شب دهم با چاشنی اعتراض و انصراف

شب دهم با چاشنی اعتراض و انصراف

دهمین روز جشنواره فیلم فجر در سالن رسانه‌ها تحت تاثیر اعلام نامزدهای بخش سودای سیمرغ و برگزاری مراسم تقدیر از نامزدها در جایی خارج از برج میلاد، چنان خلوت شد که صدای برخی سینماگران درآمد، ولی در عین حال انصراف چند نامزد جایزه از ادامه داوری، دو شایعه لو رفتن برخی برگزیده‌های بازیگری و دیده نشدن کامل فیلم‌ها توسط داوران، این روز را بی‌حاشیه باقی نگذاشت.

کد خبر : ۳۳۶۷۲
بازدید : ۱۹۴۲۶
دهمین روز جشنواره فیلم فجر در سالن رسانه‌ها تحت تاثیر اعلام نامزدهای بخش سودای سیمرغ و برگزاری مراسم تقدیر از نامزدها در جایی خارج از برج میلاد، چنان خلوت شد که صدای برخی سینماگران درآمد، ولی در عین حال انصراف چند نامزد جایزه از ادامه داوری، دو شایعه لو رفتن برخی برگزیده‌های بازیگری و دیده نشدن کامل فیلم‌ها توسط داوران، این روز را بی‌حاشیه باقی نگذاشت.

به گزارش ایسنا، در فاصله یک روز مانده به پایان جشنواره سی و پنجم فیلم فجر، کاخ جشنواره از رونق روزهای قبلش افتاد و تعداد اندکی از سینماگرانی که هر روز در این محل به تماشای فیلم‌ها می‌آمدند، در برج میلاد دیده شدند. همین کمبود سوژه بسیاری از عکاسان را به گرفتن عکس یادگاری از یکدیگر واداشت.
  • نمایش فیلم‌های بخش چشم‌انداز جشنواره در ۱۹ بهمن ماه در برج میلاد با فیلم "فصل نرگس" نگار آذربایجانی شروع شد که جمعیت حاضر نسبت به روزهای گذشته کمتر شده بود. این مسأله و نیز اعلام اسامی نامزدها باعث شد عوامل فیلم در نشست خبری حاضر نشوند و سحر صباغ سرشت، تهی‌ کننده، به نمایندگی از گروه سازنده اعلام کرد که تصمیم به شرکت نکردن در نشست پس از نمایش فیلم گرفته شده است.
  • صباغ سرشت در شرایطی تاکید می‌کرد که گروهش ناراحت و عصبانی نیستند، که برای انصراف از شرکت در نشست به اعلام زودهنگام نامزدها و مراسم تقدیر از آن ها اشاره کرد؛ مراسمی که به قول او خبرنگاران باید در آن حضور پیدا می‌کردند و عوامل به نشست نیامدند تا اهالی رسانه به کارشان برسند، هرچند تقریبا تمام خبرنگاران رسانه های رسمی که در این ۱۰ روز به طور ثابت در کاخ جشنواره بودند همچنان در برج میلاد مستقر بودند.
  • با این حال تصمیم گروه سازنده فیلم فصل نرگس برای شرکت نکردن در نشست و وعده برگزاری جلسه ای برای پرسش و پاسخ در زمانی پس از جشنواره، باعث نشد که خبرنگاران نسبت به این اقدام اعتراض نکنند.
  • نشست خبری دیگری که با حاشیه همراه شد، به فیلم «یادم تو را فراموش» علی عطشانی اختصاص داشت که همان اول خبرنگاری از کارگردان فیلم به دلیل اینکه این فیلمساز خودش جنجال زیادی برای آثارش به پا می‌کند، انتقاد کرد.
  • فیلم عطشانی که برداشتی آزاد از اتفاق رخ داده برای شهلا جاهد و ناصر محمدخانی است، با اعتراض یکی دو خبرنگار روبرو شد مبنی بر اینکه ماجرای شهلا جاهد یک‌طرفه قضاوت شده ولی کارگردان تاکید داشت که این طور نبوده است. عطشانی بر این نکته هم اصرار داشت که از حاشیه‌ها خسته شده و در روند فیلمسازی‌اش اشتباهاتی را داشته است.
  • «ترومای سرخ» دیگر فیلم روز دهم جشنواره بود که بسیاری از بازیگران آن تئاتری بودند و در نشست از برخی همکاران خود یاد کردند که نقششان بخاطر ممیزی حذف شده بود.
  • در نشست رسانه‌ای این فیلم محمود گبرلو - مجری - یادآور شد که هرسال یک منتقد در جلسات حضور داشت و امسال تاکید بر پرسش شفاهی خبرنگاران بوده است. این اظهارات با واکنشی از سوی میهن‌دوست کارگردان فیلم ترومای سرخ همراه شد که گفت: من بازرس انجمن منتقدان هستم و در جلسه با آقای حیدری دبیر جشنواره بودم. ایشان کم‌لطفی کرد و جلوی این تعامل فرهنگی را (برای حضور منتقدان) گرفت که اگر اینطور نمی‌شد قطعا به فرم دیگری جلسات را می‌شد برگزار کرد.
  • آخرین فیلم روز دهم در برج میلاد هم «ایستگاه اتمسفر» بود که در این فیلم هم مرگ یکی از اتفاقات قصه بود. هنگام نمایش این فیلم تقریبا نیمی از سالن نمایش خالی بود ولی رضایت نسبی تماشاگران جلب شد.
  • از اتفاقات مهم این روز انصراف سه نامزد دریافت جایزه بود که باعث شد این شایعه در میان اهالی رسانه بپیچد که نامزدهای بخش بازیگری هم قصد انصراف دارند.
  • ماه‌چهره خلیلی بازیگری بود که در روزهای نهم و دهم دو فیلم «اشنوگل» و «یادم تو را فراموش» را در کاخ جشنواره داشت که فیلم اول یک اثر دفاع مقدسی بود و خلیلی برای حضور در نشست رسانه‌ای این دو اثر با حجابی متفاوت به سالن آمد و در روز دهم با کلاه در برج میلاد حاضر شد.
  • خلوت بودن سالن رسانه‌ها باعث شد در آخرین فیلمی که نمایش داده شد دقایقی پس از شروع فیلم دیگر مراقبی برای چک کردن کارت‌ها حضور نداشته باشد.
  • همچنین با وجود آنکه در روزهای دیگر جشنواره افرادی به غیر از اهالی رسانه و منتقد و هنرمند و با حضور فرزندان کوچکشان به برج میلاد می‌آمدند که البته بیشترشان هم با هدایت دست‌اندرکاران غیرجشنواره‌ای اجازه ورود پیدا می‌کردند، در نشست رسانه‌ای فیلم یادم تو را فراموش چند دختر جوان که طبق گفته خودشان نه از اهالی رسانه بودند و نه از عوامل فیلم، در سالن نشست حاضر شدند تا پس از پایان جلسه با حسین یاری و ... عکس یادگاری بگیرند.
  • در این روز یکی از مهمانان جشنواره علاوه بر هنرمندانی همچون مصطفی کیایی، حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید