نخستین طلای قهرمانی جهان در انتظار قهرمان المپیک

قاسم رضایی دارنده مدال المپیک لندن با پیروزی برابر حریف بلغاری در رقابت های قهرمانی سال 2015 جهان به فینال این مسابقات راه یافت.

کد خبر : ۳۶۲۶
بازدید : ۱۳۳۵
قاسم رضایی دارنده مدال المپیک لندن با پیروزی برابر حریف بلغاری در رقابت های قهرمانی سال 2015 جهان به فینال این مسابقات راه یافت.

به گزارش ایرنا، نخستین روز رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت 21:30 دوشنبه شب به وقت تهران در شهر لاس وگاس آمریکا آغاز شد.

رضایی که دو مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان را نیز در کارنامه دارد در مرحله نیمه نهایی الیس گوری قهرمان سال 2011 جهان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و به فینال وزن 98 کیلوگرم راه یافت.

رضایی در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شده بود در دور دوم اسلام ماگمدوف، قهرمان بازی های اروپایی از روسیه را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد.

قهرمان المپیک لندن و دارنده دو مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان در دور سوم رقابت های وزن 98 کیلوگرم رقابتهای قهرمانی جهان برابر دانیل گابریا از کوبا قرار گرفت و با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت.

وی در این مرحله جنک ایلدیم (نفر سوم جهان) از ترکیه با نتیجه 4 بر صفر شکست داد.

با صعود عبد ولی و رضایی به مرحله نیمه نهایی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان دو سهمیه المپیک را نیز کسب کرد.

اسم فینالیست های سه وزن اول به شرح زیر است:
98 کیلوگرم : قاسم رضایی از ایران و آرتور الکسانیان از ارمنستان
66 کیلوگرم: فران استابلر از آلمان و ریو هانسو از کره جنوبی
75 کیلوگرم: رومن ولاسوف از روسیه و مارک مادسن از دانمارک

رقابت های کشتی فرنگی در وزن های 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم برگزار می شود و به غیر از وزن های 71 و 80 کیلوگرم بقیه وزنها می توانند سهمیه المپیک برزیل را بگیرند.

پنجاه و هفتمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو روزهای 15 تا 19 شهریور در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید