پیشنهاد جالب یک نماینده درباره پلاسکو

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ساختن نماد آتش‌نشان می تواند کاری کند تا همواره حادثه پلاسکو به عنوان یک هشدار و زنگ خطر جدی جلوی چشم مسئولان باشد.

کد خبر : ۳۲۷۷۸
بازدید : ۱۴۱۰
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ساختن نماد آتش‌نشان می تواند کاری کند تا همواره حادثه پلاسکو به عنوان یک هشدار و زنگ خطر جدی جلوی چشم مسئولان باشد.

به گزارش میزان، صبح پنج شنبه (30 دی ماه)، آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران به گرفتار شدن جمعی از آتش‌نشانان منجر شد. سرقفلی این ساختمان 17 طبقه پلاسکو که از آن به عنوان اولین ساختمان مدرن و مرتفع در تهران یاد می شد، متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مالکیت تک‌تک واحدها به صورت خصوصی متعلق به کاسب‌ها بود.

"با توجه به فداکاری آتش نشانان، محل ساختمان مخروبه پلاسکو بعد از این حوادث و حل بحران به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران واگذار شود تا مسئولین بدانند حتی یک لحظه هم نباید تهران را فراموش کرد." این پیشنهادی بود که حسن بیکی مشاور رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و نائب رئیس فعلی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.

ابوالفضل حسن بیکی با بیان اینکه در تمام محدوده ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری، یک آتش نشانی قابل قبول برای شرایط فعلی منطقه نداریم اظهار کرد: علی رغم کمبود امکانات در حادثه ساختمان پلاسکو آتش نشانان تقریبا آتش را به طور کلی خاموش کرده بودند و هنگامیکه برای ارزیابی نهایی و خارج کردن افراد احتمالی مجددا وارد ساختمان شده بودند ساختمان فروریخت؛ این امر نشان دهنده ایثار و فداکاری این آتش نشانان است.

وی با بیان اینکه به احترام شهدای آتش نشان، می توان در محل ساختمان پلاسکو نمادی را به عنوان فداکاری و ایثار این آتش نشانها ساخت، افزود: ساخت این نماد می تواند کاری کند تا همواره حادثه پلاسکو به عنوان یک هشدار و زنگ خطر جدی جلوی چشم مسئولان باشد تا آنها یک لحظه هم تهران و اهمیت آن را فراموش نکنند.

حسن بیکی با بیان اینکه مسئولان باید به فکر برگزاری مانورهای واقعی و عملیاتی در شهرها باشند و مسائل سیاسی را کنار بگذارند و کار فنی انجام دهند خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری تهران با درآمد کم خود و با حجم انبوه مهاجرت به پایتخت، به تنهایی نمی تواند از پس تمام اقدامات بربیاید و دولت باید به آن کمک کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید