های فرد را درک می‌کنید. به او کمک کنید متوجه شود شما همه چیز را فقط در اهداف نمی‌بینید.

به فرد کمک کنید به شکلی هیجان‌انگیز و الهام‌بخش منافع والای موجود در اهداف شما را ببیند.

5. فرد را دور بزنید.
گاهی اوقات، شما به هیچ طریقی نمی‌توانید برخی افراد را با خود همراه کنید. در چنین حالتی به دنبال راه‌های دیگر به سوی اهدف خود بگردید. در حالت ایده‌آل، شما ترجیح می‌دهید افرادی که مانع‌تراشی می‌کنند کنار بکشند؛ اما اگر چنین کاری نکردند، از خلاقیت خود بهره بگیرید تا راه‌های دیگری را برای دستیابی به اهداف خود بیابید.

نیازی نیست در این فرایند به کسی بی‌احترامی کنید. به خصوص که ممکن است مانع‌تراشان امروز فردا حامیان شما باشند.

6. دیدگاه و موضع خودتان را هم بازبینی کنید.
فردی که آن سوی میز قرار دارد ممکن است در حال حاضر مایع رنج و گرفتاری شما باشد؛ اما شما هم احتمالاً مایع رنج و گرفتاری او هستید. شاید این شما هستید که از روی احساسات مقاومت یا لجبازی می‌کنید.

لحظه‌ای از میدان نبرد کنار بکشید و درباره رفتار خودتان تأمل کنید. شاید راه‌هایی وجود داشته باشد تا به شکلی صادقانه با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید، حسن نیت خود را نشان دهید و تنش ایجادشده را کاهش دهید.

حتی می‌توانید از طرف مقابل بخواهید بگوید مشخصاً چه کاری می‌توانید انجام دهید تا موقعیت را درست کنید. ممکن است از سادگی پاسخی که دریافت می‌کنید شگفت‌زده شوید. در نهایت، حداقل، به نقطه‌ای رسیده‌اید می‌توانید منشأ تعارض را به وضوح شناسایی کنید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید