پنج تمرین فوق‌العاده برای رفع گردن درد

پنج تمرین فوق‌العاده برای رفع گردن درد

نمی‌توان به سادگی منشا گردن درد را پیدا کرد: آیا شب بد خوابیده‌اید و یا مدام سرتان روی گوشی بوده است؟ درد گردن البته می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

کد خبر : ۳۵۰۲۱
بازدید : ۱۸۴۶۹
فرادید | نمی‌توان به سادگی منشا گردن درد را پیدا کرد: آیا شب بد خوابیده‌اید و یا مدام سرتان روی گوشی بوده است؟ درد گردن البته می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

به گزارش فرادید به نقل از پریونشن ، ماهیچه‌های گردن با ماهیچه‌های شانه کاملا در ارتباط بوده و شانه نیز با دیگر اندام حرکتی ما در ارتباط است. بنابراین با انجام تمرینات مناسب می‌توان ماهیچه‌های شانه و گردن را به آرامی نرم کرد تا درد گردن به تدریج رفع شود. کافی است به ترتیب حرکات زیر را انجام بدهید تا ظرافت‌های هر تمرین را خودتان متوجه شوید. فراموش نکنید که زمان انجام هر حرکت به اندازه 3 تا 5 نفس است ولی بیشتر نیز می‌توانید آن را انجام دهید.

حرکت دایره‌ای گردن
جیرارد، مدرس یوگا، می‌گوید که این حرکت به شما کمک می‌کند تا میزان نرمی عضلات گردنتان را ارزیابی کنید. در ابتدا کمی چانه را به سمت داخل جهت دهید و گوش راست را به سمت شانه راست نزدیک کنید. سپس سر را بالا آورده و مستقیم به سقف نگاه کنید و سپس سر را به عقب خم کنید. حال همین کار را گوش چپ تکرار کنید تا حرکت دایره‌ای تکمیل شود. توجه کنید که سرتان را نباید زیاد به داخل خم کنید چرا که ممکن است به ستون فقرات فشار بیاورد.

5 تمرین برای رفع

آزاد کردن گردن
جیرارد این حرکت را برای آزاد کردن عضله ذوزنقه‌ای گردن معرفی می‌کند. ابتدا دست راست خود را در کنار بدنتان نگه داشته و آن را از آرنج به داخل خم کنید. سپس بازویتان را به سمت عقب ببرید. کمی در همین حالت باقی مانده و گوش چپ را به سمت شانه چپ خم کنید. این کار را به اندازه 3 تا 5 دم و بازدم انجام دهید. همین کار را با سمت دیگر بدنتان نیز انجام دهید.

5 تمرین برای رفع
جلو دادن قفسه سینه
اگر زمان طولانی ثابت یکجا بنشینید، شانه‌ها و قفسه سینه‌تان حالت افتادگی پیدا می‌کند. به کمک این تمرین می‌توانید از این مشکل پیشگیری کنید تا گردنتان کمتر اذیت شود. ابتدا جلوی صندلی بنشینید. سپس قسمت پشتی صندلی را با دست‌هایتان محکم نگه دارید. کتف‌هایتان را از پشت به هم نزدیک کنید تا به استخوان ترقوه فشار خفیفی وارد شود. این کار را به اندازه سه تا پنج دم و بازدم انجام دهید.

5 تمرین برای رفع
چرخش ستون فقرات
چرخش بدن باعث تقویت عضلات درگیر در گردن و ستون فقرات می‌شود. ابتدا روی سمت راست صندلی نشسته و با دست‌هایتان دو طرف صندلی را محکم بگیرید. پاهایتان را محکم به یکدیگر بچسبانید و سپس نیم‌تنه بالایی‌تان را بچرخانید. زمان مورد نیاز برای انجام این کار نیز همانند حرکات قبلی است. در پایان، همین حرکت را با جهت مخالف انجام دهید.

5 تمرین برای رفع
به سمت جلو خم شوید
خم شدن به سمت جلو موجب کاهش فشار بر روی مهره‌های گردن می‌شود. فاصله بین پاهایتان را کمی بیشتر کرده و سپس به جلو خم شوید. باید سر و بازوهایتان بدون تکیه گاه آویزان باشد. سپس دست‌هایتان را روی زانوها گذاشته و خودتان را بالا بکشید. فراموش نکنید که در صورت ابتلا به فشار خون بالا، آب مروارید، ترومای بصری، فتق دیسک بین مهره‌ای در مهره‌های کمری و یا پوکی استخوان پیشرفته از انجام این تمرین خودداری نمایید.
5 تمرین برای رفع

منبع: Prevention
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    بسیار عالی تشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید